ER6-tråden

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Skulle rekomendera skylthållare från bikersneed 500:- billigare och snyggare..
allt man behöver inkluderas i paketet. (kopplingar till befintliga el kablar, skyltbelysning LED, blinkers, aluminium hållare)

www.bikersneed.se

/J

Vet du om det behövs nåt motstånd till deras blinkers som följer med. Har redan köpt hållaren på annan ort, men såg att de hade miniblinkers att köpa lösa...:confused:
Btw så kollade jag med dem angående deras singelcuts till er6 och de kunde inte leverera den i kawa orange utan bara svart eller silver eller omålad.

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
Honda CBR600F 2011
Så då har man bestämt sig blir en Svart er6F 06 med ABS, slipon, pcIII och miniblinkers! allt som allt 51,000:- helt okay va!

Är det för övrigt någon som har hört en er6 med Hurric slipon på? Är det okay kvalitet? Verkar ju vara ganska billigt?

Last edited:

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Hoj
Monstruös ER6

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Hoj
KTM Superduke 08:a
Angående singelcuts så tycker jag det är tamt med en plastbit. Betydligt mycket snyggare som de har på nya ER6F silver med halva sitsen översydd av ngt silver syntetmaterial, då kan man ju faktiskt skjutsa också..
kolla tex: http://www.sportrider.com/bikes/2006/146_0606_02_wl+2006_kawasaki_ninja_650r+silver_static.jpg
Skall försöka fixa ett sådant tror jag bestämt.

Är det samma sadel på ER6F som på ER6N ? I sånt fall håller jag med dig. Undrar vad en sån sadel kostar?

Nålberg

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
ER6n 06
Ang. batteriproblem, så är mitt helt dött. Snackade med Funbike som snackade med Kawa som sa att garantin täcker det eftersom min hoj inte ens är ett år gammal. Är det nån mer med slut batteri, kan det löna sig att ta det på garantin. Tänkte bara tipsa om detta eftersom killen jag pratade med gissade att ett nytt skulle kosta 6-700 kr...

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Ang. batteriproblem, så är mitt helt dött. Snackade med Funbike som snackade med Kawa som sa att garantin täcker det eftersom min hoj inte ens är ett år gammal. Är det nån mer med slut batteri, kan det löna sig att ta det på garantin. Tänkte bara tipsa om detta eftersom killen jag pratade med gissade att ett nytt skulle kosta 6-700 kr...

Vi hade samma problem med Petrus er-6 johans mc fixade det på garantin utan problem :tummenupp :tummenupp så lämna in och få det fixat

SE

Snart jul igen.
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
ER6n 07
Hej
En till !! jag har beställt en Orange er6 med ABS och leo vince slipon kommer i nästa vecka
den sista orange dom hade kvar...

Det svaret fick jag också när jag beställde min. Tydligen den sista de kunde få tag i utan ABS. Är tacksam för att vi fick våra... men inte kan de vara slut för säsongen redan? Isf har Kawa missbedömt efterfrågan otroligt. :va

Lycka till med nya hojen! :tummenupp

//SE

jodge

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2007
Hoj
ER6 N ABS -07
Vet du om det behövs nåt motstånd till deras blinkers som följer med. Har redan köpt hållaren på annan ort, men såg att de hade miniblinkers att köpa lösa...:confused:
Btw så kollade jag med dem angående deras singelcuts till er6 och de kunde inte leverera den i kawa orange utan bara svart eller silver eller omålad.

Till de som kom i paketet var allt klart att koppla in direkt utan några extra motstånd.

/J

Rignell

Guest
Hej alla ER-lovers!
Nu var jag precis o la handpenning på min Er-6n orange.
Hämtas nästa lördag med arrow slipon, racing fotpinnar och andra backspeglar!!!
Ska bli så jävla gytt!
Ha det!

Gamebox

Monster
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
Kawasaki Versys 1000
Där kommer något ljud från typ tanken lite då och då när min stor stilla i garaget och är helt avstängd. Någon som vet om den ska göra så?
Jag misstänker att det är bränsle pumpen. Den har gjort så innan men då har jag varit ute och kört, så har jag inte tänkt så mycket på det. När jag tog ur den från vinterförvaring (med batteriladdare på) för ett tag sen så startade den utan problem men sen när den stått stilla i en månad så var batteriet slut. Kan det ha att göra med att låter när den är avstängd?

SGR

lever för upplevelsen
Gick med
11 Feb 2006
Hoj
2007 Ducati S2R 1000
Där kommer något ljud från typ tanken lite då och då när min stor stilla i garaget och är helt avstängd. Någon som vet om den ska göra så?
Jag misstänker att det är bränsle pumpen. Den har gjort så innan men då har jag varit ute och kört, så har jag inte tänkt så mycket på det. När jag tog ur den från vinterförvaring (med batteriladdare på) för ett tag sen så startade den utan problem men sen när den stått stilla i en månad så var batteriet slut. Kan det ha att göra med att låter när den är avstängd?

hjälper det om du öppnar tanklocket?
isf är det vel bara olika tryck i och utanför tanken som håller på att utjämnas där det finns en liten springa kring tanklocket. då e det inget onormalt iaf

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
YZF 1000 R

Förmodligen är det trycket i tanken som låter, det brukar min iaf göra. ett pipljud typ!

Montana

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
RasRas
Har serriösa funderingar på att sälja min er6. Har väll hunnit kört runt 20 mil men känner redan att det inte kommer sluta något bra. Så är någon sugen på en svart 06:a men miniblinkers,slip on,ny nummerplåtshållare och en bit över 200 mil på mätaren. skicka ett pm om det finnsnågon sugen där ute :hojsmilie

Last edited:

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
Honda CBR600F 2011
Har serriösa funderingar på att sälja min er6. Har väll hunnit kört runt 20 mil men känner redan att det inte kommer sluta något bra. Så är någon sugen på en svart 06:a men miniblinkers,ny nummerplåtshållare och en bit över 200 mil på mätaren. skicka ett pm om det finnsnågon sugen där ute :hojsmilie

Varför kommer det inte sluta bra? Är det ABS på den? och är det en n eller f?

Montana

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
RasRas
Varför kommer det inte sluta bra? Är det ABS på den? och är det en n eller f?

Jag hade hoppats att jag skulle köra lungnare än vad jag tidigare gjort men icke. Det är en N

Bifogat

• PICT1367.JPG
    PICT1367.JPG
    78.7 KB · Visningar: 192
  • PICT1366.JPG
    PICT1366.JPG
    70.9 KB · Visningar: 183
Last edited:

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
KTM 1190 Adv R
Nuså..

Nu har jag moddat klart inför denna säsong..
Fatbar styre
Style backspeglar
Arrows slip-on
Hugger
Skylthållare och miniblinkare

Känner mig ganska nöjd nu, fattas bara en sak...... VÄRME:huvet :huvet

Bifogat

• Kopia av 070319-07 (28).JPG
    Kopia av 070319-07 (28).JPG
    135.6 KB · Visningar: 298
Nyheter
Fiffiga touringprylar