ER6-tråden

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Ort
Åkarp
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
jag har köpt Nya michelin Pilot Road 2 CT. dock har jag inte slängt på dem än så jag kan varken uttala mig om grepp eller hållbarhet. hoppas de håller lika länge iaf. de jag kör på nu höll knappt 700 mil. speciellt dyra var de inte heller.

jag är ganska novis i mcdäcksbranchen, köper man billigast på nätet och på någon speciell sida då kanske? Fast då kanske man även måste jaga någon lokal firma som vill kränga på sulorna?
 

Preben.

Medlem
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Vollsjö
Hoj
er-6n me abs
kan jävla mig inte förstå hur vissa får ut 700 mil o jag o andra bara får ut knappt 400 mil,,jag e ingen racer stjärna o bööörnar inte ,kan inte köra på slangen,så mitt däck borde hållt länge,,men icke.

ber till däckguden att michelin e bättre :tungan
 

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
boys and girls hur är er6-n att skjutsa på? sitter man lika dåligt som på en sporthoj eller är det faktiskt möjligt att sätta tanten bakpå utan att hon klagar efter 2 mil?
blir kanske att byta gixxern mot en er6a om den håller vad den lovar!

Man sitter riktigt bra som passagerare, det är ju ingen "bönpall" utan en riktig sits. Problemet är mer att det blir jävligt segt å köra, känns som när man var 15 och skjutsade på moppen... :)

Hur hårt är "hårt"? jag är inte uppe i 400 mil än och det är redan dags att byta för mig :näsblod
Våldsamt fort om du frågar mina bankörarvänner som inte hänger med i mitt tempo. :) Dock körde jag mitt däck tills det var HELT slut(papperstunt), undvek tom att motorbromsa på slutet.
Förstår inte riktigt hur ni lyckas slita det så fort utan att burna.
 

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Ort
Åkarp
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
kan jävla mig inte förstå hur vissa får ut 700 mil o jag o andra bara får ut knappt 400 mil,,jag e ingen racer stjärna o bööörnar inte ,kan inte köra på slangen,så mitt däck borde hållt länge,,men icke.

ber till däckguden att michelin e bättre :tungan

kanske beror lite på hur väglaget ser ut, sliter bra mer på däcken vid fulare asfalt. Bara en teori, men det låter ju bra alla fall.
 

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Ort
Åkersberga
Hoj
Honda CBR600F 2011
Hmm måste bara fråga! Alla här inne diskuterar bara arrows och da vince och jag har sett något om cobra eller barracuda! Är det bara jag som har hurric?

Jag behöver inte ens ta ur insatsen för att ligga på gränsen till tillåtet ljud! Och det blev en jävla skillnad på hojen! Går mycket bättre efter bytet!

Bara nyfiken! Jag vill då varmt förorda hurric!

I däck delen så har min gått 600 mil och däcket är precis bytt! = Lugn körning!

Är för övrigt grymt nöjd men min hoj!

Jag undrar dock, efter jag bytte till slipon så får jag som ett eko inne i hjälmen! Låter ungefär som jag står mot en vägg och att det blir ett eko av ljudet inne i hjälmen! Tar jag av mig den så försvinner själva ekot!

På min förra hoj KTM SuperDuke så hände aldrig detta! Då gick i för sig systemet ut bakom hojen inte i mitten av hojen!
 

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Ort
Färingsö
Hoj
KTM Superduke 08:a
Halkigt däck!

Tycker bakdäcket verkar vara halt. Håller på och kör in fortfarande så jag tar det rätt lugnt men har kännt flera gånger att det ryckt till i bakdäcket vid tämligen måttlig kurvtagning.

Funderar på att investera i ett nytt däck. Har läst mycket positiva recensioner om Michelin Pilot Road bl.a. vad gäller grepp på blött underlag.

Fråga: Någon som vet vad ligger ett Michelin Pilot Road ligger på i pris?
 

Suqyy

Ny medlem
Gick med
1 May 2007
Ort
Sthlm
Hoj
ER6F
Hej på er alla!
Har läst forumet ett tag men detta är första inlägget.
Har snart fixat kortet och har i princip bestämt mig för en ER6.
Vet dock inte om det blir en N eller F....
Lutar mer åt en N eftersom den i mitt tycke är snyggare o har ett aggresivare utseende.
Men hur är det utan kåpa ??? Har hört en hel del som säger att det blir jobbigt att åka motorväg utan kåpa, vilket det kan bli. Bor i Sthlm med jobb i V-ås.
ER6N fås ju även beggad för dryga 50k inkl ABS kontra F som går på 75k med ABS.
Fördelar/Nackdelar mottages gärna.
Bra tråd förövrigt
 
Last edited:

Doable

FacePlant[NkpG]
Gick med
5 Jul 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Wanda & Lill-Babs
Hej på er alla!
Har läst forumet ett tag men detta är första inlägget.
Har snart fixat kortet och har i princip bestämt mig för en ER6.
Vet dock inte om det blir en N eller F....
Lutar mer åt en N eftersom den i mitt tycke är snyggare o har ett aggresivare utseende.
Men hur är det utan kåpa ??? Har hört en hel del som säger att det blir jobbigt att åka motorväg utan kåpa, vilket det kan bli. Bor i Sthlm med jobb i V-ås.
ER6N fås ju även beggad för dryga 50k inkl ABS kontra F som går på 75k med ABS.
Fördelar/Nackdelar mottages gärna.
Bra tråd förövrigt
Körde 114 mil E4 med N-modellen och det gick hur bra som helst. Låg oftast runt 135 o kryssade helt smärtfritt. Antar att det är det aerodynamiska framlyset o mätarhusets förtjänst. Hade tidigare en naken Yamaha som man höll på att blåsa av varje gång man tog ut den på motorvägen. Sån är inte ER6:an alls.
 

saltvatten

Super Hjälte
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Kawa er6 -06
Körde 114 mil E4 med N-modellen och det gick hur bra som helst. Låg oftast runt 135 o kryssade helt smärtfritt. Antar att det är det aerodynamiska framlyset o mätarhusets förtjänst. Hade tidigare en naken Yamaha som man höll på att blåsa av varje gång man tog ut den på motorvägen. Sån är inte ER6:an alls.

Precis, 135knyck är lagom när man ska ta sig från a till b på er6an.
Lade faktiskt märke till det igår när jag åkte ~35mil.
 

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
Jag undrar dock, efter jag bytte till slipon så får jag som ett eko inne i hjälmen! Låter ungefär som jag står mot en vägg och att det blir ett eko av ljudet inne i hjälmen! Tar jag av mig den så försvinner själva ekot!

Låter uhm.. jobbigt.. :3freak
Provat öronproppar?
Annars äre väl ny hjälm som gäller..
 

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Ort
Åkarp
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Tycker bakdäcket verkar vara halt. Håller på och kör in fortfarande så jag tar det rätt lugnt men har kännt flera gånger att det ryckt till i bakdäcket vid tämligen måttlig kurvtagning.

Funderar på att investera i ett nytt däck. Har läst mycket positiva recensioner om Michelin Pilot Road bl.a. vad gäller grepp på blött underlag.

Fråga: Någon som vet vad ligger ett Michelin Pilot Road ligger på i pris?


1441 kronor inkl. moms och frakt på www.mcdackonline.com, där finns även massa andra däck.
 

SGR

lever för upplevelsen
Gick med
11 Feb 2006
Ort
Malmö
Hoj
2007 Ducati S2R 1000
1441 kronor inkl. moms och frakt på www.mcdackonline.com, där finns även massa andra däck.

köpte mina Michelin Pilot Road 2 från Spanien. Läste någonstans att Tyskland inte skulle ha Pilot road 2 från i höst.

www.Rodamoto.es är länken dit.

betalade knapp tusing för framdäck och knappt 1400 för bak. däcken tillverkade några veckor innan, kom med DHL till jobbet.
polaren beställde ett däck med, vi delade på frakten som låg på 300 spänn.


har man en veckas framförhållning innan korden kikar fram så tycker jag att detta var ett bra sätt.
 

Masse30

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2007
Ort
Västervik
Hoj
Er6f 2009
Hade själv en er6n förra året, men då jag pendlar till jobbet så blev den alldeles för jobbig att åka på, Kåpa är att föredra om man åker mycket landsväg. Äger nu en er6f som är underbar att köra landsväg med.
Har beställt ett ermax dubbel bubbel kåpglas för att få bort lite turbulens runt hjälmen.
Är dock 186cm och kör med den förhöjda sadeln. Polarn är 160 och märkte inte av någon turbulens.
 

Fruducati

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2007
Ort
norra delen av huvudstan
Hoj
Ducati, Multistrada 1100, -08
köpte en ER6-F som jag e väldigt nöjd med. :tummenupp
Men var tvungen att ändra lite "hotta upp den" :D ....
Bytte Styre och rensade rumpan på den....:tummenupp
 

Bifogat

  • erf bara.JPG
    erf bara.JPG
    45.1 KB · Visningar: 191

Suqyy

Ny medlem
Gick med
1 May 2007
Ort
Sthlm
Hoj
ER6F
Håller med Looped. Snyggt!
Vill dock inte köpa en kåplös o komma på att det suger...
Svårt att prova dessutom när man inte har några referenser.
Fan allt med två hjul o motor är ju kul...
 

Popolex

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Malmö
Hoj
Er-6f abs -07
Fick hybris förra veckan och beställde ett larm til hojjen, Trodde de skulle va lätt att installera :huvet (jag är inte den mest begåvade människan inom el-lära), Finns det någon som har nåt tips på hur man fixar det? Eller ska man lämna bort den till nån som gör det? Finns det typ nåt "kabel-diagram" eller liknande som man kan använda sig av för att se vilka kablar som är vilka för jag hittar ingenting utöver batteriet:va :confused:
Mycket tacksam för hjälp.
//Joel
 

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
På tal om slip-on. Min sambo tycker att mitt Arrow låter som en trimmad moppe eller nått liknande, hon anser att det var bättre med symaskinsljudet som var från början.......:va Men jag kan se en viss poäng faktiskt.hmmm tror att jag gillar ljudet av en rad4a mer....är det nått fel på mig?
 

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Ort
Åkersberga
Hoj
Honda CBR600F 2011
köpte en ER6-F som jag e väldigt nöjd med. :tummenupp
Men var tvungen att ändra lite "hotta upp den" :D ....
Bytte Styre och rensade rumpan på den....:tummenupp

Hmm kanske är blind men var sjutton är dina bak blinkers?

I övrigt snyggt! :tummenupp

Låter uhm.. jobbigt.. :3freak
Provat öronproppar?
Annars äre väl ny hjälm som gäller..

Hmm får väl testa med öronproppar! Lite rädd för att man ska förlora känslan för resten av alla ljud som man behöver uppfatta!

Hjälmen är ju för övrigt ny! :huvet

Det konstiga är ju att ljudet i min duke var mycket högre men då fick jag inte det här ekot! :confused:
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top