ER6-tråden

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Någon som vet var man får tag i en annan skylthållare så man får bort hela ankstjärten där bak ? Har liten plåt så helst till den ska det vara =D

Jag köpte denna http://jesterstrickbits.co.uk/acatalog/ER6.html tail tiddy
med original blinkersena. Tyckte det vart kanon. Lätt och montera i originalhålen. Snabb leverans och billigt.

Vad jag har förstått så måste man göra ett hål på varje sida av styret som man fäster reglagen i så att de inte ligger o halkar omkring, annars ska det passa rakt av.

Hmm, ja får surfa runt lite och kolla om man hittar nån guide hur man gör, typ vilka reglage man börjar med att ta bort och om man bör tänka på nåt speciellt. Iof så kanske man kan be meken på butiken byta styret vid första service men känns bättre ( och billigare ) att göra det själv.

Last edited:

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
KTM 1190 Adv R
Jag köpte denna http://jesterstrickbits.co.uk/acatalog/ER6.html tail tiddy
med original blinkersena. Tyckte det vart kanon. Lätt och montera i originalhålen. Snabb leverans och billigt.
.

Använder du orginalblinkers till skylthållaren?? Ville du inte ha de "små" som följde med? De är inte E-märkta men jag tycker de är snyggare........
Jag köpte samma tail tidy och gick kanonbra att byta. Satte dock dit orginalreflexen under skylten.

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Använder du orginalblinkers till skylthållaren?? Ville du inte ha de "små" som följde med? De är inte E-märkta men jag tycker de är snyggare........
Jag köpte samma tail tidy och gick kanonbra att byta. Satte dock dit orginalreflexen under skylten.

Jag köpte utan miniblinkers eftersom de inte var e-märkta och det stod att den passade med original. Tänkte att jag kunde lugna mig med att hitta mindre men jag är inte så säker på om jag behöver det eftersom jag tyckte att original fungerar. Hålen i hållaren var ju samma koniska form som original. Är det samma form på miniblinkers gummi anslutningen ? Bild på din med mini ?

Btw: Håller fullständigt med flera här i tråden att original speglarna är helt värdelösa om man inte saknar en armbåge !?. Ska åka och hämta style varianten istället...

Last edited:

wain

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
Hyosung Aquila GV650, 2009
Jag köpte utan miniblinkers eftersom de inte var e-märkta och det stod att den passade med original. Tänkte att jag kunde lugna mig med att hitta mindre men jag är inte så säker på om jag behöver det eftersom jag tyckte att original fungerar. Hålen i hållaren var ju samma koniska form som original. Är det samma form på miniblinkers gummi anslutningen ? Bild på din med mini ?

Btw: Håller fullständigt med flera här i tråden att original speglarna är helt värdelösa om man inte saknar en armbåge !?. Ska åka och hämta style varianten istället...

Jag har skruvat på style speglarna och visst kändes det lite bättre men jag tycker fortfarande det är lite väl dålig sikt. Man får liksom hoppa runt på sadeln för att se ordentligt. Men man vänjer sig precis som med allt annat :)

Till något annat. Jag har märkt och tycker att det är mycket softare att starta från 2:a växeln, speciellt när man kör mkt i stan. Finns det några nackdelar med det, ni som vet?

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
*S Å L D*
Jag har skruvat på style speglarna och visst kändes det lite bättre men jag tycker fortfarande det är lite väl dålig sikt. Man får liksom hoppa runt på sadeln för att se ordentligt. Men man vänjer sig precis som med allt annat :)

Är det bara jag som har lyckats "skaka" sönder mina style speglar? Efter ca 50 mil håller de på att lossna(uppe där plasten möter metallen). Vad finns det för andra alternativ? Nån som har tips på snygga i mer hållbart material?

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro

I nya tillbehörskatalogen finns förlängare till originalspeglarna. Tydligen har Kawasaki kommit på att det inte bara är småväxta japaner som köper cyklarna.
Jag har beställt, hoppas dom kommer nästa vecka, återkommer med omdöme då....

wain

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
Hyosung Aquila GV650, 2009
Är det bara jag som har lyckats "skaka" sönder mina style speglar? Efter ca 50 mil håller de på att lossna(uppe där plasten möter metallen). Vad finns det för andra alternativ? Nån som har tips på snygga i mer hållbart material?

Jag har inte märkt att något lossnat ännu, men jag har nog inte kommit några 50 mil med dem heller. Men kan nog hålla med om att det inte är något topmaterial.

Det finns rätt sköna speglar på http://www.rizoma.com/Prodotti/ProdottiUniversal.cfm?ID_categoria=1

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
*S Å L D*

Preben.

Medlem
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
er-6n me abs
väntar på skatteslantar så man kan handla lite grejor till kakan :(
har redan kört 250 mil i år,,detta blir nog min aktivaste säsong någonsin :)

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Nä inte så länge de betalas tillbaka.......

En av våra partiledare sa ju: Det är häftigt att betala skatt. :va :va

Lika upphetsande som att lyssna på P1 :D
Har nån hittat några sjysta wallpapers på hojjen med 2007 års färger.....Måste ju uppdatera hoj bilden här på jobbet :yoparty

Last edited:

vx

Lysekilare dee du!
Gick med
26 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ER 6N+ Suzuki Quad

Bifogat

• Utflykt med mc-klubben 034.jpg
    Utflykt med mc-klubben 034.jpg
    137.4 KB · Visningar: 94
  • PICT0035c.JPG
    PICT0035c.JPG
    126.9 KB · Visningar: 121

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Last edited:

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
Hojlös
Ah.. där fanns det riktigt snygga.

Jag höjer ett varnande finger för style speglarna. Det är VÄLDIGT ömtålig plast på dem. DE går LÄTT sönder.:huvet

Har kört med Style speglarna i 300 mil nu och har inte märkt att de skulle ha någon benägenhet till att gå sönder, enda gången jag varit i närheten är när jag försöker få in hojen i förrådet så en spegeln går i dörrposten.. :)

SE

Snart jul igen.
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
ER6n 07
Ahh, inte riktigt min smak men säkert väldigt bra sikt i dem...

Nån som känner som jag att växelspaken sitter lite väl långt upp. Får ju lyfta foten en dec känns det som för att växla. Går det att korrigera....:va

Jepp, är busenkelt att åtgärda. Titta undertill på växelspaken (pinnen, pedalen eller vad det nu kallas :p) Den sitter fast på en splinad axel med en 8 eller 10 mm mutter. Använd en ringnyckel och lossa, rotera till önskad höjd och sätt tillbaka och spänn igen! Tada! :)

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Jepp, är busenkelt att åtgärda. Titta undertill på växelspaken (pinnen, pedalen eller vad det nu kallas :p) Den sitter fast på en splinad axel med en 8 eller 10 mm mutter. Använd en ringnyckel och lossa, rotera till önskad höjd och sätt tillbaka och spänn igen! Tada! :)

Det var det första jag gjorde när jag hämtade min, men det blev bara sämre när jag flyttade ner den. Spaken fick helt tokig vinkel mot foten, så när jag växlade upp så kilade den fast sig mot stöveln och det gick skittrögt att växla. Ingen annan som upplevt det?
Nu har jag i alla fall spaken som den satt från början, och han vant mig vid det. Inga problem...

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
*S Å L D*
Har kört med Style speglarna i 300 mil nu och har inte märkt att de skulle ha någon benägenhet till att gå sönder, enda gången jag varit i närheten är när jag försöker få in hojen i förrådet så en spegeln går i dörrposten.. :)

Okej, jag har inte ens varit nära:tungan

Lägger ut lite bilder här. Kanske var en tillfällighet att det hände mig. Men så här ser det iaf ut nu.

:rolleyes:

Bifogat

• bild 1.jpg
    bild 1.jpg
    103.9 KB · Visningar: 118
  • bild 2.jpg
    bild 2.jpg
    113.6 KB · Visningar: 113
Last edited:

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Okej, jag har inte ens varit nära:tungan

Lägger ut lite bilder här. Kanske var en tillfällighet att det hände mig. Men så här ser det iaf ut nu.

:rolleyes:

Hmm, det där såg inte så kul ut....ingenting du kan få ut på garanti ?.
Tur då att de "bara" kostade nån hundring....:tungan
När jag hämtade ut speglarna från handlarn idag så passade jag på att fråga vad han skulle ha för att byta styret i samband med första servicen. Runt 500 kr för en timmes jobb skulle han ha...Funderar skarpt på det nu. Skall bara hitta nåt lämpligt styre först. Han hade ju iof hela renthals sortiment han kunde ta hem men vet inte om det finns i rätt dimensioner. Får kolla upp det.

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...