ER6-tråden

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
tja hade det inte varit så långt hade jag hängt med ut men nu ska jag köra hem till min lille son o barnkalas o sånt i helgen så blir nog inget köra denna helgen.

Hyll: är z1000 lätt o få upp på baken? tyckte svingen såg svinkort ut när jag kollade på en igår.

Har en Z750 och det är inga problem.:)
 

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Hyll: är z1000 lätt o få upp på baken? tyckte svingen såg svinkort ut när jag kollade på en igår.

Hehe ne fan det är inga problem, alltid enkelt med när man minst är beredd haha, ne men ge runt 4000 varv o släpp kopplingen så går den upp enkelt, eller då på tvåan i fart (dock högre varv självklart), trean går med men har inte försökt så mycket, jag är ganska ny på att "styla" men ska testa mer...

Kan fylla i då att jag har slipon, pc3 och sportfilter.

Bild från idag:
z1000_sport.jpg

1D Mark III + Sigma 120-300/2,8

Ha det!
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Provade en ER6:A i veckan, en 1 år gammal med låga mil på, det jag tyckte kändes konstigt var när man körde sakta istan så var det en "konstig" känsla i kurvan, kändes som den "motarbetade" mig, blev bättre när det blev mera snurr i det hela. Lätthanterlig, kanske lite mjuk(are)än vad man är van vid i fjädring och inte lika ramstyv. Det är alltid kul att forska och prova och få ny insikt och erfarenhet i hojvärlden, halvstora twinmotorer oavsett v eller pararell är jäkligt underhållande:) varvilliga och bra drag från början.
Frågan är igentligen om man ens skulle behöva ha mera motor överhuvudet taget:va Hade man vart i Asien så skulle de anse denna som en riktigt stor hoj

Rolig underhållande motor, tyckte inte hojen kändes slö, då jag provat andra 600:a radfyror så har de faktiskt kännts mer slöa, klart de är väl piggare den sista biten på skalan av rpm mätaren..

Ändå så är det otroligt mycket bang fore the buck anser jag, med tanke på han som ägde den hade gett 45K för en 1 år gammal hoj, med garantier kvar:tummenupp
 
Last edited:

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
Vill du ha en riktig toppfart på 270km/h?

Då får du trimma din ER-6n ABS rätt hårt eller byta hoj med mig!
 

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
Hur gick det med LM-2an robban, har du mappat klart? :)

njo det är rätt färdigt, går nästan silkesmjukt i 50km/h nu, jobbar mest på att får den lite snålare eftersom jag aldrig lyckades få accel pump funktionen att aktiveras.. misstänker det är nån strul med mjukvaran i min dator.
jag tar bara en runda då o då och loggar men jag ska ta ett ryck snart o fixa det sista, fast jag har hojen hos mina päron just nu så det är en bit när man ska köra :(.


http://www.2shared.com/file/3736352/f4f11b3e/M223-9999.html
 
Last edited:

TorsbyHenrik

RIDER
Gick med
27 Apr 2006
Ort
Torsby
Hoj
HONDA CBR929RR-2000
Hejsan!

Har fortfarande en vänster sidokåpa kvar i svart kulör till min före detta Er6n, helt ny med tillhörande dekal.

Säljes för en billig peng om nån är intresserad.

Mvh Henrik
 

Jonson

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2007
Ort
ESLÖV
Hoj
Buell 1125 R -08
Last edited:

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Sitter just och ska beställa xenon till hojen. Men har varken hojen eller instruktionsboken nära tillhands.

Så jag har ett par frågor.
Vad är det för lampsockel? Hur många lampor? Hel/halv?

MVH
 

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Ort
Åkarp
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
har nu beställt en street triple och får den levererad om 2-3 veckor.
Någon som är sugen på att köpa min er6f- abs, 2006.
Carbon arrow slipon, valdemoto hållare + blinkers nya däck + nyservad 1200mil.
Ge mig ett fint bud...
Kommer upp i köp/sälj om ett par dagar.
 

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Täby
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
-09 är verkligen super frän, vet någon vad priset kommer att hamna på? Kommer det vara samma Dvs 61.900:- resp 68.900:- med ABS som det var för -08? Låt spekulationen börja :)
 

MC Alex

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ny-06 950SM
Nya ER6 an

-09 är verkligen super frän, vet någon vad priset kommer att hamna på? Kommer det vara samma Dvs 61.900:- resp 68.900:- med ABS som det var för -08? Låt spekulationen börja :)

Hallå där! Räkna inte med att den kommer att se ut så som på bilden då bilden är ett photoshop montage! Priserna kommer nog vara ngn tusenlapp dyrare. PGA dyrare råvaru priser.
 

Absolutjohan

Absolutjohan
Gick med
6 Feb 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Ducati S4:1 2001
Någon som har satt fälgstripes på en grön ER6N? Ska köpa en grön 08:a på fre vill gärna se hur det ser ut. Lägg gärna upp bilder.
 

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
nya er6

vart har dom fått ideerna till nya utseendet då? känns konstigt om man spekulerar i ett utseende o själv bara hittar på hur det ska bli, nånstans måste det väl finnas lite sanning?
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top