hur långt har du hunnit köra med din er6a än?
Typ 60 mil. Kör inte så mycket då jag måste ransonera inför 100-milaservice. Inte bokat än :/
Du då?
hur långt har du hunnit köra med din er6a än?
Typ 60 mil. Kör inte så mycket då jag måste ransonera inför 100-milaservice. Inte bokat än :/
Du då?
Alright, ska kolla med dem.Kolla motorsport i Landskrona.
Verkar som att de som inte har riktig koll tror att den ska göras på 2400mil - t.ex. mc-huset i Malmö. De tar 5500 för servicen!Tycker du ska fråga vad de är som kostar . Ventiljustering är ju inte förrens 4000mil..
Hmm, låter ju som att ena delen är fel... Blir lite nervös då mitt ännu inte är monterat och jag tänkte passa på att få det monterat på 100-milaservicen. Har dock inte bokat ännu så det dröjer nog lite :/
Efter en massa utväxlande av mail och bilder så verkar det som om Scorpion skickat fel fäste från fabrik. Ett nytt är på väg hoppas det inte är ett likadant jag har bara för det som följde med (och inte passar mot ljuddämparfästet) matchar det i sprängskissen perfekt. Skall ta bild när jag får det nya så kan du ju se om du fått rätt i ditt kit. Dock så tar det väl tid igen att få ny tid i verkstaden när fästet väl kommer och det är ju först då jag vet om det passar eller ej..
Trots att jag fick betala verkstaden för ingenting så är jag ändå rätt glad att jag inte låg med detta själv ute på min sluttande parkering i 10 graders "värme" och utan ordentliga verktyg eller lyft samt begränsade mekaniska färdigheter.....
Men... om du inte har monterat ditt ännu så är det ju enkelt för oss att jämföra fästet!
Kan du inte ta en bild på ditt medskickade fäste?
Mitt fäste ser onekligen mindre ut men det är å andra sidan lätt att lura sig med olika vinklar.
Samma gamla tråkiga ljud hade man idag men jag kunde åtminstone glädjas åt de nya värmehandtagen. +20 mil i 100-140 km/h och händerna var varma och goa Värt varenda krona!
Idag fick jag mina prylar, kuts från ERMAX och x-pads crashpuckar
Var köpte du puckar? Jag köpte på mx24 som avsåg 2012an men när jag fick paketet stod det på det att det var till 2009-2011 och mycket riktigt passade de inte
Vart köpte du cutsen?
En fråga då jag tänkte beställa årsservice. Är det något man måste lämna in till verkstad för att göra? med tanke på garantier mm. Eller är det bara mil-intervallerna man måste lämna in på?
Har kollat instboken men är det rekommendationer eller krav för att behålla garanti?
Har en -12a
Jag köpte allt på s-racing. Ringde dit och pratade med en trevlig kille som letade fram det som jag ville ha. Verkar kunna ta hem det mesta
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |