Vad bytte du till för styre ?
Den nya sadeln gör mycket på helheten. En till som har ryckt som satan med polygripen för att få ut db-killern .Jag hann inte köra någon riktig tur idag, utan jag fick nöja mig med att ta ett par bilder på hojen. Lite hafsigt hopslängt men jag hoppas på att kunna ta lite bättre bilder när jag hinnar åka någonstans.
Här är länken till galleriet med lite fler bilder:
http://www.petrus-design.com/er6/index.html
Jepp, originalstyre på och db-killer ut.Den nya sadeln gör mycket på helheten. En till som har ryckt som satan med polygripen för att få ut db-killern .
Du har originalstyret på eller ?
Jag hann inte köra någon riktig tur idag, utan jag fick nöja mig med att ta ett par bilder på hojen. Lite hafsigt hopslängt men jag hoppas på att kunna ta lite bättre bilder när jag hinnar åka någonstans.
Här är länken till galleriet med lite fler bilder:
http://www.petrus-design.com/er6/index.html
Var fick du tag i fälgstripes i rätt färg? Beställde gula stripes till min i samband med en best från italien, men dessa är "Tok"gula....inte alls samma gula färg, mer som reflexgul.....
Mina är ifrån Bikersneed. Och dom är ganska nära lacken tycker jag
Mina är ifrån Bikersneed. Och dom är ganska nära lacken tycker jag
Någon som vet om man kan köpa kontaktstyckena till bakblinkers och skyltbelysning löst?
Tänkte sätta på miniblinkers och skylthållare men sen kom jag på att jag inte gillar att sätta kapen i nya saker
Hmm skulle byta till slipon i morse, hade läst här att det gjordes i en handvändning! Stod bra länge och funderade innan jag struntade i det!
Kan någon svara måste man verkligen skruva loss hela aluminium profilen på sidan för att få bort burken? Och är det något mer man måste skruva loss?
Något speciellt jag måste tänka på?
Jag är inte direkt någon meck kille bara så ni vet!
Tack på förhand för hjälpen!
Hur menar du med att kapa? Det är ju bara att koppla ihop från blinker/skyltbelysning till dem gammla eller är det för stort ingrepp?
Annars lär det väll gå att klippa dem gammla och löda dem inne i dem nya om det ska se proffsigt ut
Tänkte jag skulle komma undan utan att klippa sönder. Vill få tag på kontaktstycken som passar i delningarna som sitter till höger under sitsen. Sen löder jag på blinkers och skyltlampa på dessa lösa kontaktstycken istället.
Stod in för samma dilemma jag med. Bara att skruva loss den för att få ut den långa bulten. Efter att du fått bort original "10 kilos" kolossen så går det lättare....
Satte på style speglarna idag...snacka om Snyggare, mindre + att man nu ser bakåt....
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |