ER6-tråden

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
YZF 1000 R
Var ut en sväng idag och det blev lite kökörning i stan. Märkte efter ett tag att kylfläkten startade. Tycker det var lite väl tidigt, dels hade jag bara kört nån mil och dels så var det bara 12grader ute. Ska den verkligen starta så tidigt? Så har det aldrig varit på nån annan hoj jag haft. Oftast har den inte ens gått vid stadstrafik i 30graders värme på mina andra hojar.
Kylvätska finns...

Har inte tänkt på hur min var i sommras, men var glad att den startar
;)

vx

Lysekilare dee du!
Gick med
26 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ER 6N+ Suzuki Quad
:tummenupp Tack för bilderna, ser riktigt bra ut....Köpte du för både hel och halvljus eller som de flesta "bara" verkar köpa för halv?

Bara halvljuset, det tänder ganska långsamt när lampan är kall, därför passar det inte riktigt bra för helljus. Man vill ju kunna helljusblinka åt andra trafikanter.

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Hoj
KTM Superduke 08:a
Tänkte bara rekomendera G&G slipon till er6! Mkt snygg design och låter otroligt skönt! Jag kör utan noisekiller:yoparty

Min ljuddämpare är från funbike och tror den kostade 4500:- ifjol iaf!

Köpte även en hugger från www.s-racing.se som blev riktigt fin på hojen!

Mvh Henrik

Har också G&G (fick tag på ett begagnat). Satte på det i dag utan noisekiller, men jag tyckte det lät för mycket, snudd på tinitusvarning! Satte i noisekillern och nu låter det så där svenskt "lagom".

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
Hojlös
Det finns ganska många som bytt styre, står om det lite längre fram i tråden. JAg har i alla fall beställt styre från www.customaid.se. Ett svart från Rizona. Fick besked i dag att det nu är skickat och jag borde ha det på måndag. Återkommer med bilder när det är monterat.

/Jonas

Va fick du hosta upp för ett sånt?

Monterade för övrigt mitt Arrow slip-on igår och måste säga att jag är grymt nöjd, kör med insatsen i nu men jag tycker inte den behöver låta mer. Mullrar gött när man drar iväg från 3000 varv. Cutsen och huggern åkte också på så nu är den pimp. Behöver bara ett styre också!

Gamebox

Monster
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
Kawasaki Versys 1000
Någon som har satt på packväskor på sin ER-6?
Skulle behöva lite tips som vad som passar bra på den.

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Gixxer
Förklara för en gammal man som inte fattar: är fatbar samma sak som koniskt som alltså är standard 22 mm vid handtagen men 29 mm vid fästet och vad är vitsen med det?!

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Förklara för en gammal man som inte fattar: är fatbar samma sak som koniskt som alltså är standard 22 mm vid handtagen men 29 mm vid fästet och vad är vitsen med det?!

Det kommer från crossen, man kunde ta bort fågelpinnen (staget tvärs över). Jag tycker vanliga styren är snyggare än fatbar.

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
Hojlös
Det kommer från crossen, man kunde ta bort fågelpinnen (staget tvärs över). Jag tycker vanliga styren är snyggare än fatbar.

Och Jag tycker tvärt om:tummenupp

Jo, smaken är som baken. Själv tycker jag att fatbars är snyggare men på en väghoj för gatan är det enbart kosmetiskt, möjligen att det ändrar körställningen litegrann. Och angående koniskt så kan det nog vara så, "fat" för att det är fetare på mitten än ute vid handtagen.

frankieboy

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
ER6-n
spary burk??

vart handlade du spary burken??? Jag har till och med varit inne hos en återförsäljare för kawa. men det ända svar jag fick var att de ej sålde den färgen på burk... Jag skulle bli skit glad om jag kunde beställa en eller två burkar.:bow

Mvh Frankieboy

break out

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2006
Hoj
ER-6n
Va fick du hosta upp för ett sånt?

Monterade för övrigt mitt Arrow slip-on igår och måste säga att jag är grymt nöjd, kör med insatsen i nu men jag tycker inte den behöver låta mer. Mullrar gött när man drar iväg från 3000 varv. Cutsen och huggern åkte också på så nu är den pimp. Behöver bara ett styre också!

Jag har för mig att bara styret kostade 660, men jag köpte också styrändar för ca 400 och sen frakt också tror att det hela går på ca 1300.

/Jonas

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
Hojlös
Och så här blev min ER-6n för 2007... mja, nytt styre också då sen får det vara klart. Tycker själv att den blev skitläcker! :kär

DSC00042-1.jpg

MP

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2007
Hoj
zx6r-96
Såja skall visa upp min zx6r på måndag skall ha den som inbyte mot en er6-f
skall försöka få iaf 29.000 för den :)

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Och så här blev min ER-6n för 2007... mja, nytt styre också då sen får det vara klart. Tycker själv att den blev skitläcker! :kär

Snyggt! Sitter kutsen i skruvhålen för handtagen? Var har du köpt huggern och behöver man modifiera något (borra t ex) för att montera den?

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
Hojlös
Snyggt! Sitter kutsen i skruvhålen för handtagen? Var har du köpt huggern och behöver man modifiera något (borra t ex) för att montera den?

Tackar! Kutsen sitter i skruvhålen för handtagen, precis. Enda nackdelen med den är att man måste lossa de fyra insex-skruvarna om man ska skjutsa men jag tycker att utseendet höjs rätt mycket med den på så va fan. Vill man bli fin osv.

Huggern är från S-Racing och köpt på johans-mc, den enda modifikationen jag gjort är att spreja "nät-hålen" svarta ist. för silver. Annars är den helt bolt-on. Krävdes lite justering för att få den jämn men nu ser det bra ut och ger hojen en lite biffigare bakdel.

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Tackar! Kutsen sitter i skruvhålen för handtagen, precis. Enda nackdelen med den är att man måste lossa de fyra insex-skruvarna om man ska skjutsa men jag tycker att utseendet höjs rätt mycket med den på så va fan. Vill man bli fin osv.

Huggern är från S-Racing och köpt på johans-mc, den enda modifikationen jag gjort är att spreja "nät-hålen" svarta ist. för silver. Annars är den helt bolt-on. Krävdes lite justering för att få den jämn men nu ser det bra ut och ger hojen en lite biffigare bakdel.

:tummenupp Snyggt. Vart köpte du singelcutsen då ?. Värsta är att såna inte finns färdiglackade skulle jag gissa....

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!