ER6-tråden

micke_011

Återfallsåkare
Gick med
28 May 2014
Ort
Norrköping
Hoj
Ducati Monster 1200
Någon som köpt till K-Care till sin pärla? Fick pris på 2615kr för två år och tyckte inte det var något att snacka om, hur har ni andra resonerat?
 

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Dräneringsslangarna som går ner bredvid stödet har börjat torka på min 09a, någon som vet vilken typ av slang man kan ersätta med? Kanske ska man välja silikonslang så det inte torkar ut lika snabbt?

Jag har också sett oljeaktigt kladd ligga nedanför slangarna dagen efter en hård körning. Vad kan detta vara för något? Jag tror den varit något överfylld med olja innan jag släppte ut lite, kan det ha med detta att göra?

06-08, passar säkert 09-11 med.
Kan vara intresserad av din PC5, hör av dig om inte föregående intressenter gör affär.
 
Last edited:

robban b

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Ort
rönninge
Hoj
cbr600f honda z50j o kinamoto
hej alla trogna ER6are..

är nu i farten med att sälja våran maskin, då körkortsplanerna gick i stöpet för frugan och det nalkas vuxenliv med husplaner osv.

har haft den på blocket i 1 vecka, och fått taskig respons. säkert färgen som avgör mycket...
vad tror ni ? är jag helt ute å cyklar rent prismässigt? la mig som billigast på blocket enligt milen och årsmodellen, samt att man får med lite plock för ytterligare nån tusing.

http://www.blocket.se/gavleborg/Kawasaki_ER6N_ABS___12__fa_mil__ratt_kurs_54449189.htm?ca=5&w=3

Konstigt .det e ju nyaste modd..tycker jag e mycke snyggare.men du får ha den ute längre.
 

Dallas1990

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2012, kawasaki er6-n
Då har jag köpt mig en kawasaki er6-n 2012a :) det jag nu vill göra är att byta till miniblinkers, är det något särskilt jag måste tänka på?
 

FFJJPP

Tjohej? Shoei?
Gick med
28 Jan 2014
Ort
Tyresö
Hoj
.
Någon nöjd som gjort 1200-mila i Stockholmsområdet? Vad betalade ni? Ska nämligen lämna in min snart. Funderar på om man ska köpa egen olja och filter för 399 kronor, nojar över att serviceställena använder den billigaste oljan. Struntar i ventiljustering eller annat och repar hojen. Funderar på MC-skadecenter i Länna då de är auktoriserade men fick en repa i hojen vid en tidigare inlämning (ej service) och de bytte bara ena positionsljuset (ser lite konstigt ut med ett jätte starkt och ett svagt, detta fick jag dock gratis på köpet så ska egentligen inte klaga). Bortsett från detta var jag väldigt nöjd med arbetet och killarna som jobbade där :banana

För visst passar oljefiltret HF303B?

http://www.xlmoto.se/castrol-power1-olja-och-oljefilter-2/kawasaki-er-6f-2011
 

Pajret

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2011
Ort
Landskrona
Hoj
Ducati Monster 696 -11
Var köper man lämpligast slip-on till ER-6n?

Jag har beställt Scorpion ljuddämpare till min, och den kostar 3200kr. Tycker jag är fullt överkomligt pris. Beställd på max mc. Måste alltså gå igenom återförsäljare. Jag hoppas verkligen att jag får ett gött ljud i den, för just nu så har jag en fin symaskin som går suveränt, men man saknar det där sista som ljudet ger.

Är det någon annan som har problem med dräneringen vid tanken? Jag har försökt rensa där 2 gånger nu. Sist så fick jag bort en del rost och skit som satt sig! Helt sjuk på en hoj som knappt gått 1200mil. Så jag rensade dränerings hålet och faktisk hela tanken då det kommit ner en del skit i den. Men det är knappt en månad sen och nu har den täppts till igen!! Jag har hojen oftast inomhus på jobbet, men ibland blir den ståendes 2-3 dagar utomhus och råkar det då regna, ja då har jag vatten sen i tanken när jag öppnar upp locket för att tanka. =(
 

Dmgohl

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2014
Ort
Växjö
Hoj
Kawasaki er6-n 2006
Hur ska man kolla oljenivån? :) varmkörd motor eller inte? Ska hojen stå på stödet eller rakt upp? :)
 

wavesswe

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ER6-N -08
Om du kört och motorn är varm ska du låta den stå någa min, så oljan får rinna ner i tråget. sen ska hojen stå upprätt. dvs ej på stödet.

MVH Mathias
 

wavesswe

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ER6-N -08
Hej allihop!

Ny här på forumt och nybliven stolt ägare till en er6n 2008 med abs. grymmt nöjd! :)

har dock en fråga, och det är styret. jag är ute efter ett bredare styre. dels för att att jag naturligt sätter handen över styrändarna och att jag knappt ser bakåt i speglarna. kollat runt och läst. men inte helt hundra på vilka styren som faktiskt passar och inte.

Jag har funderat på detta: Styre, aluminium MX hög och kombinera med Styrändpluggar, 2 st. eller ev en modd av dessa och orginal.
passar detta med längder på kablage och vajrar och slangar? fungerar biltemas styrändar med tanke på vibrationer. samt räcker detta för att få ut speglarna såpas att man ser bakom sig? ser mest mina armar.

är medveten om modden med piggen för reglagen

Tack på förhand!
MVH Mathias
 

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Ort
Kalmar
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Hej allihop!

Ny här på forumt och nybliven stolt ägare till en er6n 2008 med abs. grymmt nöjd! :)

har dock en fråga, och det är styret. jag är ute efter ett bredare styre. dels för att att jag naturligt sätter handen över styrändarna och att jag knappt ser bakåt i speglarna. kollat runt och läst. men inte helt hundra på vilka styren som faktiskt passar och inte.

Jag har funderat på detta: Styre, aluminium MX hög och kombinera med Styrändpluggar, 2 st. eller ev en modd av dessa och orginal.
passar detta med längder på kablage och vajrar och slangar? fungerar biltemas styrändar med tanke på vibrationer. samt räcker detta för att få ut speglarna såpas att man ser bakom sig? ser mest mina armar.

är medveten om modden med piggen för reglagen

Tack på förhand!
MVH Mathias

Grattis till ett bra köp!

Jag bytte själv styre för att få en lite maffigare känsla över hojen så att säga, fungerade utmärkt. Själv använde jag ett sk fatbarstyre, http://biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Styre-och-handtag/Styre-aluminium-286-MX-82353/ med dessa adaptrar http://biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Styre-och-handtag/Styrfaste-286-2-st-82262/ . Mycket nöjd med resultatet, svårast var att få till hålet för piggen, blev fel första gången så fick spackla över o borra om. Styrändpluggarna Det är lite tajt för en av kabelstammarna men inte så tajt att jag tror det tar någon skada i längden då det endast är lite tajt vid fullt styrutslag. Styrändarna är lite annorlunda för det styret du länkade och ett fatbarstyre, man får slipa ner gummibitarna lite till fatbarstyret. Om du väljer att köra med det styret du länkade så kommer det inte vara någon fara med längden på kablaget, vajrar el liknande.
 

wavesswe

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ER6-N -08
Kanon. Ska inhandlas idag. Någon som vet vart det är lämpligast att ta ut styr ström från tändningen. Tänkte passa på att montera handtagsvärme. Mvh Mathias
 

JoakimJonasson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2014
Ort
Mellbystrand
Hoj
Kawasaki ER6-N 09
Tjena

Precis köpt en ER6-N 09, grymt nöjd med hojen. :yoparty
Dock vill jag ha ett lite fräsigare ljud då den låter lite mesig original.
Någon som har några bra tips? Kan tänka mig lägga mellan 2000-4500.
 

C0ff3e

Medlem
Gick med
23 May 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K7, BMW 650F (funduro), susuki gsx400e 83
Någon med 4 kablars lambda som kan ta ett kort på kontakten och färgerna på kablar lambda till blocket?
 

Bikupa

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2014
Ort
Skövde
Hoj
Pgo T-rex 150cc
Tjena

Precis köpt en ER6-N 09, grymt nöjd med hojen. :yoparty
Dock vill jag ha ett lite fräsigare ljud då den låter lite mesig original.
Någon som har några bra tips? Kan tänka mig lägga mellan 2000-4500.

Har själv ett LeoVince slipon, låter maffigt och blir lite avgassmällar emellanåt när man varvar ur ordentligt o släpper av :rock
 

POLECAT

Ny medlem
Gick med
26 May 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
HD Sportster 48 2012
Efter 7 år som stolt ägare till 2 olika ER-6n, en -07 & en -09, kommer jag nu att lämna denna fantastiska tråd. Det har varit mkt lärorikt att ta del av alla tankar och funderingar.
Peace out! :tummenupp:hej
 

jönsson11

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2014
Ort
Växjö
Hoj
2007 Kawasaki ER6
Tja ! Har köpt mig en er6n ifrån 2007 som har gpr gpe slipon monterat. Har funderat på att köpa en power commander ifrån staterna då jag även har ett DNA luftfilter liggandes. Är det någon som sitter på en vettig mapp till denna combon ? Blir väl att bänka lite senare då de kostar en slant :) tack på förhand
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top