ER6-tråden

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Sådär ja. En polygrip och ett par bestämda slag med en hammare, så gled restriktorn ut. Ska bli intressant att höra hur det låter i morgon. Provstartade med killern i och det lät inte speciellt mycket högre än original. Blir nog andra toner nu...

Skönaste sången enligt mig är vid mellanvarv och sen avdrag med gasen....Blir liksom ett härligt "båhhhhh" ljud som gör att man alltid kommer köra twin maskin :yoparty

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Skönaste sången enligt mig är vid mellanvarv och sen avdrag med gasen....Blir liksom ett härligt "båhhhhh" ljud som gör att man alltid kommer köra twin maskin :yoparty

Håller med. Min första hoj var ju en Laverda 750 twin, och jag älskade ljudet från den. På nåt sätt är cirkeln sluten, nu när jag kör riktig twin igen efter många år. Sen är det ju inte bara ljudet som är skoj med två cylindrar, det finns mer fördelar.
Fast jag kan ju säga att det är bättre nu vad gäller twinnar.. Laverdan vibrerade lite om man säger så... Stod den på centralstödet på hårt underlag med motorn igång så började den vandra iväg om man gasade lite. Men tokskönt ljud med två helt öppna rör.

amaamu

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Hoj
Er-6n

Barracuda, 1900 kr
http://www.wom-onlinestore.de/barracuda-exhaust-systems/kawasaki/er6n-f/index.html

Är det någon som sett eller hört Barracudan? Vad råder ni mig att göra? Ska jag satsa på Leovince eller Barracudan? Eller är Arrow värt 600-800 mer? Eller är det någon som vet något ännu bättre och billigare slip-on :p?

Tack på förhand//Joel

Ingen som testat systemet från Barracuda eller den tyska affären som saluför detta system?

//MM

break out

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2006
Hoj
ER-6n
Ingen som testat systemet från Barracuda eller den tyska affären som saluför detta system?

//MM

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med Barracudasystemet men om jag hade köpt system i dag hade jag kollat lite på Cobra.

http://www.speedpro.de/cobra-store....uda-duplex-er6n-f-ninja-650-r-slo-xtreme.html

Tycker det ser riktigt colt ut och jag har hört ett klipp en gång och det lät för djävla fint. Måste erkänna att jag försökte beställa det innan jag köpte mitt Arrow men min tyska är inte så bra så jag lyckades inte... :gnissla

/Jonas

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Här är tre bilder på mitt Rizomastyre, länken till shopen är den som [Looser] skrev.

660 kr är ju OK, speciellt som man slipper betala för dyra risers. Ser dock lite brett ut, särskilt när det är lägre än original tror jag. Ser dock ut som man kan kapa 1-2 cm innan man kommer till böjen eller så tar man bara bort styrändspluggarna. Kanske vibrerar lite då men det får man se. :)

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
Hojlös
En liten fråga angående styrbyte bara, är det svårt att borra hålen i det nya styret? Att få dem på rätt plats osv.?

Eee

Black Water MC
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Er6n, orange
En liten fråga angående styrbyte bara, är det svårt att borra hålen i det nya styret? Att få dem på rätt plats osv.?

Jag har inte byt på min er6n än iallafall men gjort det på en annan hoj, o jag kan bara rekommendera dig o montera styret på cykeln i den vinkeln som du vill ha det i, sen är det bara o märka upp vart du ska borra hålen för pinsen så att koppling o allt hamnar i rätt vinkel... kan ju vara en idé o kolla vad dom sitter med för grader nu, tex m.h.a. en smygvinkel o vattpass?!
Lycka till

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
Hojlös
@Eee: Jo, det låter ju rätt så smart... Vet ju inte hur det ser ut då jag inte har bytt styre nån gång men tack för ett utförligt svar :tummenupp

@Veek-tawr: Original är ca. 74 cm med styrändarna har jag för mig när jag va ute och mätte för ett tag sen.

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Första året

Tja har funderat lite på att köpa en Er6:a vilket år var modellen ny och när fanns den att köpa med abs?

//Dafe

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Får köpa ny asså!
Hoppas de är värt pengarna, är ni nöjda dvs. om ni ägt en annan hoj innan?

Om du ägnar en liten stund åt att läsa denna tråd så tror jag du kommer att få svar på din fråga ;). Skämt och sido....det är ingen RR hoj så vill du ha en sån så får du nog fortsätta leta. Men vill du ha en riktigt rapp, billig att äga, grymt ljud m.m. så har du hittar rätt :yoparty

Edit: Glömde säga att enligt mig så blir den inte fullt :banana förens man fått på en del kringutrustning som slip-on, mindre skylthållare, speglar m.m så räkna med några tusingar för det också för säkerhets skull ;)

Last edited:

break out

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2006
Hoj
ER-6n
660 kr är ju OK, speciellt som man slipper betala för dyra risers. Ser dock lite brett ut, särskilt när det är lägre än original tror jag. Ser dock ut som man kan kapa 1-2 cm innan man kommer till böjen eller så tar man bara bort styrändspluggarna. Kanske vibrerar lite då men det får man se. :)

Japp, lagom pris för ett snyggt styre tycker jag. Det är ju lite bredare än original men inte mycket. Det var en av anledningarna till att jag köpte det för att jag ville he ett lite bredare styre. Det stämmer också att det är lägre annars är det nästan samma vinklar och sånt som original. Var ute på en lite längre tur igår i det fina vädret och jag är helt klart nöjd. Måste göra ett par små justeringar till bara sen är allt klart. :yoparty

Jag försöker hitta någon tankväska som funkar bra och är vattentät men jag har inte hittat någon ännu. Var inne på Touringbutiken och kollade och de verkade ha ett alternativ till ER6:an men den väskan var inte vattentät. Någon som har hittat någon bra väska till ER6:an?

/Jonas

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
*S Å L D*

Jag försöker hitta någon tankväska som funkar bra och är vattentät men jag har inte hittat någon ännu. Var inne på Touringbutiken och kollade och de verkade ha ett alternativ till ER6:an men den väskan var inte vattentät. Någon som har hittat någon bra väska till ER6:an?

/Jonas

Bagster har en del alternativ. fick det tippset för ett tag sedan, och ska beställa därifrån snart.

http://www.bagster.com:yoparty

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM