Hej på er!
Ska skaffa mig en till motorcykel till nästa sommar. Har en motard men nu blir det en till som går att pendla med. Har funderat rätt starkt på Kawasaki Er-6. De har tydligen billig försäkring. Vill inte ha fler saker som kostar +12 per år...
Det blir förmodligen en ny om jag inte hittar bättre begagnat som faller mig i smaken. Jag har lite frågor som jag hoppas att någon kan svara på!
Vilka olika modeller finns det av ER6? Har sett att det finna -F samt -N... finns det fler, vad är skillnaden?
Hur är det med originaldelar till Kawasaki? Min KTM får hem original powerparts från Lelles på 1-2 dagar med posten.
Hur är det med serviceintervallerna? Om det är en ny hoj, hur ser de ut då? Hur har ni gått tillväga med service som köpt ny, skruvar ni själv? Vad kostar det (ungefär) att lämna in på första service osv?
Vad är det för priser på de olika modellerna (nya ev. beggad i nyskick).
Vilka barnsjukdomar har motorcykeln, någon som råkat ut för något eller mycket strul på en relativt ny båge? Om man köper en bättre begagnad vad skall man framförallt kolla på (finns det något speciellt utöver "allt").
Jag vill nog bara tuta och köra till jobbet (20mil) någon dag i veckan utan strul så ny (2015) eller bättre beg. -14 med låga mil. Eventuellt glida lite dagarna motarden väntar på post
Hoppas någon har tid att gå igenom grunderna och svara på någon av frågorna!
Tack på förhand