Lundberg
Nu har jag verkligen en drömhoj!
Inga problem här. Är snarare förundrad över hur lite resonansljud och skrammel det är, trodde det skulle vara mer på en så billig hoj.
Hmm jag har en F den har ju mer kåpor kan bero på det!
Inga problem här. Är snarare förundrad över hur lite resonansljud och skrammel det är, trodde det skulle vara mer på en så billig hoj.
Många som haft problem med att packningen på högersida(vattenpumpen) att den går åt helsike och det läcker olja där? Vet en ER6:A då den gått åt skogen 2 ggr...dock på garantitid och vet ytterliggare 1 er6a det är bytt på, men är det urusel packningskvalité el slarv från fabrik från början med inte exakt plana ytor samt slarv från repverkstad.![]()
Jag var idag och testade några olika BMW-modeller.. X-moto 650, K1200S, R1200S och F800S.
X-moto´n, motardstuk men inte alls min grej...![]()
K1200S, Jobbigt att baxa runt i låg mellenfart men VILKET drag....![]()
R1200S, trots Akra blås inget jag fastnade för förutom designen..
F800S, paralelltwin med Akra gott ljud men inte märktes dessa 85hk..
Allt som allt ,BMW gör bra hojar men det var med GLÄDJE jag hoppade på ER-6:an och rullade hemåt.![]()
![]()
Känner inte att det är värt "dubbla" insaten för en BMW !!!
//cage
Någon som gått från en r1 till er6?
är det ett bra byte? kommer man sakna rettan?
funderar på att köpa mig en er6 men man vill ju inte ångra sig efter en vecka.
Är det en bra hoj? kan man köra längre sträckor? går det att busa?
var inne och kollade en (inte provkört) och försäkringen skulle hamna på 980kr om året!!! så man är ju helt klart sugen på att byta.
Någon som gått från en r1 till er6?
är det ett bra byte? kommer man sakna rettan?
funderar på att köpa mig en er6 men man vill ju inte ångra sig efter en vecka.
Är det en bra hoj? kan man köra längre sträckor? går det att busa?
var inne och kollade en (inte provkört) och försäkringen skulle hamna på 980kr om året!!! så man är ju helt klart sugen på att byta.
Någon som gått från en r1 till er6?
Hmm är det fler än jag som tycker att hojen skramlar! Alltså plasten vid 3-4 tusen varv känns ju som något smäck!
Börjar bli allt mer irriterad på ljudet!
Är jag själv om problemet?
Jag var idag och testade några olika BMW-modeller.. X-moto 650, K1200S, R1200S och F800S.
X-moto´n, motardstuk men inte alls min grej...![]()
K1200S, Jobbigt att baxa runt i låg mellenfart men VILKET drag....![]()
R1200S, trots Akra blås inget jag fastnade för förutom designen..
F800S, paralelltwin med Akra gott ljud men inte märktes dessa 85hk..
Allt som allt ,BMW gör bra hojar men det var med GLÄDJE jag hoppade på ER-6:an och rullade hemåt.![]()
![]()
Känner inte att det är värt "dubbla" insaten för en BMW !!!
//cage
Jag upplever precis samma sak, men vet itne riktigt vad man ska göra åt det![]()
Hmm och du har en 07, jag kollade runt lite och hittade att det fanns ett problem på 06 som gjorde att det lät! Men om det även gör det på din 07!
Jag tycker det är skittråkigt! Jag testade att ta bort kåporna! Kanske kan man sätta något slags gummi mellan skruvarna?
Hmm jag har en F den har ju mer kåpor kan bero på det!
Amerikanerna kör mycket med att sänka hojjen fram. Vet inte riktigt vad jag tycker om det? Blir inte stabiliteten i högre farter lidande, eller är det tvärtom? Någon som har svar? Någon som redan testat detta?
Ni får ursäkta om frågorna jag kommer att ställa är svarade på tidigare tidigare men jag pallade inte läsa igenom 96 sidor![]()
Med det sagt, jag var och provkörde en ER-6N i helgen då jag gått och sugit på att köpa hoj igen ett bra tag. Blev väldigt positivt överraskad, Tvåan kändes nästan som en fyra på högre varv, bromsarna ingav förtroende precis som chassit. Ett superbt paket för en hoj i denna prisklassen.
Nu varade bara min provkörning i femton minuter så jag skulle gärna vilja höra hur hojen är att leva med till vardags. Positivt, negativt osv.
En annan fråga till er som kör med eftermarknadsblås. Har ni upplevt att hojen går ryckigt efter bytet när man håller motorn under ett visst varvtal? Läste en recension som menade på att hojen inte gick att köra ryckfritt under 3000 varv och att det möjligtvis berodde på blåset. Kommentar?
p.s varför i helvete finns den inte i kawagrönt?Får bli orange istället isåfall d.s
Nu varade bara min provkörning i femton minuter så jag skulle gärna vilja höra hur hojen är att leva med till vardags. Positivt, negativt osv.
En annan fråga till er som kör med eftermarknadsblås. Har ni upplevt att hojen går ryckigt efter bytet när man håller motorn under ett visst varvtal? Läste en recension som menade på att hojen inte gick att köra ryckfritt under 3000 varv och att det möjligtvis berodde på blåset. Kommentar?
p.s varför i helvete finns den inte i kawagrönt?Får bli orange istället isåfall d.s
Ni får ursäkta om frågorna jag kommer att ställa är svarade på tidigare tidigare men jag pallade inte läsa igenom 96 sidor![]()
![]() |
Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska
Ny design, ny motor och bät... |
![]() |
MP-Mässan lockade 55.000 besökare!
Hela 55.000 besökte finska ... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Jacob Sjöman Under... |
![]() |
Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |