Enligt kawasakis hemsida så är torrvikten på en er6n-06 174kg och tjänstevikten på en er6f-09 ABS 208kg minus 15kg för bränsle ~ 193kg (har jag räknat rätt nu?), alltså ca 20kg skillnad...
Min -n får jag upp i 220 oavsett hur mycket bensin som finns i tanken (fick t.o.m. upp den i 220 med
tung packning bak på autobahn förra sommaren!). Men min -f får jag bara precis upp i 200 med max halv tank... O då ligger jag pressad mot tanken och gör mig så liten som möjligt
.
Min -f har gått lite mer än 150mil, den hade gått 150 när jag köpte den o så har jag tagit 4-5 småvändor på den sen dess. Köpte den av en man i 60-års åldern som vanligen kör glidare men som ville testa något "sportigare".
Det kanske sitter nån liten strypning nånstans, en som gör att man inte kommer över 200
.
Kan vindrutan ta hastighet? När kan köpte hojen satt den högre rutan på. Bytte dock till originalrutan igår eftersom jag inte riktigt trivs med den andra och tänkte testa den ursprungliga eftersom jag nu har den.