ER6-tråden

Kung Pelle

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R1
Vad har oversize styret för innerdimeter? Nån som har lust att mäta? :yoparty



Kul att någon satsar lite. Jag skulle ha byggt turbo denna vintern men tiden räcker inte till, får bli till nästa vinter. Jag tänkte köpa turbon på biltema, dom har ju nya med integreade wg för 4000:- så jag räknar att hamna på max 10.000:- för mitt bygge då turbon står för den största kostnaden. fast då är ju inte arbetstiden inräknad i den pengen.

Väntar med spänning på vad du kan presentera.

ja det e kanske så att man kan bygga ett system för 10000:-. Har kollat på den turbon och den e nog helt ok. Har lite andra kontakter på den fronten. skall man bygga ett system som andra skall köpa så blir det nog lite dyrare. Tanken va att ha med allt och det får inte vara skit. power com och tillsats för att läsa laddtryck, spridare, distans (cylinderfot för comp) och turbo går bara det på en bra bit över 10000. Sedan skall man ha material till grenrör och tryckrör och annat skit. tänker som sagt inte sälja något som ser eller fungerar skit. Intresset va litet så vi får se når det bir av. kommer gör det dock. måste först bli klar med min racerbil.
 

jimla

Ganska trevlig
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Torshälla
Hoj
Ducati Streetfighter 848
:såjaponken Jag är själv uppväxt med Dakotan och när jag ser dem tänker jag lätt tillbaka på ungdomens dagar... Jag håller med att mer kult får man leta efter och har inget emot Dakotan.

Första gången jag såg bilden på Raask' s slipon till ER6:an tänkte jag direkt på Dakotan med det klassiska raka röret och hur otroligt fel det ser ut på en ER6:a. Därför gjorde jag den parallellen när Scalp tyckte att hojen lät som en moppe, trist om mitt inlägg missuppfattas.

Annars tycker jag det är en fin bild på Dakotan i mint condition :)

//Fredrik

Jag missuppfattade inte ditt inlägg Fredrik, tvärtom jag håller med. Röret ser ut som Dakotans.

Det är jag som skall be om ursäkt om det inte framgick att jag var ironisk. SORRY

// Jimmy
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Tack för svaret och bilden! :tummenupp såg läckert ut!
är styret tjockare i mitten och blir smalare där reglagen sitter?
är det stadigare så?

Alla styren har samma diameter vid reglagen. Oversize-styren (Fatbar t ex) är alltså bara tjockare i mitten, man kan då ta bort fågelpinnen som vanliga styren måste ha.
 

StorBjärn

Thunder The Savior
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Uppsala/Umeå
Hoj
Ducati Monster S2R
Alla styren har samma diameter vid reglagen. Oversize-styren (Fatbar t ex) är alltså bara tjockare i mitten, man kan då ta bort fågelpinnen som vanliga styren måste ha.

ok men det finns ju många som plockar bort pinnen och kör utan.. ser ni det som en risk?

Halloj! jag köpte ett oversize+adapter på Biltema och är nöjd med det=)

en sak till.. du har ingen närbild på övergången? alltså för infästningen för styret? ser lite klumpigt ut? kanske bara den bilden som förvillar?
 
Last edited:

Jörn

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Er-6n -08
ok men det finns ju många som plockar bort pinnen och kör utan.. ser ni det som en risk?



en sak till.. du har ingen närbild på övergången? alltså för infästningen för styret? ser lite klumpigt ut? kanske bara den bilden som förvillar?

Du kan klicka på bilden så blir den lite större! eller så glider du in på Biltema och kolla dem live=)
 

StorBjärn

Thunder The Savior
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Uppsala/Umeå
Hoj
Ducati Monster S2R
Du kan klicka på bilden så blir den lite större! eller så glider du in på Biltema och kolla dem live=)

Har klickat på bilden och sett den större men var intresserad av att se det från en annan vinkel =) ser ut som klossen är större än orginalplattan den sitter emot? Ska svänga förbi biltema idag tror jag och känna lite på styrena :tummenupp Känns dock som att ett vanligt styre med pinne får duga =/ samt att jag nog lackar det mattsvart och plockar bort pinnen...
 

Jörn

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Er-6n -08
Halloj, ser att er-6an fått en hugger monterad från fabriken! Undrar om den passar på gammlingarna oxå?
 

Frejon

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Borås
Hoj
2007, Kawasaki Er-6n
Försäkring

Jag har den inte försäkrad än, men 2800 kommer det att kosta för hel hos bilsport precis som gustav1 säger eftersom första årets vagnskadeförsäkring bjössar generalagenten på. (Passa er för parallelimport! Samma pris, fast ingen gratisförsäkring...) Men då kanske jag ska tillägga att jag mellanförsäkrar den och lovara att åka i ställ...

Hallå! Jag har halvförsäkring hos bilsport & MC på min kawasaki er-6n, stämmer det som ni säger att kawasaki står för vagnskadan? :) Vad finns det då för anledning att ha helförsäkring? Jag kanske har missuppfattat detta och ursäktar för det i så fall. :confused:
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Hallå! Jag har halvförsäkring hos bilsport & MC på min kawasaki er-6n, stämmer det som ni säger att kawasaki står för vagnskadan? :) Vad finns det då för anledning att ha helförsäkring? Jag kanske har missuppfattat detta och ursäktar för det i så fall. :confused:


Det stämmer att Kawasaki står för vagnskade garantin det första året.
 

Billy Broms

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
-07 Kawasaki er6n + Triumph Street Triple 09
Hallå! Jag har halvförsäkring hos bilsport & MC på min kawasaki er-6n, stämmer det som ni säger att kawasaki står för vagnskadan? :) Vad finns det då för anledning att ha helförsäkring? Jag kanske har missuppfattat detta och ursäktar för det i så fall. :confused:

Men, eftersom du verkar ha en 2007:a, så bör du nog ta en funderare på om du inte skall skaffa en helförsäkring på en så pass ny hoj.
 

Frejon

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Borås
Hoj
2007, Kawasaki Er-6n
Men, eftersom du verkar ha en 2007:a, så bör du nog ta en funderare på om du inte skall skaffa en helförsäkring på en så pass ny hoj.

Jag vet, jag funderar fortfarande på om jag har valt rätt :confused:
Men kör jag på halvförsäkringen det första året, omfattar den samma som en helförsäkring det första året då?
Hur vet ni förresten att kawasaki står för vagnskadan? :)
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
För mig blev det automatiskt helförsäkring när det första året hade passerat på 07an.

Som tur är fyller man 30 i år så priset sjönk rätt rejält. :)
 
Last edited:

Freddan.

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2007
Ort
västkusten
Hoj
jupp
Jag missuppfattade inte ditt inlägg Fredrik, tvärtom jag håller med. Röret ser ut som Dakotans.

Det är jag som skall be om ursäkt om det inte framgick att jag var ironisk. SORRY

// Jimmy

Jag anade att inlägget var ironi... kan vara svårt att tolka rätt på nätet ibland bara.
Inga ursäkter behövs, det är lugnt. :)

Tog premiärturen i lördags. :banana
Fn vad gott! Tog hojen till jobbet idag också, 3-4 plusgrader kunde inte stoppa mig. Blir en hyfsad omväg hem sen. :D

//Fredrik
 

Kung Eilert

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Skåne
Hoj
(E)R-6
Någon här som köpt nytt batteri som ni kan rekommendera?
Skulle ta premiärturen i helgen men batteriet är stendött och vill inte ta laddning.
 

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
vet inte hur biltemas gelbatterier är men så dåliga kan dom inte vara, annars är det bara köpa ett standard på b-tema, såna småbatterier håller inte så länge iaf så det är bara satsa på billigt o köpa öl för resten.

Tog premiärturen precis, det var inte varmt, blött på vägen, sprillans nytt bakdäck, grusigt... som gjort för en premiärvurpa men jag slapp undan.
Redan efter 1km tyckte jag att det skulle vara gött med en 10 hk till, blir mycket funderande på trim i sommar tror jag.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top