ER6-tråden

wests

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2012
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki ER6-N 2007
Yo!

Jag är på väg att köpa min första hoj, och det ser ut att bli en ER-6F -06a. Är det något särskilt jag ska tänka på inför och efter köp?

När det gäller försäkringar, jag har kikat runt och hittat billigaste hos TH och Svedea. TH tar 760kr/månad när den är påställd, och 130 när den är avställd. Svedea har ej påställningsbar (eller hur?) och tar ca 650kr/månad, alla är halvförsäkringar! THs priser är baserat på var jag bor nu, men ska flytta till Malmö. Svedea tog 200 kr mindre där jag bor för tillfället, så jag antar att TH också dem kostar mer i Malmö - hur mycket mer tror ni att man kan räkna med?

Hur gör ni med helårsförsäkringar när de är avställda - kan man lösa det så att man får minskad kostnad ändå på något sätt?
 

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2017, Yamaha MT-09
Yo!

Jag är på väg att köpa min första hoj, och det ser ut att bli en ER-6F -06a. Är det något särskilt jag ska tänka på inför och efter köp?

Hur gör ni med helårsförsäkringar när de är avställda - kan man lösa det så att man får minskad kostnad ändå på något sätt?

Jag har en Er-6n 07. Det jag kollade innan köpet var skicket på däcken och drevet sen köpte jag den :).

Det går nog bara att "sälja" vidare den till någon bekant. Då sägs försäkringen upp.
 

wests

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2012
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki ER6-N 2007
Jag har en Er-6n 07. Det jag kollade innan köpet var skicket på däcken och drevet sen köpte jag den :).

Det går nog bara att "sälja" vidare den till någon bekant. Då sägs försäkringen upp.
Alright, låter bra det :)

Kan man "sälja" hojen till en bekant som har MC men som bor en bra bit bort från mig, men ändå ha dne i mitt garage?
 

wests

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2012
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki ER6-N 2007
Change of plans... Vart inget med den jag kikade på. Nu har jag dock hittat en ER-6N 08a, som jag nog ska kika på. Tydligen har den krockats så illa att framgaffeln var tvungen att bytas ut, och då byttes även kåpor, trots att det inte behövdes. Detta låter ju inte så bra - men om det har gjorts på rätt sätt är det väl okej?

Tycker att annonsen ser seriös ut.. http://www.blocket.se/vi/43329072.htm
 

Bael

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2012
Ort
Skellefteå
Hoj
Yamaha Xj 600 -84, Kawasaki ER6-N -12
har otroligt svårt att hitta infon på nätet men är det någon kunnig som vet om avgasystemet från er6 2011 och neråt passar på 2012an då 12ans är helsvetsad..
 

POLECAT

Ny medlem
Gick med
26 May 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
HD Sportster 48 2012
Ingen som är intresserad av att köpa ett skinnställ?
Dainese tvådelat strl 46. Ser ut som nytt, har använt hoodie över vid varje tur. Inte använt på säsonger och knäpuckarna är oskrapade
Skinnställ.jpg
Code:
 

Zeeta

Medlem
Gick med
6 Feb 2012
Ort
Åsa
Hoj
Yamaha XT660R -05 (Såld), Kawasaki ER-6N -12 (Såld), Husaberg FE450 -12, Kawasaki Z800 PE -13
har otroligt svårt att hitta infon på nätet men är det någon kunnig som vet om avgasystemet från er6 2011 och neråt passar på 2012an då 12ans är helsvetsad..

Nej, till 2011 och bakåt räcker det med slip-ons
På 2012 måste du köpa helsystem

Vet dock inte om ett komplett system från en 2011 passar rakt av på en 2012:a
 

Bael

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2012
Ort
Skellefteå
Hoj
Yamaha Xj 600 -84, Kawasaki ER6-N -12
Nej, till 2011 och bakåt räcker det med slip-ons
På 2012 måste du köpa helsystem

Vet dock inte om ett komplett system från en 2011 passar rakt av på en 2012:a

var just det jag funderade då enda infon man hittar är helsystem till 2012.
har tyvärr ingen i min närhet med en er6a från varken 2011 och neråt så jag har absolut inget att kunna jämnföra med och skulle då det passa rakt av så kommer det att underlätta om man bara vill ha ett slip on och inte ettt helsystem på den. men det verkar som att man får kolla runt på tyska ebay för att se om man hittar ett billigt helsystem där eller i usa.
 

wests

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2012
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki ER6-N 2007
Är nu snart stolt ägare till mitt första fordon. Det blev en er6n -07 som snart ska fraktas upp till Stockholmstrakterna för vinterförvaring. Dessvärre kommer det att få bli kallgarage, och jag undrar vad det är som ska göras egentligen? Göra rent noggrant, vaxa, sätta vintertryck i däcken...?
 

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
stockholm
Hoj
-
Stort grattis till en rolig hoj. Berätta mer om hojen och lägg upp en bild senare.

Är nu snart stolt ägare till mitt första fordon. Det blev en er6n -07 som snart ska fraktas upp till Stockholmstrakterna för vinterförvaring. Dessvärre kommer det att få bli kallgarage, och jag undrar vad det är som ska göras egentligen? Göra rent noggrant, vaxa, sätta vintertryck i däcken...?
 

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2017, Yamaha MT-09
Är nu snart stolt ägare till mitt första fordon. Det blev en er6n -07 som snart ska fraktas upp till Stockholmstrakterna för vinterförvaring. Dessvärre kommer det att få bli kallgarage, och jag undrar vad det är som ska göras egentligen? Göra rent noggrant, vaxa, sätta vintertryck i däcken...?

Tanka fullt se, till att den är ren. Byt olja. Har du inget depåstöd så får du rulla däcken då och då. Dra på ett kapell och vänta tills våren :).

Du kommer vara nöjd. Jävligt skön hoj med mycket potential.
 

wests

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2012
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki ER6-N 2007
Stort grattis till en rolig hoj. Berätta mer om hojen och lägg upp en bild senare.
Mer info kommer!! :)

Tanka fullt se, till att den är ren. Byt olja. Har du inget depåstöd så får du rulla däcken då och då. Dra på ett kapell och vänta tills våren :).

Du kommer vara nöjd. Jävligt skön hoj med mycket potential.
Jag tänkte fixa depåstöd! Hur är det med batteri? Den ska stå i kallgarage som sagt, ska man ha kapell då ändå?
 

J3lv4n

R.I.P #58
Gick med
18 May 2011
Ort
Öst
Hoj
Daytona 675 -10 & Ktm 525 -03
Jag har fortfarande kvar lite godis till er-6an som bara ligger o skräpar!
Det som finns är kraschpuckar, kawasaki orginal och korta broms o kopplingsgrepp i svart med röd justerare + lite annat smått o gott
Hojta till via PM om du är intresserad
 
Last edited:

POLECAT

Ny medlem
Gick med
26 May 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
HD Sportster 48 2012
Jag har fortfarande kvar lite godis till er-6an som bara ligger o skräpar!
Det som finns är kraschpuckar, kawasaki orginal och korta broms o kopplingsgrepp i svart med röd justerare + lite annat smått o gott
Hojta till via PM om du är intresserad

vilken årsmodell var det du hade?
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top