ER6-tråden

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
Honda CBR600F 2011
Med risk att bli idiot förklarad...
Monterade mitt Leo Vince i helgen, men satte inte dit nån packning.
Skulle jag ha tagit packningen från original burken eller?

Samma för mig jag satte inte heller på packning! Hade aldrig gått! Fick ju nästan slå in den på röret utan så! Jag kände med handen ifall det var något läckage men det verkade vara tätt så då får det vara!

1000 kr !? begagnat antar jag?
//MM

Ja, men Hurric kostar inte så mycket nya heller! kanske runt 2700:- eller nått! Min hade gått 3 mil knappt sotig inuti så det var inget att tveka på!

Om de mäter dig med bullermätaren och du kommer över 103 db så blir det nog ombesiktning och möjligen böter...

Hmm hur mäter dem vid tomgång eller även med gaspådrag för då är man nog körd skulle jag vilja säga!

Last edited:

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Samma för mig jag satte inte heller på packning! Hade aldrig gått! Fick ju nästan slå in den på röret utan så! Jag kände med handen ifall det var något läckage men det verkade vara tätt så då får det vara!

Ja, men Hurric kostar inte så mycket nya heller! kanske runt 2700:- eller nått! Min hade gått 3 mil knappt sotig inuti så det var inget att tveka på!

Hmm hur mäter dem vid tomgång eller även med gaspådrag för då är man nog körd skulle jag vilja säga!

När jag ägde en ducati monster med LeoVince på så gjorde de en db mätning vid besiktningen och då skulle det vara under 103 db vid typ 7000 rpm tror jag det var...Jag hade då 101 db så jag klarade mig :yoparty Om det är samma regler så....:huvet Som den låter nu för mig (med db killern i) så skulle jag uppskatta att den klarar sig om jag jämnför vad duccen lät vid min besiktning. Men jag tror att det är upp till bylingen att fria eller fälla....

Popolex

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
Er-6f abs -07
Hejsan allihopa,
Nu har jag sållat mig till den glada skaran av er6-ägare. Ska hämta min svarta er-6f abs -07 hos bröderna hörberg på onsdag :). Efter att ha studerat det här forumet länge och noga har jag insett att vissa saker behövs åtgärdas på hojjen, mini-blinkers, backspeglar och slip-on.

Jag har kollat på lite olika slip-on;

Leovince, 2260 kr
http://www.motorradteile-hamburg.de/index.html?auspuff_____leovince_____kawasaki_er-6n.htm

Arrow, 2830 kr
http://www.redracingparts.com/en/english.htm

och sen den här som jag varken hört något om eller sett innan

Barracuda, 1900 kr
http://www.wom-onlinestore.de/barracuda-exhaust-systems/kawasaki/er6n-f/index.html

Om jag förstått rätt så är den första och den sista från tyska bolag och det innebär väl att de inte blir nån tull? Är det samma för Arrow sliponet?

Är det någon som sett eller hört Barracudan? Vad råder ni mig att göra? Ska jag satsa på Leovince eller Barracudan? Eller är Arrow värt 600-800 mer? Eller är det någon som vet något ännu bättre och billigare slip-on :p?

Tack på förhand//Joel

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Hejsan allihopa,
Nu har jag sållat mig till den glada skaran av er6-ägare. Ska hämta min svarta er-6f abs -07 hos bröderna hörberg på onsdag :). Efter att ha studerat det här forumet länge och noga har jag insett att vissa saker behövs åtgärdas på hojjen, mini-blinkers, backspeglar och slip-on.

Leovince, 2260 kr
http://www.motorradteile-hamburg.de/index.html?auspuff_____leovince_____kawasaki_er-6n.htm

Arrow, 2830 kr

Barracuda, 1900 kr
http://www.wom-onlinestore.de/barracuda-exhaust-systems/kawasaki/er6n-f/index.html

Om jag förstått rätt så är den första och den sista från tyska bolag och det innebär väl att de inte blir nån tull? Är det samma för Arrow sliponet?

Är det någon som sett eller hört Barracudan? Vad råder ni mig att göra? Ska jag satsa på Leovince eller Barracudan? Eller är Arrow värt 600-800 mer? Eller är det någon som vet något ännu bättre och billigare slip-on :p?

Tack på förhand//Joel

Skulle jag vara i dina kläder skulle jag satsa på nåt beprövat som arrow eller leo som man vet passar med lambda gängorna m.m och som har flera lyckliga ägare här på forumet. Men som sagt var har ju lagt slip-on valet bakom mig nu så :D . Tillsvidare så är det nog bara att scanna av denna http://www.ninja650.com/phpbb/viewtopic.php?t=4153. Lycka till :yoparty

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Hejsan allihopa,

Leovince, 2260 kr

Arrow, 2830 kr

Barracuda, 1900 kr

Tack på förhand//Joel

om du beställer utan moms så betalar du inte mer än ca 2350 för ett Arrow, detta är om du beställer utan moms hos http://www.redracingparts.com som ligger i italien. Sen vet inte jag om det är så mycket bättre än något annat fabrikat, men jag har allafall beställt därifrån *ler*

Popolex

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
Er-6f abs -07
om du beställer utan moms så betalar du inte mer än ca 2350 för ett Arrow, detta är om du beställer utan moms hos http://www.redracingparts.com som ligger i italien. Sen vet inte jag om det är så mycket bättre än något annat fabrikat, men jag har allafall beställt därifrån *ler*

vad man inte tvungen att ha ett företag om man ville beställa det momsfritt? eller är det bara jag som är blåögd nu :p

<-(XxX)->

Protein addict
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
zx10r-05, Ktm 690 SMC
var har ni era er6or försäkrade? har kollat runt nu med i stort sett ALLA bolag men priset hamnar bäst på bilsport och mc..mer än dubbelt så låg premie.. nån som har nåt tips om annat försäkringsbolag som ni fått bra premie hos?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
var har ni era er6or försäkrade? har kollat runt nu med i stort sett ALLA bolag men priset hamnar bäst på bilsport och mc..mer än dubbelt så låg premie.. nån som har nåt tips om annat försäkringsbolag som ni fått bra premie hos?

Det är inte så konstigt då Kawa har avtal med dem, den klassas som 3 i stället för 5 så chansen att få bättre premie någon annanstans är nog osannolik.

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
vad man inte tvungen att ha ett företag om man ville beställa det momsfritt? eller är det bara jag som är blåögd nu :p

jo, man är tvungen att ha ett företag, vilket företag som helst *ler*. Låna ett VAT-nummer och kör på...

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Fasiken är fortfarande i valet och kvalet om jag skall byta till ett rizoma styre....:mad:
Ni som har bytt...räckte kablarna så ni slapp montera isär allt utan gick det att skruva av / flytta över. Läst en del om att det kan trilskas med att få på handtagen på det nya styret. Tips ?

Last edited:

Odräglig

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Daytona 675

@odräglig: Monterade utan packning när jag satte på mitt Arrow, man fick ingen med och jag tror inte original passar, det var tajt som fan att få på röret utan packning så jag har svårt att se hur man skulle få in den också..
Ja det blev lite väl tight när jag testade med org. packningen, skulle bara se så att det blev rätt utan.. tackar

*Tore*

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
ER-6n -07 Orange (STENDÖD), GSX400e -83 (halvdöd)
Nu har man betalat fösäkringen.........

......som i princip är gratis. 1608 rixdaler för halvförsäkring
första året är ju sjukt billigt.... Nu återstår det bara att få
lite mil på mätaren... Bara vädret kan hålla i sig nån gång.
Va ut en sväng i förra veckan och då började det snöa.........

break out

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2006
Hoj
ER-6n
Fasiken är fortfarande i valet och kvalet om jag skall byta till ett rizoma styre....:mad:
Ni som har bytt...räckte kablarna så ni slapp montera isär allt utan gick det att skruva av / flytta över. Läst en del om att det kan trilskas med att få på handtagen på det nya styret. Tips ?

Inga problem att få det att räcka. Det är till och med så att eftersom Rizomastyret (22 mm) är lägre än original fast lite bredare så behövs inte längden som originalkablarna har. (Hoppas du hängde med på vad jag menade...) Man behöver inte mer än skruva av kopplingsgrepp och bromsgrepp och sånt och sen sätta dit det på det nya. Det enda "jobbiga" är att borra hål för omkopplarna. Att få av handtaget är inte svårt kör in lite 5-56 eller något under handtaget på kopplingssidan och sedan köra lite med en skruvmejsen mellan handtag och styre så är det bara att dra bort sen. Gashandtaget sitter ju fast på rullen och den är bara att dra bort.

Jag är i alla fall mycket nöjd med styret. :)

/Jonas

Last edited:

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Inga problem att få det att räcka. Det är till och med så att eftersom Rizomastyret (22 mm) är lägre än original fast lite bredare så behövs inte längden som originalkablarna har. (Hoppas du hängde med på vad jag menade...)

Jag är i alla fall mycket nöjd med styret. :)

/Jonas

Ok, då får det bli ett sånt då :)

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Nu är jag också med i LeoVince-klubben.
Var till Lingvalls för att höra om mina spegelförlängare kommit. Frågade också om dom hade nån lösning på ljudet. Ett LeoVince för 3100:- med rabatt för att jag köpt hojen där, hade dom. Upp med plånboken och ner med dämparen i ryggsäcken. Nu sitter det på plats och ser bra ut. Hoppas det låter lika bra som det ser ut.

Edit:
Hur fasen får man ur db-killern? Jag har tagit bort skruven, men sen är det stopp.

Last edited:

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Nu är jag också med i LeoVince-klubben.
Var till Lingvalls för att höra om mina spegelförlängare kommit. Frågade också om dom hade nån lösning på ljudet. Ett LeoVince för 3100:- med rabatt för att jag köpt hojen där, hade dom. Upp med plånboken och ner med dämparen i ryggsäcken. Nu sitter det på plats och ser bra ut. Hoppas det låter lika bra som det ser ut.

Edit:
Hur fasen får man ur db-killern? Jag har tagit bort skruven, men sen är det stopp.
:tummenupp
Om du kollar några inlägg tillbaks i denna tråd så ser du att fler än du haft samma problem ( = jag). Det som de flesta gjort är att rycka utav h*vete när nån sitter på hojjen. Själv så har jag inte tagit ut den ...tycker det är lagomt nu eftersom man kör en del inne i stan på kvällningen och så..Mullrar rätt bra ändå :yoparty

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Sådär ja. En polygrip och ett par bestämda slag med en hammare, så gled restriktorn ut. Ska bli intressant att höra hur det låter i morgon. Provstartade med killern i och det lät inte speciellt mycket högre än original. Blir nog andra toner nu...

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy