Bjork3n
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=ukitd4XMA0A&feature=relmfu
Vem har sagt att de inte går att köra fort med en er6?
Vem har sagt att de inte går att köra fort med en er6?
Trevligt men jag har aldrig förstått mig på den kameravinkeln
Var det dig jag mötte på e6:an i morse? Tyckte det var en vit er6:a.
Den körde söderut och det var mellan Lund och Lödde ungefär.
Någon som vet hur mycket nytta en liten ruta som den på bilden gör mot fartvinden? Brukar ligga på körkortsräddande 139 km/h under transportsträckor på motorväg vilket jag tycker funkar helt okej om man viker ihop sig lite, men lite mer skydd hade ju inte skadat under just transportsträckor.Såg denna skönheten i Malmö idag när jag lämnade min på service. Är det någon här som har beställt en?
Någon som vet hur mycket nytta en liten ruta som den på bilden gör mot fartvinden? Brukar ligga på körkortsräddande 139 km/h under transportsträckor på motorväg vilket jag tycker funkar helt okej om man viker ihop sig lite, men lite mer skydd hade ju inte skadat under just transportsträckor.
Det där är originalrutan och den gör kanppt nån nytta alls tycker jag. Pendlar också motorväg till jobbet så en större ruta hade inte skadat.
Det var ju synd att den inte gör mycket nytta, för snygg är den som sagt.Jag har en lite större ruta på min (se bilder några sidor bak) men kan inte säga att den hjälper mycket alls. Men den är rätt snygg![]()
Tack för tipset, ska försöka hitta lite bilder med puigkåpor monterade på en 06-08:a.Kolla in puig , dom har en vindkåpa till 12an som ser ganska effektiv ut
Har en 06:a med ABS, tycker min hoj kräver rejält med handkraft för kraftiga inbromsningar med enbart frambromsen. Tar man i rejält bromsar det bra, men man får som sagt ta i ganska rejält, och känslan är inget vidare. Är detta normalt på ER6 06-08 med ABS? Det är mycket kvar av bromsbeläggen, bromsvätskan är dock inte bytt i år...
Har kört en 13 år äldre CBR 600F, en 93:a, den hade mycket bättre bett och känsla i frambromsen...
Hm, får väl byta bromsvätska och prova Bräkleen då, hoppas det gör skillnad.Kolla över vätskan som du säger och prova göra rent skivorna med bräkleeeeen. Du kan ha fått någe skit på skivorna.
Jag tyckte min er6a hade bra feeling och tog tillräckligt bra för min körning.
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |