ER6-tråden

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
*S Å L D*
Går det här att göra?

Skulle det här gå att göra (se bild). Skulle det vara svårt att fixa? Funderar på att få ett vassare utseende. Tips på sidor där lysen säljes vore schyst. Är nybörjare på området så andra tips tags gärna emot. Eller om nån anser att det är ett omöjligt projekt så säg det.

:yoparty

Bifogat

• er6-test.jpg
    er6-test.jpg
    119.6 KB · Visningar: 196

Petrus

Biker sedan 1998
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki Freewind 650 Scrambler
Jag hann inte köra någon riktig tur idag, utan jag fick nöja mig med att ta ett par bilder på hojen. Lite hafsigt hopslängt men jag hoppas på att kunna ta lite bättre bilder när jag hinnar åka någonstans.
Här är länken till galleriet med lite fler bilder:
http://www.petrus-design.com/er6/index.html

Bifogat

• ker mini.jpg
    ker mini.jpg
    123 KB · Visningar: 163

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Jag hann inte köra någon riktig tur idag, utan jag fick nöja mig med att ta ett par bilder på hojen. Lite hafsigt hopslängt men jag hoppas på att kunna ta lite bättre bilder när jag hinnar åka någonstans.
:tummenupp Den nya sadeln gör mycket på helheten. En till som har ryckt som satan med polygripen för att få ut db-killern ;) .
Du har originalstyret på eller ?

Petrus

Biker sedan 1998
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
:tummenupp Den nya sadeln gör mycket på helheten. En till som har ryckt som satan med polygripen för att få ut db-killern ;) .
Du har originalstyret på eller ?
Jepp, originalstyre på och db-killer ut. :tummenupp
Funderar på att byta styret, men jag vill inte pilla med det nu när man kan köra istället.

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
YZF 1000 R

Var fick du tag i fälgstripes i rätt färg? Beställde gula stripes till min i samband med en best från italien, men dessa är "Tok"gula....inte alls samma gula färg, mer som reflexgul.....:huvet

Petrus

Biker sedan 1998
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Var fick du tag i fälgstripes i rätt färg? Beställde gula stripes till min i samband med en best från italien, men dessa är "Tok"gula....inte alls samma gula färg, mer som reflexgul.....:huvet

Mina är ifrån Bikersneed. Och dom är ganska nära lacken tycker jag

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Honda CB 750F -82
Någon som vet om man kan köpa kontaktstyckena till bakblinkers och skyltbelysning löst?

Tänkte sätta på miniblinkers och skylthållare men sen kom jag på att jag inte gillar att sätta kapen i nya saker :)

Montana

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
RasRas
Någon som vet om man kan köpa kontaktstyckena till bakblinkers och skyltbelysning löst?

Tänkte sätta på miniblinkers och skylthållare men sen kom jag på att jag inte gillar att sätta kapen i nya saker :)

Hur menar du med att kapa? Det är ju bara att koppla ihop från blinker/skyltbelysning till dem gammla eller är det för stort ingrepp?
Annars lär det väll gå att klippa dem gammla och löda dem inne i dem nya om det ska se proffsigt ut

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
Honda CBR600F 2011
Hmm skulle byta till slipon i morse, hade läst här att det gjordes i en handvändning! Stod bra länge och funderade innan jag struntade i det!

Kan någon svara måste man verkligen skruva loss hela aluminium profilen på sidan för att få bort burken? Och är det något mer man måste skruva loss?

Något speciellt jag måste tänka på?

Jag är inte direkt någon meck kille bara så ni vet!

Tack på förhand för hjälpen!

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Hmm skulle byta till slipon i morse, hade läst här att det gjordes i en handvändning! Stod bra länge och funderade innan jag struntade i det!

Kan någon svara måste man verkligen skruva loss hela aluminium profilen på sidan för att få bort burken? Och är det något mer man måste skruva loss?

Något speciellt jag måste tänka på?

Jag är inte direkt någon meck kille bara så ni vet!

Tack på förhand för hjälpen!

Stod in för samma dilemma jag med. Bara att skruva loss den för att få ut den långa bulten. Efter att du fått bort original "10 kilos" kolossen så går det lättare....:)
Satte på style speglarna idag...snacka om :tummenupp Snyggare, mindre + att man nu ser bakåt....:yoparty

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Honda CB 750F -82
Hur menar du med att kapa? Det är ju bara att koppla ihop från blinker/skyltbelysning till dem gammla eller är det för stort ingrepp?
Annars lär det väll gå att klippa dem gammla och löda dem inne i dem nya om det ska se proffsigt ut

Tänkte jag skulle komma undan utan att klippa sönder. Vill få tag på kontaktstycken som passar i delningarna som sitter till höger under sitsen. Sen löder jag på blinkers och skyltlampa på dessa lösa kontaktstycken istället.

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Hoj
Monstruös ER6
Tänkte jag skulle komma undan utan att klippa sönder. Vill få tag på kontaktstycken som passar i delningarna som sitter till höger under sitsen. Sen löder jag på blinkers och skyltlampa på dessa lösa kontaktstycken istället.

Omständigt, köp ett kabelskoset(~100kr) från biltema å klämm dit kontakter på både mini och standard blinkers istället?
That's what I did, ser mer proffsigt ut och är mindre bökigt än lödning, och går ju då enkelt att byta tillbaka blinkers om man skulle vilja det.

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
Honda CBR600F 2011
Stod in för samma dilemma jag med. Bara att skruva loss den för att få ut den långa bulten. Efter att du fått bort original "10 kilos" kolossen så går det lättare....:)
Satte på style speglarna idag...snacka om :tummenupp Snyggare, mindre + att man nu ser bakåt....:yoparty

Tack,

får väl sätta igång då det var inga problem att få tillbaka själva broms anordningen?

Hmm undrar om det finns andra speglar till min f för där ser man inte ett smack bakåt heller!

Jag blev riktigt impad i dag! drog ettan och tvåan fullt ut och vid ca 7000 varv så lyfte framhjulet! :yoparty Trodde jag inte om den lilla!

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Du behöver inte lossa något med bakbromsen, lossa bara plattan och flytta på den lite så kommer du åt bakre ljuddämparfästet. När du bytt dämpare så skruvar du bara tillbaka plattan med bromscylinder och allt.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024