ER6-tråden

kranis me Er6-a

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Hoj
Kawasaki Er6-n
Backspegel gissel

Stod in för samma dilemma jag med. Bara att skruva loss den för att få ut den långa bulten. Efter att du fått bort original "10 kilos" kolossen så går det lättare....:)
Satte på style speglarna idag...snacka om :tummenupp Snyggare, mindre + att man nu ser bakåt....:yoparty

Funkar de att byta till dom för att slippa se nåt annat än sina egna axlar,läste att det finns ngn förlängare? Finns det nåt annat ellerrrrr::confused:

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
Honda CBR600F 2011
Du behöver inte lossa något med bakbromsen, lossa bara plattan och flytta på den lite så kommer du åt bakre ljuddämparfästet. När du bytt dämpare så skruvar du bara tillbaka plattan med bromscylinder och allt.

Aha stort tack, borde jag ju ha kunnat lista ut själv! Nu när du säger det så är det ju givet ju! :huvet

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Hoj
Monstruös ER6
Skulle det här gå att göra (se bild). Skulle det vara svårt att fixa? Funderar på att få ett vassare utseende. Tips på sidor där lysen säljes vore schyst. Är nybörjare på området så andra tips tags gärna emot. Eller om nån anser att det är ett omöjligt projekt så säg det.

:yoparty

Det där ser ju bara ut att vara en plastbit som täcker standardlyktan delvis.
Kanske finns nån som gjuter sånna, finns ju många till diverse bilar tex.
Förövrigt nice med kawagrön, rätt sugen på att lacka min i det.

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Honda CB 750F -82
Omständigt, köp ett kabelskoset(~100kr) från biltema å klämm dit kontakter på både mini och standard blinkers istället?
That's what I did, ser mer proffsigt ut och är mindre bökigt än lödning, och går ju då enkelt att byta tillbaka blinkers om man skulle vilja det.

Får nog bli så. En perfekt ursäkt att åka 12 mil motorcykel oxå :)

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
*S Å L D*
Det där ser ju bara ut att vara en plastbit som täcker standardlyktan delvis.
Kanske finns nån som gjuter sånna, finns ju många till diverse bilar tex.
Förövrigt nice med kawagrön, rätt sugen på att lacka min i det.

Ja, nu var det ju inte min mc på bilden direkt:tungan. Men den är väldigt snygg grön.

:tummenupp

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Funkar de att byta till dom för att slippa se nåt annat än sina egna axlar,läste att det finns ngn förlängare? Finns det nåt annat ellerrrrr::confused:

Jag ser perfekt bakåt nu med style speglarna ....sen att de kostar 300 kr är ju inget minus :tummenupp

Tack,

får väl sätta igång då det var inga problem att få tillbaka själva broms anordningen?

Hmm undrar om det finns andra speglar till min f för där ser man inte ett smack bakåt heller!

Jag blev riktigt impad i dag! drog ettan och tvåan fullt ut och vid ca 7000 varv så lyfte framhjulet! :yoparty Trodde jag inte om den lilla!

Låter lovande....själv har man ca 60 mil kvar innan man kan smiska på lillen med allt man har ( kör in den fortfarande). Men är det verkligen sånt drag så den kommer upp på ettan och tvåan med gas ? Isåna fall så är det :Bugar

Last edited:

Lundberg

Gick med
9 Oct 2006
Hoj
Honda CBR600F 2011
[QUOTE Låter lovande....själv har man ca 60 mil kvar innan man kan smiska på lillen med allt man har ( kör in den fortfarande). Men är det verkligen sånt drag så den kommer upp på ettan och tvåan med gas ? Isåna fall så är det :Bugar[/QUOTE]

Nja det vill jag inte påstå! Vad som hände var att jag gav fullt på ettan upp till ca 10 tusen varv, när jag sedan la i tvåan och kopplade så var hojen på ca 7000 varv där den verkar ha mest effekt faktiskt. Så då kom lyftet! Alltså kan man väl säga att det var ett kopplings lyft! Något du blir tvungen att göra även på ettan för att få upp den!

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Min lättar då på framhjulet både på ettan och tvåan utan koppling. Visserligen inte särskilt mycket på tvåan, men hjulet är i alla fall inte i marken. Jag upptäckte att det går även på tvåan en dag när jag låg på tvåan i runt 4-5tusen och gav på fullt för att köra om en bil. Den går ruggigt bra den lille...

Lundberg

Gick med
9 Oct 2006
Hoj
Honda CBR600F 2011
Min lättar då på framhjulet både på ettan och tvåan utan koppling. Visserligen inte särskilt mycket på tvåan, men hjulet är i alla fall inte i marken. Jag upptäckte att det går även på tvåan en dag när jag låg på tvåan i runt 4-5tusen och gav på fullt för att köra om en bil. Den går ruggigt bra den lille...

Hmm ja lättar kan jag väl hålla med om men inte får du upp den på slangen utan koppling? Det som hände mig på tvåan var faktiskt något mer än bara ett litet lyft! Därav att jag blev imponerad! Man är ju något bortskämd med duken som gick upp på slangen både på ettan och tvåan med bara lite gas samt trean med koppling! :tummenupp

Men jag håller men den lilla går oförskämt bra! :yoparty

Lundberg

Gick med
9 Oct 2006
Hoj
Honda CBR600F 2011
Så då fick man på sliponen idag då! Vilken enorm skillnad mot orginal både i vikt, ljud och baske mig effekt! Eller så inbillar jag mig för att den låter så gott nu att den går bättre!

Kanske inte den snyggaste men för 1000:- ser den kanon ut!

Har ni andra märkt någon skillnad? Alltså jag tycker att min är otroligt mycket bättre! Skulle jag gissa så skulle jag säga 10-15% vassare vilket inte kan vara möjligt i verkligheten!

Vad händer om herr haffa tar en med slipon på? Någon som vet?

Bifogat

• kawa_1.JPG
    kawa_1.JPG
    19.4 KB · Visningar: 112
  • Kawa_2.JPG
    Kawa_2.JPG
    19.8 KB · Visningar: 123
  • kawa_3.JPG
    kawa_3.JPG
    19.9 KB · Visningar: 108

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Så då fick man på sliponen idag då! Vilken enorm skillnad mot orginal både i vikt, ljud och baske mig effekt! Eller så inbillar jag mig för att den låter så gott nu att den går bättre!

Har ni andra märkt någon skillnad? Alltså jag tycker att min är otroligt mycket bättre! Skulle jag gissa så skulle jag säga 10-15% vassare vilket inte kan vara möjligt i verkligheten!

Vad händer om herr haffa tar en med slipon på? Någon som vet?

Om de mäter dig med bullermätaren och du kommer över 103 db så blir det nog ombesiktning och möjligen böter...

Rignell

Guest
Drog ur dB-killern i min Arrow dämpare i helgen... fy fan vad den mullrar bra!
Min går upp på 1an med bara gas, smiskar man i 2an snabbt lyfter det smått då också :)
Mycket nöjd! Drog farsans BT1100 lätt *hehe*

Preben.

Medlem
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
er-6n me abs
tycker den går bättre o bättre ju längre den går,,har kört 280 mil nu,,Hondor förr lossnade ju inte helt förän vid ca 500 mil,,hoppas de lossnar lite till på kawan :tungan

någon som köpt slipon med katalysator,,såg att man kunde beställa det, har kollat på g&g,,leveranstiden var kortare också,undrar om det ger samma effekt som utan :confused:

Eee

Black Water MC
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Er6n, orange
Jaha då kan man ansluta sig till er sedan man blivit en lycklig ägare till en orange, synd bara att man sitter på havet o inte kommer kunna prova den förns om en månad...
Är det någon som har monterat något larm på sin?

amaamu

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Hoj
Er-6n

1000 kr !? begagnat antar jag?
//MM

Odräglig

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Daytona 675
Med risk att bli idiot förklarad...
Monterade mitt Leo Vince i helgen, men satte inte dit nån packning.
Skulle jag ha tagit packningen från original burken eller?

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
Hojlös
@Richard: Vad var det för larm, pris osv?

@odräglig: Monterade utan packning när jag satte på mitt Arrow, man fick ingen med och jag tror inte original passar, det var tajt som fan att få på röret utan packning så jag har svårt att se hur man skulle få in den också..

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024