ER6-tråden

Henry^

1
Gick med
25 Nov 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Nada
Om det är läckage ser du det vid packboxen.
Minns jag inte fel så tyckte jag nästan att mina var för hårda jämfört mot bakstötdämparen. Detta beror ju dock självklart även på förarens vikt. Det finns hårdare fjädrar att köpa om du är ute efter det.
 

Speedpose

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2015
Ort
Borås
Hoj
er6n
Tja! Stötte på lite problem när jag bytte ljuddämpare inför besiktning. Har lyckats slita ur kablarna till lambdasonden ur kontaktstycket. Är det någon som har lust att kika eller har grymt bra minne av hur dessa är kopplade? Vore tacksamt så man slipper testa alla kombinationer.

er6n -06 är hojen. Tack på förhand
 

Sally

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2014
Ort
Solna
Hoj
Kawasaki ER-6n 07
Hej, Har en ER6-n 07 utan vindruta och jag skulle gärna vilja veta om det finns ngn som testat köra med vindskydd och märkt stor skillnad? Jag kan nämligen inte komma över 140-145 utan att känna obehag av att jag typ blåses bort...:gnissla Är bara 160 över marken så jag har korta ben att knipa med och korta armar till styret... Är det värt att köpa en vindruta för typ 2000? (Går annars i tankar att byta upp mig till ngt annat nästa säsong)
Tack för svar!
 

Dmgohl

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2014
Ort
Växjö
Hoj
Kawasaki er6-n 2006
Hej, Har en ER6-n 07 utan vindruta och jag skulle gärna vilja veta om det finns ngn som testat köra med vindskydd och märkt stor skillnad? Jag kan nämligen inte komma över 140-145 utan att känna obehag av att jag typ blåses bort...:gnissla Är bara 160 över marken så jag har korta ben att knipa med och korta armar till styret... Är det värt att köpa en vindruta för typ 2000? (Går annars i tankar att byta upp mig till ngt annat nästa säsong)
Tack för svar!

- - - Updated - - -

Hej, Har en ER6-n 07 utan vindruta och jag skulle gärna vilja veta om det finns ngn som testat köra med vindskydd och märkt stor skillnad? Jag kan nämligen inte komma över 140-145 utan att känna obehag av att jag typ blåses bort...:gnissla Är bara 160 över marken så jag har korta ben att knipa med och korta armar till styret... Är det värt att köpa en vindruta för typ 2000? (Går annars i tankar att byta upp mig till ngt annat nästa säsong)
Tack för svar!

Kolla puig's vindruta för er6, Riktigt sjyssta modeller som också är modellanpassade! Finns flera modeller!
 

rtessmann

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2015
Ort
Örebro
Hoj
Letar
Har en ER6F som ligger ute för försäljning om intresse finns! Är av årsmodell 2010 som enbart gått 400mil. Hojen är i nyskick, mer info i pm =)
 

flyers90

Medlem
Gick med
17 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Tiger 900 Rally Pro -20
Bara och bara. Men just nu behövde jag ett för det.

Vågade inte chansa på ett som lyfter i kronan iom att jag inte vet vilka som passar.
Blev denna ist: http://www.xlmoto.se/mc-depastod-fram-1


Den där varianten av depåstöd finns även den på biltema.
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Depastod-och-transport/Depastod-2000028550/

Var tvungen att fråga om det var till däckskifte bara eller om det var att du skulle plocka bort hela framgaffel, för i sådana fall skulle inte denna variant fungera.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Den där varianten av depåstöd finns även den på biltema.
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Depastod-och-transport/Depastod-2000028550/

Var tvungen att fråga om det var till däckskifte bara eller om det var att du skulle plocka bort hela framgaffel, för i sådana fall skulle inte denna variant fungera.

Den använder jag bak. Fick den aldrig att funka fram med någon av adaptrarna.
Den från xl-moto kom med ett rullfäste som jag använde.
 

EPT

Ny medlem
Gick med
24 May 2011
Ort
Söderhamn
Hoj
ER6N -15
Är lite sugen att köpa en ER6N. Om man köper en strypt och vill ta bort det och regga om den till full effekt, är det krångligt? Finns ju en del strypta på marknaden...
 

EPT

Ny medlem
Gick med
24 May 2011
Ort
Söderhamn
Hoj
ER6N -15
Var nyss och hämtade en ny ER6N. Regnigt och dant när jag körde hem den, men vad gör det när man sitter på en ny hoj :tummenupp.
 

EPT

Ny medlem
Gick med
24 May 2011
Ort
Söderhamn
Hoj
ER6N -15
Läste den här kommentaren på ett annat forum: "Don't forget the 650 has a semi dry sump, and if you are doing wheelies too much, you run the risk of starving the engine of oil."

Stämmer detta?:va

Edit: La samma fråga i Teknikforumet då responsen inte var alltför överväldigande här :3freak. Om nå fler undrar över detta så har jag fått några svar där:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?277663-Slanga-med-ER6-a
 
Last edited:

Berggren

Nu är våren här.....eller?
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Marbäck Halmstad
Hoj
3 st
Till alla er som kör ER6n. Vi köpte en er6n helt ny 2006 och har stått i ett hörn sedan dess. Gjorde 100 mils service nu. Har alltså inte provat denna modell så mycket tills nu då jag hade lite tid över.
Ett tips om ni har några dagar ledigt, t.ex. från fredag efter jobbet tills söndag kväll.
Jag gjorde detta. Tog hojen o det nödvändigaste och drog iväg.
Startade från Halmstad och tog båten över till Helsingör från Helsingborg, körde genom Danmark och ner till Rödby där båten gick över till Puttgarden. Vidare mot Hannover och ner till Ett samhälle strax innan Köln. Tog in på ett Hotel utmed Autobahn. Morgonen därpå körde jag ner till Adenau och Nurburgring, kollade lite o åt en snitzel på cockpit. Efter nån timme där så körde jag upp mot Köln igen för att sedan styra mot Maaseik i Belgien genom Nederländerna. Tog en kaffe på torget o kollade runt lite i stan. Hoppade upp på hojen igen o körde till Hamburg där jag tog in på ett hotel. Morgonen därpå så avnjöts en god frukost på ett fik för att sedan styra vidare mot Puttgarden och hemåt igen.
En tripp på 2,5 dagar och 223 mil är inte så pjåkigt för att ha kört med en ER6:à som har en relativt liten motor och ingen kåpa. Tankväskan tog bort mycket av fartvinden. Den lilla motorn gjorde att varvräknarnålen oftast stod runt 7500 varv den mesta tiden. Va rätt lagom. Inte en droppe olja tog den och hojen va klart över förväntningarna.
 

EPT

Ny medlem
Gick med
24 May 2011
Ort
Söderhamn
Hoj
ER6N -15
Nån som monterat kraschpuckar? Är det komplicerat? Finns ju som kawa originaltillbehör, men ganska saftigt pris på dem. Vilka använder ni?
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top