ER6-tråden

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
YZF 1000 R
vilket slip on e bäst arrow eller leowince?

Tror inget är bättre än nåt annat! det är pris eller ljud som avgör. det är marginalt med effekt man får ut av ett slip-on, men man spar en hel del vikt:tummenupp Så bryr man sig ej om ljudet så är det billigaste alt att banta ett par kg, och det kostar ju inget, snarare tvärt om......:tuttar

*Tore*

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
ER-6n -07 Orange (STENDÖD), GSX400e -83 (halvdöd)
Probelm Problem

Jag bestämde mig i höstas att jag skulle köpa en orange er6n till den här säsongen. In hos lokala återförsäljaren i oktober och beställde en. Nu ringde han mig i förra veckan och sa att han inte fick tag på nån orange åt mig. :gnissla Skyllde på kawasaki som enligt honom har leverans problem. Jag blir så förbannad. Nästan ett halvår på sig att fixa den men misslyckas:huvet :huvet

Men jag vill ju ha cykeln så jag ringer näst närmsta återförsäljaren Moped & Motortjänst AB i sundsvall. Tur som man ska ha i bland så hade dem en orange hemma. Nu ska jag dit och hämta den på tisdag om allt går som det ska.

Är bara lite osäker på om jag ska lasta på släp eller köra hem. Det är inte så jävla varmt än. Men om vädret håller i sig så kanske.

vx

Lysekilare dee du!
Gick med
26 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ER 6N+ Suzuki Quad

Bifogat

• Utflykt med mc-klubben 016.jpg
    Utflykt med mc-klubben 016.jpg
    131.9 KB · Visningar: 90
  • Utflykt med mc-klubben 030.jpg
    Utflykt med mc-klubben 030.jpg
    107.5 KB · Visningar: 111

Gamebox

Monster
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
Kawasaki Versys 1000
Jag har monterat väskor, Givi väskor med hållare köpt på Louis.de.
Passade väldigt bra, man bör väl byta blinkers(har ej gjort det) för synbarheten snett bakåt. Nu kan man ju åka på semester med hojen, eller till affären för lilla älsklingen.
Länk http://www.louis.de/?topic=artnr_gr&artnr_gr=10022222&typ_id=ER650A

Tycker de ser lite klumpiga ut. Tror jag vill ha något lite mindre. Har hittat några i tyg som man spänner fast över sadeln, kanske blir såna.

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
KTM 1190 Adv R
Provade idag utan insats i min Arrows-burk...:yoparty :yoparty :yoparty

Satan vad den gurglade gött.. Körde på höga varv om en tradare och ljudet studsade tillbaka.. Underbart. Dock tror jag inte grannarna gillar det lika mycket. Så jag funderar på att "modifiera" insaten lite för att gå halva vägen....

Sen monterade jag dit skylthållaren också. Blev bra MEN ena lampan till blinkersen var trasig och jag hittade ingen ny.. Skall vara med orange glas på lampan och varken mackarna eller Micro hade nån. Är det nån som vet var man får tag på ny?? Skickade mail till lev men köpte från England så därifrån kan man nog glömma att få nån ny.....

Inga andra ER-6 som skall ned till Gelleråsen 19 maj och gasa på Sporthojskursen??

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
Hojlös
Provade idag utan insats i min Arrows-burk...:yoparty :yoparty :yoparty

Satan vad den gurglade gött.. Körde på höga varv om en tradare och ljudet studsade tillbaka.. Underbart. Dock tror jag inte grannarna gillar det lika mycket. Så jag funderar på att "modifiera" insaten lite för att gå halva vägen....QUOTE]

Har fortfarande insatsen kvar i min Arrowsburk men funderar på om det blir någon effektskillnad att tala om. Vet att 2-taktare behöver ett visst motstånd men hur är det egentligen på en 4-takt som denna?

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
KTM 1190 Adv R
Har fortfarande insatsen kvar i min Arrowsburk men funderar på om det blir någon effektskillnad att tala om. Vet att 2-taktare behöver ett visst motstånd men hur är det egentligen på en 4-takt som denna?[/QUOTE]

Läser man nya Bike, där de testar olika slip-on, visar det sig att det ger lite mer effekt och vridmoment utan insats..

Nog tycker jag att hojen svarade bättre i mellanregistret 3000-6000rpm. Men det är ju bara min känsla, folk har ju blivit botad med Placebo...........

MEN LJUDET !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Prova, gasa och lyssna :tummenupp

Last edited:

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
Hojlös
Jo, nog ska jag prova allt! Måste bara ha tag i en låsringstång nånstans ifrån.. biltema har väl om inte annat. :tummenupp

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
plåthållare

Nu e röven rensad på min med.. Gjorde en ganska simpel variant utan nr. plåtsbelysning.. Och om någon är intresserad av att köpa en likadan är det bara skicka ett PM.. Blinkers ingår! Ber om ursäkt för den dåliga bildkvaliten bara..

Ser nice ut, vart har du beställt detta?

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
KTM 1190 Adv R
Jo, nog ska jag prova allt! Måste bara ha tag i en låsringstång nånstans ifrån.. biltema har väl om inte annat. :tummenupp

Jag köpte en på Micro och la under sadeln, bra att ha med sig.
Har inte provat att stoppa insatsen under sadeln men det borde gå. Kan vara bra om man möter nån som tycker man bullrar för mkt...

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Ni som kör LeoVince....Var det bökigt att ta ur / sätta i db-killern ?. Är lite fundersam hur jag skall ha det levererat från butiken. Antingen tar de ut den åt mig och jag sedan får sätta i det när jag monterar allt eller så låter jag det sitta i från start....:confused:

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
YZF 1000 R
Ni som kör LeoVince....Var det bökigt att ta ur / sätta i db-killern ?. Är lite fundersam hur jag skall ha det levererat från butiken. Antingen tar de ut den åt mig och jag sedan får sätta i det när jag monterar allt eller så låter jag det sitta i från start....:confused:

Har inget Leo själv, men skulle nog rekomendera att låta DBkillern sitta i vid leverans!

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha