ER6-tråden

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Verkar bli så att man slänger på leo-vincent på en gång då fast med lambdan inkopplad. Ljudet är ju ett av huvudskälen till att jag kör twin-hoj så det vill man ju ha :yoparty

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
Hojlös

Däremot skulle jag passa mig för att inte koppla in lambdasonden i slipon:et eftersom insprutningen är gjord för att ta in den signalen. Mitt slipon (LeoVince) har uttag för lambdasonden och det tror jag de flesta andra märken har också.

Även Arrow har uttag för lambda...

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Glapp?

Hej.
Igår när jag skulle smörja kedjan, och som jag brukar göra när inget centralstöd finns, så lutade jag hojen mot mig, så den stod på sidostödet och framhjulet. Då hänger ju bakhjulet i luften och går att snurra på. Det märkliga var att just när bakhjulet lättar så säger det "klonk" så det känns i hela hojen. Försökte lokalisera ljudet, och det låter som det kommer från stötdämparen.
Nån mer som hört samma ljud? Läge för reklamation kanske? Eller är det ofarligt?

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
Hojlös
hmm.. låter väldigt konstigt att bakdäcket skulle lyfta sig när du lutar den mot stödet med styret vänt åt vänster.. jag ställer alltid min hoj på det viset men aldrig märkt att bakdäcket skulle resa sig... Eller förstod jag fel? :va

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
KTM 1190 Adv R
hmm.. låter väldigt konstigt att bakdäcket skulle lyfta sig när du lutar den mot stödet med styret vänt åt vänster.. jag ställer alltid min hoj på det viset men aldrig märkt att bakdäcket skulle resa sig... Eller förstod jag fel? :va

Kanske lite muskelkraft används....

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
YZF 1000 R
Hej.
Igår när jag skulle smörja kedjan, och som jag brukar göra när inget centralstöd finns, så lutade jag hojen mot mig, så den stod på sidostödet och framhjulet. Då hänger ju bakhjulet i luften och går att snurra på. Det märkliga var att just när bakhjulet lättar så säger det "klonk" så det känns i hela hojen. Försökte lokalisera ljudet, och det låter som det kommer från stötdämparen.
Nån mer som hört samma ljud? Läge för reklamation kanske? Eller är det ofarligt?

Det "klonket" har jag oxå, och påtalade det vid 1a servicen. Men det var tydligen ingen fara o inget fel sa expertisen på firman, men enl mig är det glapp i övre dämparfästet!!! men det är väl ingen ide att börja argumentera mot servicemännen......... Ot: synd att man behöver stämpeln i boken, man gör ex oljebyte minst lika bra själv, framförallt mer noga!

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Gixxer
Köper ni till förlängda garantin eller skiter ni i det? (Min ettårsdag börjar närma sig och det känns väl lite mittemellan om man ska förlänga eller ej)

SGR

lever för upplevelsen
Gick med
11 Feb 2006
Hoj
2007 Ducati S2R 1000
Nu ska jag iväg å betala min er6n, svart och röd blev det! Hoppas bara dom hinner få hem skylten till helgen.

skriv ut en på datorn och laminera om du vill vara duktig. så gjorde iaf de till mig när jag köpte min:tummenupp

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
....men enl mig är det glapp i övre dämparfästet!!! men det är väl ingen ide att börja argumentera mot servicemännen.........

Så tyckte jag det var på min med....övre dämparfästet. Får påtala det vid första servicen så får vi se vad dom säger.

Edit:
Jag var ut igen och nu i dagsljus syns det tydligt att övre stötdämparfästet glappar.

Last edited:

Böjjarn

Gick med
10 Apr 2003
Hoj
YZF 1000 R
Så tyckte jag det var på min med....övre dämparfästet. Får påtala det vid första servicen så får vi se vad dom säger.

Edit:
Jag var ut igen och nu i dagsljus syns det tydligt att övre stötdämparfästet glappar.

Å fan...det kanske är ett vanligt fel på de som blev lev till lingvalls.....:confused: (ja köpte min där..o du e från gävle...):tummenupp Ta gärna upp det och påtala att det är en till som haft synpunkter på detta utan resultat! (om du nu handlade där)!

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Hoj
Monstruös ER6
För er som är sugna på arrow slip-on. Hittade en "drive-by" video med arrow och db-killern ur. http://mokwun.home.bresnan.net/images/arrow.wmv :tummenupp

Hehe, går inte att jämföra med hur det låter "IRL". Som dag och natt.
Blev först lite besviken när jag hade insatsen i, men när jag tog ur den... Jävlar..
Riktigt djupt fint vrål när man torrvarvar, och det ekar fint i tunnlar och när man kör om bilar. :tummenupp
Kan inte tänka mig att det finns något som låter bättre, det är ju i stort sett fritt blås.
Känner mig nästan som en MotoGP-förare nu. :D

Böjjarn

Gick med
10 Apr 2003
Hoj
YZF 1000 R
Fick nyss ett samtal, det var självaste hjultomten (DHL) som ringde! Han stod hemma med ett paket åt mig:tummenupp Synd att man redan vet vad det innehåller.......grovt o halvlångt i alu + lite andra atiralier till hojjen.

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
Hojlös
Jupp, fick ur min insats igår och jag blev nästan överraskad när jag starta upp den. Låter som en 400 cc större motor ju :D

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Fick nyss ett samtal, det var självaste hjultomten (DHL) som ringde! Han stod hemma med ett paket åt mig:tummenupp Synd att man redan vet vad det innehåller.......grovt o halvlångt i alu + lite andra atiralier till hojjen.

Nån kommer skrämma grannarna i helgen då :tummenupp
Btw: Andra atiralier ?

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll