ER6-tråden

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Tänkte komplettera verktygssatsen efter "inbrott" i sadeln och stöld utav detta. Är det någon som kan upplysa mig om vad som ingår i satsen och/eller är bra att med sig på vägen?

Det ingår ett verktyg för att justera dämparen, det är trevligt om man behöver köra en längre sträcka med passagerare.
 

wavesswe

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ER6-N -08
Hej allihop. någon som har några ny investerade prylar eller styling eller så till sin er6 och vill dela med sig av lite idéer för modifikationer eller liknande nu i vintermörkret.
 

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Kanske nytt styre, rensa bakdelen, mini blinkers bak, nya backspeglar, slipon och hugger?
Om du mot förmodan skulle behöva nya svarta sidokåpor bak så har jag en helt ny uppsättning..
 

Dmgohl

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2014
Ort
Växjö
Hoj
Kawasaki er6-n 2006
Kanske nytt styre, rensa bakdelen, mini blinkers bak, nya backspeglar, slipon och hugger?
Om du mot förmodan skulle behöva nya svarta sidokåpor bak så har jag en helt ny uppsättning..

Hur mycket jobb är det med nytt styre egentligen?

Skulle verkligen behöva ett själv, styret är alldels för smalt på er6 :-|
 

wavesswe

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ER6-N -08
jag köpte mitt styre på biltema med fågelpinne. med lite springde fram och tillbaka till verktygslådan (ingen koll på vilka verktyg eller storlekar som behövdes) och inget stress så va det klart på ca 1tim. väldigt enkelt, lite pilligt att få hålen rätt som är styrningen för själva knappsatsterna. styrstagsändarna som jag har är en hybrid av orgial och biltemas. biltemas fäste men själva vikten är orginal.




Jag har kollat lite på alternativ för rensad bakdel. vilka är "bäst" för pengarna? man behöver ju nummerskylt belysning och sen är frågan ang refelx. sätter ni den på regplåten eller har ni håller med reflex? ni får gärna dela med er med bilder på hur ni löst det och inköpställen. jag har en 2008 :)
 
Last edited:

Dmgohl

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2014
Ort
Växjö
Hoj
Kawasaki er6-n 2006
jag köpte mitt styre på biltema med fågelpinne. med lite springde fram och tillbaka till verktygslådan (ingen koll på vilka verktyg eller storlekar som behövdes) och inget stress så va det klart på ca 1tim. väldigt enkelt, lite pilligt att få hålen rätt som är styrningen för själva knappsatsterna. styrstagsändarna som jag har är en hybrid av orgial och biltemas. biltemas fäste men själva vikten är orginal.

Ah nice!

Behövde du när förlänga några kablar eller så? :) det är var jag inte orkar krabba med :p
 

wavesswe

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ER6-N -08
Ah nice!

Behövde du när förlänga några kablar eller så? :) det är var jag inte orkar krabba med :p

nix drog lite försiktigt i dom och kollade innan jag drogfast allt att inget sträcktes när jag svängde fullt. fick justera lite på gasvajrar och koppings vajer men inga problem.
 

wavesswe

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ER6-N -08

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Skulle byta styre idag till detta: http://www.mcweb.se/kawasaki/600-650/er-6n-06-08/crosstyre-er6n
"Passar perfekt" enligt hemsidan.

När jag skulle montera reglagen så gick skiten såklart inte på, upptäckte då plastplupparna som ska sitta i två hål i originalstyret. Några hål fanns inte på det jag köpt.

Har nu hittat en del angående detta i denna tråd och sett att en del borrat egna hål i det nya styret.
Jag undrar över vad dimensionen på hålen är så man vet hur stort man ska borra, någon som vet?
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Kolla på originalstyret eller mät plastplupparna?
 

wavesswe

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ER6-N -08
Det undrar jag med. Och vad säger lagen om reflex? Får den sitta på regplåten eller måste den sitta bredvid/under?
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Finns massor på EBay. Reflexen får inte sitta på skylten men jag har alltid haft den där och de har bara påpekat det ngn gång. Aldrig ombes.
 

Putte1986

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2014
Ort
Göteborg
Hoj
2009 Kawasaki ER-6n
Jag får inte upp batteriet. Måste man verkligen ta loss den där grejen som sitter fast i tanken för att få loss det eller vad gör jag för fel? :3freak
 

C0ff3e

Medlem
Gick med
23 May 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K7, BMW 650F (funduro), susuki gsx400e 83
Det ska gå få upp det. Anv plintarna. Fäst ett ej ledande snöre och lyft
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top