ER6-tråden

Göte_Borg

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2008
Hoj
Kawa 650 twin
aha inte mer, surt! :(

hehe jag beställde puckar igår på http://www.mcweb.se. Kawas egna. de kändes stabilast och mest gedigna.

jag har dom puckarna på är diskreta och snygga men ta det lugnt när du skruvar fast tutan på det vänstra fästet - mitt sprack! sen sticker dom ut olika långt på vänster och höger sida men så ska det vara.

Last edited:

Jocke08

On top of it!
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
ER-6 f
Jag har ett sånt där vanligt ABUS-skivbromslås:
skivbromslas-hanglas.gif

... och spontanköpte ett fäste till detta:

lashallare-5080-1.gif

... som jag trodde att jag hade hittat ett kanonställe att montera det på (precis framför bakre fotpinnen) men det var precis så att det inte gick att sätta fast låset p.g.a. vinkeln. Är det någon som har ett sånt här fastmonterat någonstans eller har en idé på vart man skulle kunna montera det på ett bra sätt? :va

Kristian.gbg

オートバイ
Gick med
6 Sep 2008
Hoj
-08, Kawasaki ER-6F ABS
jag har dom puckarna på är diskreta och snygga men ta det lugnt när du skruvar fast tutan på det vänstra fästet - mitt sprack! sen sticker dom ut olika långt på vänster och höger sida men så ska det vara.

Ok tack. bra att veta :) var det mycket meck att få på dom? fast jag har juh visserligen lite mer än dig eftersom jag har kåpor. :(

Jag har ett sånt där vanligt ABUS-skivbromslås:
skivbromslas-hanglas.gif

... och spontanköpte ett fäste till detta:

lashallare-5080-1.gif

... som jag trodde att jag hade hittat ett kanonställe att montera det på (precis framför bakre fotpinnen) men det var precis så att det inte gick att sätta fast låset p.g.a. vinkeln. Är det någon som har ett sånt här fastmonterat någonstans eller har en idé på vart man skulle kunna montera det på ett bra sätt? :va

varför har du inte låset under sadeln bara? för mycket jobb att ta av eller? :)

Last edited:

saverman

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Hoj
Honda CBR1000RR 2012
Ja, där har jag mitt. Flyttade upp den lilla verktygssatsen längst bak och sen ligger låset i mitten, strax bakom batteriet. Får ditt inte plats där kanske?

Gamebox

Monster
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
Kawasaki Versys 1000
Ja, där har jag mitt. Flyttade upp den lilla verktygssatsen längst bak och sen ligger låset i mitten, strax bakom batteriet. Får ditt inte plats där kanske?

Jsg fick en liten väskaq till mitt som jag har spänt fast längdt bak, som låstet ligger i. Fungerar perfekt!

saverman

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Hoj
Honda CBR1000RR 2012
Jsg fick en liten väskaq till mitt som jag har spänt fast längdt bak, som låstet ligger i. Fungerar perfekt!

Jag ha ren liten väska till mitt oxå men jag får inte plats att spänna fast den någonstans. Lägger ner låset i den dock, så pass bra plats är det.

Dyzon

2jump.se
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
ingen
har förresten en riktig idiotfråga.. Hur vet jag om jag har en db killer på mitt GPR Grand prix evolution slipon? Om jag tittar in i dämparen är det bara ett stort hål rakt igenom.. Eftersom db killern är konisk borde jag inte se den väldigt tydligt? https://www.mcweb.se/pub_images/large/DB-KILLER_3905.jpg

I början och slutet på mitt slipon ser det ut som db killern på bilden, dvs som ett kapat rör ( mitt är ca 4-5cm långt) med några hål i men i min sitter detta "rör" både fram och bak samt bara längst med väggarna och som sagt inte alls koniskt som på bilden..

På andra bilder av gpr rör ser man dessutom en liten "pip" sticka ut.. något sådant har jag inte heller, är det bara modellerna som skiljer?

hmm blev kanske jävligt otydlig i min fråga men hoppas ni förstår..

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
En helt annan fråga...
Måste man ta loss bakdäcken för att få lös kedjan eller sitter det kedjelås?

Originalkedjor brukar alltid vara ändlösa. ER6 har väl dessutom kedjan löpande genom svingen så det räcker inte att du tar av bakhjulet, du måste kapa kedjan.

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Hoj
Z1000 2010
har förresten en riktig idiotfråga.. Hur vet jag om jag har en db killer på mitt GPR Grand prix evolution slipon? Om jag tittar in i dämparen är det bara ett stort hål rakt igenom.. Eftersom db killern är konisk borde jag inte se den väldigt tydligt? https://www.mcweb.se/pub_images/large/DB-KILLER_3905.jpg

I början och slutet på mitt slipon ser det ut som db killern på bilden, dvs som ett kapat rör ( mitt är ca 4-5cm långt) med några hål i men i min sitter detta "rör" både fram och bak samt bara längst med väggarna och som sagt inte alls koniskt som på bilden..

På andra bilder av gpr rör ser man dessutom en liten "pip" sticka ut.. något sådant har jag inte heller, är det bara modellerna som skiljer?

hmm blev kanske jävligt otydlig i min fråga men hoppas ni förstår..

Så här är det upplagt för mig.
http://www.vajb.se/er6f/paket-gpe-slipon/

Dyzon

2jump.se
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
ingen
tack vajb!:Bugar

då är det bara att inhandla en killer för min del.. börjar bli less på ljudet när man kör landsväg

jimla

Ganska trevlig
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Ny färg, va tycks?

Så fick jag äntligen tid att montera mina ny pulvrade fälgar, va tycks?
Ser lite fräckare ut i svart enligt mig.:yoparty

Bifogat

• ER-6 sv.jpg
    ER-6 sv.jpg
    212.8 KB · Visningar: 236

FiKsT

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2007
Hoj
2007, Kawasaki ER-6n
Snyggt Jimla...

Får man fråga vad det kostade??
Funderar oxå på att pulverlacka lite delar bland annat fälgarna.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...