Böjjarn
Titel: :)
Fint Har oxå beställt Arrow nu!
Fint Har oxå beställt Arrow nu!
Lite uppdatering gällande Arrow-systemet.
Nu är det på plats. Var inte särskilt svårt och jag är något av en nybörjare när det gäller att mek. Det blev i alla fall snyggt och en jäkla skillnad i ljudet även med insatsen (som jag kommer att köra med).
Nu väntar jag bara på styret och att allt grus försvinner från vägarna.
/Jonas
Har du hittat på lite lösgrus och lagt ned hojen på högersida??
Luktade det lika gott om ditt nya rör efter premiärturen, som det gjorde om mitt.......... Ställde in hojen i förrådet och j-lar vad det stank.. Lite grann att bränna bort till helgen
Tog mig en 12 mila tur idag via Stjärnsund för att sen åka hem och byta ljuddämpare
Vilken klump som satt där orginal... Och vilken skillnad på ljud med Arrows..... Även jag har ÄN så länge bara provat med db-killer monterad MEN till helgen måste jag prova utan.. Kanske tar en tur via Svärdsjö..
Satan va skönt att värmen äntligen kom...
Hej,
Är lite ny på detta med motorcyklar, men vad är DB-killer?
Är det någon sorts plugg för att dämpa ljudet?
Hej,
Är lite ny på detta med motorcyklar, men vad är DB-killer?
Är det någon sorts plugg för att dämpa ljudet?
Det är en insats i änden av dämparen som sänker ljudnivån en bit så du har större chans att klara besiktningen t ex. Redan med insatsen brukar alla system låta mer än original, jag kör med min insats kvar i mitt LeoVince, blir precis lagom tycker jag.
Påverkar den motoreffekten någonting?
Man vill ju lixom att hojen ska låta
Nej, knappast mätbart.
Du kan ju prova med insatsen först, förutom mer ljud så är det bättre ljud - råare och grövre. Du förstår när du hör skillnaden från original. Vill du fortfarande ha mer så är det bara en skruv och ett ryck med polygripen som behövs.
@ marst060: Så här blev det när jag slog in att jag var född 1980.
3 024:- är långt från dina 7 000:-
Nice. Funderade oxå på att göra detta. Läste om det i andra trådar här på forumet. Skulle vara kul om du kunde lägga upp lite bilder på resultatet och kanske på monteringen så att man ser hur man kan göra. Var det bökigt ?
Det var omöjligt att placera ballasten i lykthuset, fick förlänga sladdarna och montera i verktygsfacket. Jag lägger upp några bilder på ballastmonteringen, ljusbilden och en på bara hojen.
Jag tror att man syns mycket bättre nu, med det här ljuset.
Ja appropå db-killerns vara eller icke vara. Hur kör ni ... i eller ur ?.
Namge gärna system oxå.
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
|
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |