Var och tittade på massor med er-6or med tjejens systerson och my god vad många som hade dålig broms!
Tror folk att det ska vara så eller vad är grejen?
Min 12a har jag på läge 3 och bromsar endast med 2 fingrar utan att klämma de andra. Kan till och med ha den på läge 4 och fortfarande bromsa med 2 fingrar.
Tror också många tyvärr förbiser bytet av bromsslangar (vart 4e år) och vet att många verkstäder bara trycker in de skitiga kolvarna in i oket när dom sätter på nya belägg.
Prova rengör kolvarna med tandborste och bromsvätska , pumpa ut kolvarna en bit men inte för mycket för då säger de plopp och kolven hoppar ur och massa bromsvätska rinner ut.
Detta gjorde markant skillnad på hojen vi gjorde detta på , man kan nu bromsa med 2 fingrar om den är i läge nr 1 vilket absolut inte gick innan!
Vi luftade också bromsarna och bytade vätskan.
Du kan också prova att sätta ett buntband runt frambromshandtaget under natten för att sedan klippa bort bandet på morgonen, detta verkar vara ett lyckat recept för många!
Givetvis så ska du dra in frambromshandtaget så där är tryck när du sätter buntbandet.
Ang belägg: Jag kommer att köpa Vesrah RJL till min när mina belägg är slut , kör väldigt mycket bana och är ganska kräsen när de gäller bromsar. Har också bara hört positivt om Vesrah RJL
Jag kommer beställa mina från Usa :
http://stores.sportbiketrackgear.com/StoreFront.bok