Yo!
Jag är på väg att köpa min första hoj, och det ser ut att bli en ER-6F -06a. Är det något särskilt jag ska tänka på inför och efter köp?
Hur gör ni med helårsförsäkringar när de är avställda - kan man lösa det så att man får minskad kostnad ändå på något sätt?
Alright, låter bra detJag har en Er-6n 07. Det jag kollade innan köpet var skicket på däcken och drevet sen köpte jag den.
Det går nog bara att "sälja" vidare den till någon bekant. Då sägs försäkringen upp.
har otroligt svårt att hitta infon på nätet men är det någon kunnig som vet om avgasystemet från er6 2011 och neråt passar på 2012an då 12ans är helsvetsad..
Nej, till 2011 och bakåt räcker det med slip-ons
På 2012 måste du köpa helsystem
Vet dock inte om ett komplett system från en 2011 passar rakt av på en 2012:a
Är nu snart stolt ägare till mitt första fordon. Det blev en er6n -07 som snart ska fraktas upp till Stockholmstrakterna för vinterförvaring. Dessvärre kommer det att få bli kallgarage, och jag undrar vad det är som ska göras egentligen? Göra rent noggrant, vaxa, sätta vintertryck i däcken...?
Är nu snart stolt ägare till mitt första fordon. Det blev en er6n -07 som snart ska fraktas upp till Stockholmstrakterna för vinterförvaring. Dessvärre kommer det att få bli kallgarage, och jag undrar vad det är som ska göras egentligen? Göra rent noggrant, vaxa, sätta vintertryck i däcken...?
Mer info kommer!!Stort grattis till en rolig hoj. Berätta mer om hojen och lägg upp en bild senare.
Jag tänkte fixa depåstöd! Hur är det med batteri? Den ska stå i kallgarage som sagt, ska man ha kapell då ändå?Tanka fullt se, till att den är ren. Byt olja. Har du inget depåstöd så får du rulla däcken då och då. Dra på ett kapell och vänta tills våren.
Du kommer vara nöjd. Jävligt skön hoj med mycket potential.
Mer info kommer!!
Jag tänkte fixa depåstöd! Hur är det med batteri? Den ska stå i kallgarage som sagt, ska man ha kapell då ändå?
Ja det verkar ju vara den bästa lösningen. Kan du tipsa om ett som fungerar för er6an? Funkar denna?Jag har mitt batteri på underhållsladdning.
Ja det verkar ju vara den bästa lösningen. Kan du tipsa om ett som fungerar för er6an? Funkar denna?
Fint, blev en sån!Den kör jag.
Jag har fortfarande kvar lite godis till er-6an som bara ligger o skräpar!
Det som finns är kraschpuckar, kawasaki orginal och korta broms o kopplingsgrepp i svart med röd justerare + lite annat smått o gott
Hojta till via PM om du är intresserad
vilken årsmodell var det du hade?
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!