ER6-tråden

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Hämtade min hoj från årsservice idag. Den har gått precis 400 mil och frågade verkstaden om 600 mila-servicen. Och fick till svar att den inte var obligatorisk? Stämmer det? Är ju endast bromskontroll.

Den är inte obligatorisk nej.

Hos bilsportmc gäller den så länge du har försäkringen. Jag kunde till och med byta från 24+ till 30+ i år utan att rabatten försvann.

Ah ok, nice. Har själv Svedea men är säkert liknande där.
 

wests

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2012
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki ER6-N 2007
Hur ligger fördelningen på försäkringen? För din vagnskada kan ju öka på att du bor söder ut och därför får mer kördagar.
Sen kan ju delkassakon stiga pga rosengård samt nära att få den ut landet.

Annars är det orimligt att du ska betala mer än mig, är två år yngre och lappen har inte ens svalnat från tryckeriet!
Trafikförsäkringen är på 4k.. Delkasko 3,5k, och jag har ingen vagnskada iom halvförsäkring. Din då?
 

Solstickan 42

Ny medlem
Gick med
9 May 2013
Ort
Påskallavik
Hoj
Kawasaki ER-6N 2013 black edition

Rehnberg

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2012
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki ER-6f -12
Är det någon av er som ska till Linköping imorgon på Kawasaki 650-dagen? Ska bli jävligt kul att prova hojen på bana:D
 

Rehnberg

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2012
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki ER-6f -12
Kunde tyvärr inte idag. Hur var det? :)

Jag kan inte svara för dem som är lite mer vana vid att åka bana men för mig som bara åkt på bana en gång tidigare, och aldrig med den här cykeln, var det ruggigt roligt. När man började bli lite varm i kläderna efter lunch så var däcken ordentligt uppruggade när man varit ute och kört. :)

Kul också att provköra andra modeller. Det är ju sällan som man får möjlighet att provköra hojar under såna här förhållanden.

Frågan nu är bara när man ska boka in sig på en SMCkurs så man får åka lite mer på bana:rolleyes::)
 

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Ort
Linköping
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Jag är lite sugen på att byta ut min XJ6N mot något med kåpa för att bli av med lite av luftmotståndet mot överkroppen. Hur mycket nytta gör rutan på f-modellen? Slipper man en del av alla insektslik på jackan?
 

kulla

Medlem
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Borås
Hoj
2001, Honda VTR 1000
Jag är lite sugen på att byta ut min XJ6N mot något med kåpa för att bli av med lite av luftmotståndet mot överkroppen. Hur mycket nytta gör rutan på f-modellen? Slipper man en del av alla insektslik på jackan?

Ja, du slipper en del av luftmotstånd men får också mer vindbrus pga. detta.
 

kulla

Medlem
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Borås
Hoj
2001, Honda VTR 1000
Jag sålde min ER6 igår, 42k, 2010, med 1410 mil på mätaren.

SV 1000 S kommer att bli nästa hoj.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Jag sålde min ER6 igår, 42k, 2010, med 1410 mil på mätaren.

SV 1000 S kommer att bli nästa hoj.

Hoppas du blir nöjd!
Jag bytte nyss upp mig från er6 till min TL och det är som dag och natt, aldrig något under 1000cc igen! :crash
 

Patlo911

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2011
Ort
Finspång
Hoj
Z1000 -11, GSX 750 ES -83
Jag misstänker att det är ett fel kvar på min hoj sen den repades efter en omkullkörning men jag är inte säker så jag tänkte att det är bäst jag frågar: Visst ska man väl kunna starta en ER6a med växeln i? Naturligtvis med stödet uppe.

Känner för övrigt att jag har en jävligt passande avatar för den här frågan :hihi
 

snacksss

Ny medlem
Gick med
22 May 2013
Ort
.
Hoj
er6n
Köpte en er6a häromdagen. Hojen har varit avställd två år då förra ägaren blev av med körkortet. Olja och filter byttes för 3 år sen men hojen har bara gått dryga 40 mil sen dess. Bör man byta olja innan man börjar köra eller är det lugnt iom att den inte gått så långt sen sista bytet?

Fattas bara ett mc-kort nu :D
 

Areschoug

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
2009,Triumph Street Triple
Köpte en er6a häromdagen. Hojen har varit avställd två år då förra ägaren blev av med körkortet. Olja och filter byttes för 3 år sen men hojen har bara gått dryga 40 mil sen dess. Bör man byta olja innan man börjar köra eller är det lugnt iom att den inte gått så långt sen sista bytet?

Fattas bara ett mc-kort nu :D

Du bör byta oljan nu, och vara glad att den byttes soppas nyliken innan avställning. Det är svårt att ange vad för bärighet din olja har kvar, speciellt som att du inte vet vad som stoppades i från början.
Din olja kan vara helt okey, men är det värt att riskera ett motorras pga det?
 

Solstickan 42

Ny medlem
Gick med
9 May 2013
Ort
Påskallavik
Hoj
Kawasaki ER-6N 2013 black edition
Systemet har kommit hem....( Akrapovic ) Och i morgon åker jag till Vetlanda för 100 mila servicen...En resa på 22 mil tur och retur....Ska bli roligt att äntligen få gasa ordentligt och på me de nya Akrapovic systemet....Monterar dit det själv :)
Men var inne på www.klart.se och såg att de nog blir en körning i lite REGN... Suck...
De är bara att åla sig i regnstället och se glad ut.....
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Jag misstänker att det är ett fel kvar på min hoj sen den repades efter en omkullkörning men jag är inte säker så jag tänkte att det är bäst jag frågar: Visst ska man väl kunna starta en ER6a med växeln i? Naturligtvis med stödet uppe.

Känner för övrigt att jag har en jävligt passande avatar för den här frågan :hihi

Min gick att starta i växel, förutsatt att stödet var uppe :)
Det kan man väl med alla hojar..?
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top