ER6-tråden

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Hoj
2017, Yamaha MT-09
Dags för 1800mils service snart :banana.. Tydligen kört 500 mil hittills och jag har inte ens haft kortet i en månad :D.

revolve

Ny medlem
Gick med
16 Oct 2011
Hoj
ER-6n 2006
Finns det någon i Stockholmstrakten, gärna nära Täby som händelsevis skulle kunna låna ut sitt tändstiftverktyg som följer med användarverktygen. Har en 06:a och fick inte med verktygen med min... Eller går det med en vanlig nyckel?

Safe1

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2012
Hoj
Ducati Monster 695
Ni som kör 2012or får ni också såna har ringar på era gaffelben? View attachment 366324
Läcker ingen olja utan får bara såna är beläggningar.
Vore shyst om nån med en 12a skulle kunna kolla på sina ben hur dom ser ut :)

Japp ser det på min oxå. Som du säger om man tittar uppifrån i en viss vinkel. Min har gått 260. Har du kollat upp det med verkstaden?

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Tror det är normalt ! Har redan sett tiotal hojar med samma ringar. Så Länge det inte läcker kan man nog vara lugn. Men fråga din kawa verkstad och återkom med deras uttalande. Hade gärna frågat min om jag hade haft förtroende för den....

Last edited:

The-Jesterhead

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2012
Hoj
Kawasaki Z750 -2012
Någon här inne som har kolla på avgasstystem på 2012orna?
Har slösurfat lite men hittar bara ett märke ^^
Är som sagt ny på det här med hoj så hjälp kommer nog krävas :)

Toxcity

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2012
Hoj
Honda VTR1000 SP1 - 01

Arrow, Leo Vince och Two Brothers är 3 i alla fall, som du säkert redan visste köper du hela systemet inte bara burken.. Och om jag har förstått rätt måste du även bänka och så i samband med detta..
Jag gav upp denna tanken när jag räknade på vad de skulle kosta, lägger nog hellre de pengarna på att köpa en större hoj nästa gång :).

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848

Schysst färg på hojen, gult är fint! :fakta

Vill minnas att jag läst någonstans att man kan köpa grenrör till Kawa Versys -11 och sen köra valfritt slipon som passar på det, lovar dock inget så kolla upp innan du köper något.
Huruvida man behöver mappa om och ha sig då det vet jag dock inget om, jag duger bara till att köra hoj, meka får någon klokare människa göra!

Zeeta

Medlem
Gick med
6 Feb 2012
Hoj
Yamaha XT660R -05 (Såld), Kawasaki ER-6N -12 (Såld), Husaberg FE450 -12, Kawasaki Z800 PE -13

Kör själv med ett Arrowsystem på min -12:a har dock inte mappat ännu, men det kommer nog snart.
Förutom nämnda system i något svar ovan finns även Akrapovic, det var mellan detta och Arrow det stod när jag gjorde mitt inköp. Dessa två system är jag säker på att de har uttaget för lambda sensorn.
Amerikanska system är inte säkert att de har det uttaget, kontrollera först med återförsäljaren :fakta

Man måste även köpa sk "headers" då orginalsystemet på 12:eek:rna är helsvetsat, har även hört om att man kan använda Versys:ens krökar, men inget jag fått bekräftat.

Lycka till :tummenupp

Fredriksson

Det är bare å åk
Gick med
29 Jun 2009
Hoj
Kawasaki ER-6n 2007
För 1 månad sen gick jag omkull med hojen. Fick tillbaka den idag, känns så jävla gött!! Motorkåpan sprack så det var ju olja på hela underredet :p När jag låg där så fick jag syn på detta (se bild)... ROST!?!? Detta är om ni inte ser till höger om stödet underifrån. Har en 07a körd kanske 3 gånger i regn av mig och fick den efter 100 mil. Blir det stående vatten i ramen eller hur fan kan det komma rost där? Någon som har lust att tittat på sin som är lite äldre? Det är faktiskt ganska mycket rost, va fan ska jag göra?!

IMG_20120801_172453.jpg

Safe1

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2012
Hoj
Ducati Monster 695
Kör själv med ett Arrowsystem på min -12:a har dock inte mappat ännu, men det kommer nog snart.
Förutom nämnda system i något svar ovan finns även Akrapovic, det var mellan detta och Arrow det stod när jag gjorde mitt inköp. Dessa två system är jag säker på att de har uttaget för lambda sensorn.
Amerikanska system är inte säkert att de har det uttaget, kontrollera först med återförsäljaren :fakta

Man måste även köpa sk "headers" då orginalsystemet på 12:eek:rna är helsvetsat, har även hört om att man kan använda Versys:ens krökar, men inget jag fått bekräftat.

Jag funderar oxå på Arrow systemet. Är du nöjd? Dum fråga kanske. Vore nice med en lite video snutt så man får se och höra, visst inte samma upplevelse men ändå:) Akra är lite dyrare, iaf med dom priser jag fått av olika återförsäljare.

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Hoj
2017, Yamaha MT-09
Jag funderar oxå på Arrow systemet. Är du nöjd? Dum fråga kanske. Vore nice med en lite video snutt så man får se och höra, visst inte samma upplevelse men ändå:) Akra är lite dyrare, iaf med dom priser jag fått av olika återförsäljare.

Jag har Arrow slipon utan db-killer på min ER6:a. Låter jävla gött! Enda nackdelen är att jag alltid vill ha öronproppar, för mitt eget bästa :3freak.

ThaBazZ

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2012
Hoj
-05 Yamaha MT-01
Ang. Försäkringar så ringde vi till svedea och frågade om vi kunde flytta över hojen till morfar då det är han som officiellt står för pengarna men att jag kommer vara huvudsaklig brukar och pendla till jobbet med den och enligt kvinnan som svarade för mc frågorna så var det absolut inga problem utan det är precis sånt som deras försäkring gäller för.

Ska ta o ringa igen och spela in det så kan man iaf försvara sig lite om man klotar.

På morfar kostade det 3940kr /år för "säker xl"!

Last edited:

The-Jesterhead

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2012
Hoj
Kawasaki Z750 -2012

ofasen!
Akrapovic har jag sett att det finns men Arrow kanske man borde kolla upp också :)
Det är ju mest ljudet jag är ute efter men skulle ju absolut inte tacka nej till lite effekt på det ;D
Men tackar ska checka upp detta :D Du vet inte någon rolig sida till Annat roligt tillbehör osv?
Tänkte byta regskyltshållare osv :)

Zeeta

Medlem
Gick med
6 Feb 2012
Hoj
Yamaha XT660R -05 (Såld), Kawasaki ER-6N -12 (Såld), Husaberg FE450 -12, Kawasaki Z800 PE -13
ofasen!
Akrapovic har jag sett att det finns men Arrow kanske man borde kolla upp också :)
Det är ju mest ljudet jag är ute efter men skulle ju absolut inte tacka nej till lite effekt på det ;D
Men tackar ska checka upp detta :D Du vet inte någon rolig sida till Annat roligt tillbehör osv?
Tänkte byta regskyltshållare osv :)

Köpte min skylthållare på www.customsporthoj.se (ER-max minitail)

Skall se om man kan lyckas sno ihop nån rulle under morgondagen, ljudet lär dock inte bli någon upplevelse genom kameran dock (Kör utan DB-killer och utan cat)

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife