ER6-tråden

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Japp, lagom pris för ett snyggt styre tycker jag. Det är ju lite bredare än original men inte mycket. Det var en av anledningarna till att jag köpte det för att jag ville he ett lite bredare styre. Det stämmer också att det är lägre annars är det nästan samma vinklar och sånt som original. Var ute på en lite längre tur igår i det fina vädret och jag är helt klart nöjd. Måste göra ett par små justeringar till bara sen är allt klart. :yoparty

Jag försöker hitta någon tankväska som funkar bra och är vattentät men jag har inte hittat någon ännu. Var inne på Touringbutiken och kollade och de verkade ha ett alternativ till ER6:an men den väskan var inte vattentät. Någon som har hittat någon bra väska till ER6:an?

/Jonas

Har ju beställt mitt styre nu som kommer om nån vecka. Har du några tips att tänka på angående hålen m.m. innan jag påbörjar monteringen. Typ om du kommit på nåt som du skulle gjort annorlunda nu när du tänker tillbaks. Kan ju alltid vara bra att veta om det besparar tid :)

break out

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2006
Hoj
ER-6n
Har ju beställt mitt styre nu som kommer om nån vecka. Har du några tips att tänka på angående hålen m.m. innan jag påbörjar monteringen. Typ om du kommit på nåt som du skulle gjort annorlunda nu när du tänker tillbaks. Kan ju alltid vara bra att veta om det besparar tid :)

Japp, ta det lungt och mät ordentligt. Jag gjorde det lite för fort och det blev inte riktgit som jag ville men det funkar. Ett annat tips är att ladda borrmaskinen innan så man slipper vänta på kräm i batteriet som jag fick göra. :mad: :D

Det ska nog gå bra det är ju inte svårt egentligen, bara att vara noggran.

/Jonas

Bagster har en del alternativ. fick det tippset för ett tag sedan, och ska beställa därifrån snart.

http://www.bagster.com:yoparty

Jag har kollat där men var köper man i Sverige och vad kostar det? Jag hittar nämligen ingen återförsäljare... :confused:

/Jonas

Last edited:

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
Hojlös

Jag har kollat där men var köper man i Sverige och vad kostar det? Jag hittar nämligen ingen återförsäljare... :confused:

/Jonas

Har också funderingar på en bagster tankväska samt "tank protector" skulle vara intressant att få veta va slutsumman blir för det två.

Kollar man bagster.com och går in på dealers och sen Sweden så får man fram följande:

Firm SUN BIKE

Address LEXTORPSVAGEN 985
46129 TROLLHATTAN
Sweden

Phone 00 46 520 723 20

Fax 00 46 520 732 32
E-mail order@sunbike.se
Web site www.sunbike.se

:)

Ädit: Kikade på Sunbike och det formsydda överdraget till tanken kostar 1290:- och väskorna ligger runt tusenlappen.

Hittade en bild på hur det ser ut med överdrag och tankväska...

1142001843CONFORTzoom7.jpg

Last edited:

Veek-tawr

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2005
Hoj
ett stycke Kawasaki ER-6n!
Skulle egentligen tatuerat mig nu i tisdags men jag fick skjuta upp det två veckor p.g.a att jag måste göra ett allergitest imorgon. Kort sagt, om jag inte tål en färgtatuering ska jag slänga på ett arrow istället! Någon som har ljudfil utan dbkiller?

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Last edited:

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
*S Å L D*
Någon som har hugger på sin gula Er6:a? Om någon har en gul hugger, var har du då köpt den? eller var köpte ni era, oavsett färg?

amaamu

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Hoj
Er-6n
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med Barracudasystemet men om jag hade köpt system i dag hade jag kollat lite på Cobra.

http://www.speedpro.de/cobra-store....uda-duplex-er6n-f-ninja-650-r-slo-xtreme.html

Tycker det ser riktigt colt ut och jag har hört ett klipp en gång och det lät för djävla fint. Måste erkänna att jag försökte beställa det innan jag köpte mitt Arrow men min tyska är inte så bra så jag lyckades inte... :gnissla

/Jonas

Ditt cobra sytem ser ut lika och väger lika mycket som barracuda...kan det vara samma men att bara har bytt ut namnet Cobra->Barracuda...
iså fall skiljer det ett antal slantar för samma produkt:)
Har skickat mail till Barracuda shopen får se om nåt svar dyker upp
//MM

break out

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2006
Hoj
ER-6n
Är likamed BIKE Trollhättan

På Sunbikes sida står de att de är importöret av bla Bagster, men det står inte vilka som är äterförsäljare. På Bike Trollhättans sida hittar jag inte ett spår av Bagster, men jag kanske är blind...:confused:

Någon som vet om Bagsters väskor är vattentäta?

/Jonas

Preben.

Medlem
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
er-6n me abs
hur långt har ni kommit på erat bakdäck ?
kört ca 350 mil o det har tat ordentligt på det :confused:
72 häst skall väll inte slita så :confused: original däcken är väll sådanna att man skall få många mil = Hårda :confused:

sitter nu o försöker bestämma mig för att beställa ett pilot road eller ett conti road attac

nån som har testat eller har tips på ett bra sport touring däck med många mil o hyffsat grep.,man vill ju kunna svänga också

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
hur långt har ni kommit på erat bakdäck ?
kört ca 350 mil o det har tat ordentligt på det :confused:
72 häst skall väll inte slita så :confused: original däcken är väll sådanna att man skall få många mil = Hårda :confused:

sitter nu o försöker bestämma mig för att beställa ett pilot road eller ett conti road attac

nån som har testat eller har tips på ett bra sport touring däck med många mil o hyffsat grep.,man vill ju kunna svänga också

Det är hårda däck original, de håller länge normalt men det beror på lufttryck och din vikt också förutom körsätt. Med icke justerbar fjädring så kan det bli lite jobbigt om du är lite norr om medeljapanens 65 kg.

Avon och Continental är skitdäck. Köp Michelin, Metzeler/Pirelli eller Dunlop, möjligtvis Bridgestone.

Preben.

Medlem
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
er-6n me abs
Det är hårda däck original, de håller länge normalt men det beror på lufttryck och din vikt också förutom körsätt. Med icke justerbar fjädring så kan det bli lite jobbigt om du är lite norr om medeljapanens 65 kg.

Avon och Continental är skitdäck. Köp Michelin, Metzeler/Pirelli eller Dunlop, möjligtvis Bridgestone.

vafan,kallar du mig tjock :D
dår bli ett pilot road,,läste mig till att det fanns pilot road 2 , men på mcdackonlin hittar jag ingen 2:a i benämningen,,inte på några andra däcksidor heller ??
eller är alla 2:eek:r :confused:

vad kör ni med för tryck,,o mäter man kalla däck ?

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Yes! lät ju riktigt gött! Man sparar ju en lapp om man köper ett sånt istället! har bara fått för mig att det skulle låta som originalröret! alternativt köper jag ett sånt imorgon!

Kör t.o.m med db killern i och det låter INTE som original det kan jag lova :yoparty

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
Hojlös
Gaah, nu fick jag tag på en Arrowljudfil! Låter riktigt gött, mullrar snarare än slår. det är ju skitsvårt att avgöra eftersom kameramicen kanske inte är den bästa! Arrowröret kostar bara 350 spänn extra.

Arrow:
http://www.youtube.com/watch?v=n2QF0kJdWME

eller LeoVince:
http://www.youtube.com/watch?v=_wJfYopRU_A&mode=related&search=

Vad tycker ni? :huvet :confused:

Kom upp till mölndal och lyssna på min om du känner för det, har Arrowpipan på min.. mullrar gött som fan :yoparty

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
*S Å L D*
Det är väl bara att köpa en hugger, fixa färgkod och lämna in på lack. Fick lacka min cuts när jag köpte den.. blev kalasbra!

Ja, jo det tänkte jag göra som sista utväg nämligen. Men nu har jag istället kontaktat bikersneed och hört mig för pris på en gul hugger från ermax.

Och då kan man ta två flugor i en smäll och samtidigt köpa fälgtejp.

:hoppa

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...