ER6-tråden

kawaer5

Versyer
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Onsala
Hoj
Kawasaki Versys 650 -07
Du har helt rätt... Slipon utan mappning = är tapp av vrid !!!
Och med mappning : tapp av vrid också , men ett par häst
mer på topp.
Körde Versys med original = Extremt mycket bättre vrid på låga varvtal jämfört med ER-6 ( 2500-6500 v ) . Det är andra kammar och kompression
mm i Kawasaki Versys .
 
Last edited:

Kung Pelle

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R1
Hallå alla killar och tjejer. läser att det är flera som vill ha mera mos i era 6:eek:r.
Tänkte själv bygga ett turbosystem. Ville bara kolla vad det finns för intresse av sådana gosaker hos er andra. När jag är igång så kan jag ju göra jiggar så man kaan göra flera. Ett prisvärt bulta på helt enkelt. Dock med allt du/ni behöver. kommer att göra det enkelt med manual så vilken tomte kan skruva på.
 
Last edited:

StorBjärn

Thunder The Savior
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Uppsala/Umeå
Hoj
Ducati Monster S2R
En till sak ang Biltemas styre... Vilken modell köpte ni? har läst att vissa har köp lite för brett osv.. Har inte testat hojjen med orginalstyre men förra ägare påstog att det blev lite påfrestande i handlederna under längre turer.
Han trodde ett lite mer rakare styre skulle passa bättre.
 

Kung Pelle

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R1
En till sak ang Biltemas styre... Vilken modell köpte ni? har läst att vissa har köp lite för brett osv.. Har inte testat hojjen med orginalstyre men förra ägare påstog att det blev lite påfrestande i handlederna under längre turer.
Han trodde ett lite mer rakare styre skulle passa bättre.

Jag, räkan och alla andra polarna:fyllisar kör med street styret utan fåge. Det fungerare bra även när man kör länga turer.:tummenupp
 

StorBjärn

Thunder The Savior
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Uppsala/Umeå
Hoj
Ducati Monster S2R
Jag, räkan och alla andra polarna:fyllisar kör med street styret utan fåge. Det fungerare bra även när man kör länga turer.:tummenupp

Tack för det svaret! ska åka och inhandla ett sådant samt depåstöd :tummenupp

Edit: du kanske har en bild på det styret monterat? enkelt att byta? hur går det med styrändarna?

Ava MC skriver "Original levererar ER6an 57 HK på bakhjulet" på sin hemsida. Det står dock inget om varifrån dessa siffror kommer.

Källa: http://www.avamc.se/produkter/roligt/


ok så 57hk orginal på hjulet.. Så pc3 samt slipon och pipercross ger ca 8hk?
Är det ett måste med filter? vad kostar pipercrossfiler samt var köper man dom?

Någon som vet priset på ava:s turbokit? 112hk var ju inte dåligt...
 
Last edited:

Totten

just do it
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Trelleborg
Hoj
Versys 650-08
Hajsan!!! Är det någon snäll person som kan svara om det är samma baktail som Er6 som på versys???? ska köpa en sådan skylthållare så att man blir av med bögflärpen..

Tackar för svar
 
Last edited:

BigT

Guest
Hajsan!!! Är det någon snäll person som kan svara om det är samma baktail som Er6 som på versys???? ska köpa en sådan skylthållare så att man blir av med bögflärpen..

Tackar för svar

Jag har både en ER-6 och en Versys, så jag gick o kollade i garaget. Nej det verkar olika infästningar och aningen olika utförande...
 

Kung Pelle

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R1
Tack för det svaret! ska åka och inhandla ett sådant samt depåstöd :tummenupp

Edit: du kanske har en bild på det styret monterat? enkelt att byta? hur går det med styrändarna?




ok så 57hk orginal på hjulet.. Så pc3 samt slipon och pipercross ger ca 8hk?
Är det ett måste med filter? vad kostar pipercrossfiler samt var köper man dom?

Någon som vet priset på ava:s turbokit? 112hk var ju inte dåligt...

ja det är jätteenkelt! styrändrana passar inte. Tema har nya som bör passa. annars e det bara att slipa ner så de går in i röret. sorry jag har ingen bild.
Jag tog kontakt med AVA för ett jävla bra tag sedan. kom inte riktigt ihåg va de skulle ha. orkade inte bygga ett själv. Tror det skulle ligga på 40-45k.
det e fan så mycket för en hoj i denna priskallassen. bygger ett själv.

ja det är jätteenkelt! styrändrana passar inte. Tema har nya som bör passa. annars e det bara att slipa ner så de går in i röret. sorry jag har ingen bild.
Jag tog kontakt med AVA för ett jävla bra tag sedan. kom inte riktigt ihåg va de skulle ha. orkade inte bygga ett själv. Tror det skulle ligga på 40-45k.
det e fan så mycket för en hoj i denna priskallassen. bygger ett själv.

jo det hade jag. hoppas det går
sorry lyckades inte skicka.
 
Last edited:

Gamebox

Monster
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Skåne
Hoj
Kawasaki Versys 1000
Sorry men jag kommer snart att överge er. Har varit och beställt ny mc idag.
Så är det någon som är intresserad av en begagnad Er6-n så är det bara till att höra av sig.
 

Totten

just do it
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Trelleborg
Hoj
Versys 650-08
Jag har både en ER-6 och en Versys, så jag gick o kollade i garaget. Nej det verkar olika infästningar och aningen olika utförande...

Okidoki.... skulle beställa från bikeshop.se men de visste inte om det passade..
Får beställa från tyskland då:( så jobbigt bara...
Svår att veta vad som passar på versysen från er6.

tack för hjälpen
 

StorBjärn

Thunder The Savior
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Uppsala/Umeå
Hoj
Ducati Monster S2R
Jag, räkan och alla andra polarna:fyllisar kör med street styret utan fåge. Det fungerare bra även när man kör länga turer.:tummenupp

en sak till.. går det att riva bort Biltema märket? =)
Hittade inget styre som hette street och som saknade pinnen? köpte ni med pinne och plockade bort den eller?
ser att det skiljer en hel del mellan dom olika? vissa styren ser ut som ett v nästan =) men ett allt för rakt styrekanske gör att man får ligger mer över tanken? är det standard styre eller oversize man ska ha som passar rakt av?
 
Last edited:

StorBjärn

Thunder The Savior
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Uppsala/Umeå
Hoj
Ducati Monster S2R
Det blev en Ducati Monster 1100.

8497931009.jpg


:Bugar :Bugar
 

Kung Pelle

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R1
en sak till.. går det att riva bort Biltema märket? =)
Hittade inget styre som hette street och som saknade pinnen? köpte ni med pinne och plockade bort den eller?
ser att det skiljer en hel del mellan dom olika? vissa styren ser ut som ett v nästan =) men ett allt för rakt styrekanske gör att man får ligger mer över tanken? är det standard styre eller oversize man ska ha som passar rakt av?

Det är ett tag sedan jag bytte. Jag tog bort linnen och målade styret svart. Fanns bara silver och röda när jag köpte. Det e bara måta org styret så ser du vilket som passar. standard skulle jag tro. Kör ut till tema och känn på styret. Men jag e nästan 100 på att det e street med pinne jag har. skall se om jag lyckas skicka bilder.

en sak till.. går det att riva bort Biltema märket? =)
Hittade inget styre som hette street och som saknade pinnen? köpte ni med pinne och plockade bort den eller?
ser att det skiljer en hel del mellan dom olika? vissa styren ser ut som ett v nästan =) men ett allt för rakt styrekanske gör att man får ligger mer över tanken? är det standard styre eller oversize man ska ha som passar rakt av?

försök

sorrf jag får inte iväg bilderna. har du mail så skall jag skicka de jag har
 
Last edited:

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
kommer inte heller ihåg vad mitt styre från tema hette men det var bara skruva av pinnen, är inte limmad som på renthal.
Har bara kört 70 mil i sträck med det styret men jag upplevde inte nåt problem, däremot med ninjan jag hade innan fick jag ont i armbågar mm efter några mil så jag borde väl vara känslig för fel vinklar.

ang effekt så tycker jag med det är lite trist med tappet av bottenvrid med slipon, dock så är det inga avgassmällar alls vad jag kan minnas med min mappning, tänkte jag skulle kolla effekten i bänk nån dag när jag får tummen ur.
Tycker inte det spelar nån roll vad det är man kör med, effekt vill man alltid jaga så er6 är inget undantag :tummenupp
Är det nån som testat högkompskolvar? funderar på att öka kompet lite men jag ska bara få ork till att skruva med hojen, nu när säsongen börjar så lär det inte bli av för den är så rolig att åka med så den är sällan stillastående.
 

jimla

Ganska trevlig
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Torshälla
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Vill bara klargöra om någon har missförstått att man tappar inget vridmoment genom att sätta på slipon, luftfilter o mappning, tvärtom, man höjer det maximala vridmomentet genom att optimera via en bänkning.
Däremot så flyttas nog vridmomentskurvan en bit uppåt i registret av ett öppet slipon.

Jag måste också passa på att hålla med robban_75 att det spelar oftast ingen roll om man har mycket eller lite effekt original, går det med hyfsat enkla medel att öka den så vill de flesta det.:rock
 

Frostis

Frost
Gick med
1 May 2007
Ort
Ånge
Hoj
Puch
Hallå alla killar och tjejer. läser att det är flera som vill ha mera mos i era 6:eek:r.
Tänkte själv bygga ett turbosystem. Ville bara kolla vad det finns för intresse av sådana gosaker hos er andra. När jag är igång så kan jag ju göra jiggar så man kaan göra flera. Ett prisvärt bulta på helt enkelt. Dock med allt du/ni behöver. kommer att göra det enkelt med manual så vilken tomte kan skruva på.

Det var inte något stort intresse, jag trodde alla skulle nappa på den idén..
Självklart är jag intresserad, beror lite på vilket pris hela kalaset kommer hamna på.

Har du tidigare erfarenhet av turbobyggen ?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top