Hej igen!
Under min registreringsbesiktning kollade besiktningsmannen endast strypningsrelaterade saker. Alltså papper, klistermärket och själva "gasstoppet". Han var dock otroligt trevlig, slutsatsen är att det är mycket möjligt att de inte bryr sig/märker reflexen eller röret då han endast fokuserade på strypningen, verkstaden som stryper kommer dock att skriva dB på klistermärket som sätts på hojen vilket i ju för sig kan bli ett problem om det låter olagligt högt med ditt slipon. Men reflexen kan du nog lösa på enklare sätt än att byta hållaren, klistra fast en metallbit på insidan av skylten som går ner ~3-4 cm för att sedan klistra fast en liten (röd) reflex i den. Behöver inte bli särskilt fult heller, och om så är fallet så är det bara ta bort den efter besiktningen. Du kan alltid chansa och chansen är stor att den går igenom (ska vara betydligt mycket hårdare vid import och liknande än vid strypningar), men det är trots allt en 900-kronorschansning. Hur som helst lycka till! Söker själv en regskyltshållare till bra pris som är enkel att montera då
min ser ut som fan. Söker en som
denna fast billigare, länka gärna era tail tidys så man vet att de passar ER-6an, vad betalade ni? Ett jäklar jobb att montera?
Förresten, vilken årsmodell är det, 2012-2013? Har du körkortet än? Har själv en ER-6 och håller på med A2-kortet