ER6-tråden

f0rsb3rg

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2016
Ort
Rolfstorp
Hoj
09 Kawasaki ER6n
Hej Alla.. detta blir första inlägget för mig och tro mig jag har sökt i forumet men inte hittat det jag söker...

Jag har nyligen skaffat mig en er6 09 och håller på att lära mig den. skön cykel för en nybörjare som mig.... MEN... jag tycker det är svårt att sitta bekvämt med foten över bakbromsen.... det känns som jag småbromsar när jag väl sitter bra och "avslappnat" någon som vet om det går att justera läget på bromspedalen utan våld eller om man kan köra en annan pedal för jag hittar inget lämpligt.

Mvh...:Bugar:Bugar
 

Bowin

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2015
Ort
Urshult
Hoj
2012 Kawasaki Z750R
Hej Alla.. detta blir första inlägget för mig och tro mig jag har sökt i forumet men inte hittat det jag söker...

Jag har nyligen skaffat mig en er6 09 och håller på att lära mig den. skön cykel för en nybörjare som mig.... MEN... jag tycker det är svårt att sitta bekvämt med foten över bakbromsen.... det känns som jag småbromsar när jag väl sitter bra och "avslappnat" någon som vet om det går att justera läget på bromspedalen utan våld eller om man kan köra en annan pedal för jag hittar inget lämpligt.

Mvh...:Bugar:Bugar
Ha foten under bakbromsen istället?

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
 

f0rsb3rg

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2016
Ort
Rolfstorp
Hoj
09 Kawasaki ER6n
Fast jag vill gärna ha foten över pedalen. I redoläge så att säga.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

f0rsb3rg

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2016
Ort
Rolfstorp
Hoj
09 Kawasaki ER6n
Har du det när du kör bil oxå?

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk

Givetvis inte. Men det känns som att jag får vrida upp foten onödigt mycket för att komma ovanför bromspedalen... Därför jag undrar om någon annan moddat pedalen. Själv är jag 191 med långa ben så det kanske bara är det som är problemet.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

albo

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ER6n 2015
Givetvis inte. Men det känns som att jag får vrida upp foten onödigt mycket för att komma ovanför bromspedalen... Därför jag undrar om någon annan moddat pedalen. Själv är jag 191 med långa ben så det kanske bara är det som är problemet.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Om du sitter mer med tårna på fotpinnarna? Känns inte så "rätt" att sitta med foten på bromsen hela tiden.
 

flyers90

Medlem
Gick med
17 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Tiger 900 Rally Pro -20
Finns väll ingen anledning att sitta med foten på bromsen hela tiden? Speciellt inte eftersom att det är bakbromsen.

Är frambroms man bör använda i första hand, och där kan du lätt ha något finger på bromshandtaget bara, om du nu vill känna dej "redo".
 

bergmanman

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2015
Ort
Kungsbacka
Hoj
2012, Honda CB1000R
Slängde på ett Pro Race Exhaust på tjejens Er6:a idag. Får nog försöka fylla upp med lite stålull eller något för att tämja ljudet en aning. Men för den lilla prislappen är jag nöjd.

IMG_20160526_204350.jpg

Är det någon här på forumet som har ett Sports Bar liggandes och vill få sålt?
 

flyers90

Medlem
Gick med
17 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Tiger 900 Rally Pro -20
Fixa dit fälgtejp på hojen idag. Måste säga att jag blev otroligt nöjd :)
Nu är det bara den silvriga dämparfjädern jag vill byta till grön!
Ingen som har en sån liggandes? :tungan

DSC_0004.jpg
 

Dalener6

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2015
Ort
Solna
Hoj
2007, Kawasaki, er6n
Hej alla

Lyckades köra över inte en utan två spikar med bakhjulet, som jag nu lagat. Men ska ändå köpa nytt däck. Har ni något däck ni rekommenderar till en er6n ? 160 60 17 är sizen som bekant

Nr två : har ni lite stök med att speglarna både darrar samt att vind kan vrida till dem? Lösning på det?
 

flyers90

Medlem
Gick med
17 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Tiger 900 Rally Pro -20
Hej alla

Lyckades köra över inte en utan två spikar med bakhjulet, som jag nu lagat. Men ska ändå köpa nytt däck. Har ni något däck ni rekommenderar till en er6n ? 160 60 17 är sizen som bekant

Nr två : har ni lite stök med att speglarna både darrar samt att vind kan vrida till dem? Lösning på det?

Metzler m7 rr kan jag varmt rekommendera! Bästa däcket jag någonsin haft!

http://www.metzeler.com/site/com/products/tyres-catalogue/Sportec-M7RR.html
 

smokkan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2016
Ort
Forshaga
Hoj
2016 Kawasaki ER-6n
Hej!

Har ett G.P.R slipon liggandes hemma sedan jag bytte in min Er6-n mot en Z800 så om någon är intresserad av att köpa det så är det bara att slänga iväg ett mail till Perki @ gmail (punkt) com , är knappt använt (max 150 mil)

http://sliponbutiken.se/kawasaki/kawasaki-er-6nf-2005-2011/gpr/gpr-gpe-poppy.html

Ute efter en sådan, men den du säljer verkar bara passa på 2005-2011. Eller har du mot all förmodan råkat länka fel och den du säljer passar min 2016... *hoppas*
 

smokkan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2016
Ort
Forshaga
Hoj
2016 Kawasaki ER-6n
Fixat lite med hojen idag. Installerade växelindikator, blinkande bromsljus samt en tail tidy.
Jag vet att blinkerserna sitter på fel sida men har redan beställt micro blinkers så orkade inte byta plats på dem efter jag insåg att det satt fel. Skylthållaren tog jag bort helt, så nu ser man bara skylten men glömde ta en bild på det.

Visste inte hur jag skulle lösa reflexproblemet, men slutade med att jag satte fast en liten runt reflex på skyltbelysningshuset. Tycker inte att det blev för fult och hoppas farbror blå är nöjd.

20160607_185722.jpg20160607_202338.jpg20160607_202353.jpgphoto_1465653874491.jpgphoto_1465653761018.jpg
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top