ER6-tråden

Rstattin

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2016
Ort
Sollefteå
Hoj
2016, ER6N, KAWASAKI
Hallå! Jag har en fundering. Är det någon skillnad på modellen från 2015 och 2016 :confused: ?
Jag funderar på att köpa och tänkte om någon vet? :D Är det värt att betala 4-5.000kr mer för 2016 eller har det ingen betydelse :D?
 

Chess

För feg för knäskrap
Gick med
24 Apr 2014
Ort
Karlstad
Hoj
Triumph Speed Twin, BSA A65 Lightning
Vad hade du tänkt dig för det systemet?

Mvh
Christian

- - - Updated - - -

View attachment 428899Behöver inte längre nån bild!
Hittade en på nätet som hjälpte mig se de jag behövde :)

Sambon har förresten ett Leovince GP avgasssystem till er6 till salu. Passar 2006-20011.

Vad hade du tänkt dig för det systemet?

Mvh
Christian
 

flyers90

Medlem
Gick med
17 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Tiger 900 Rally Pro -20
Hallå! Jag har en fundering. Är det någon skillnad på modellen från 2015 och 2016 :confused: ?
Jag funderar på att köpa och tänkte om någon vet? :D Är det värt att betala 4-5.000kr mer för 2016 eller har det ingen betydelse :D?

2012-2016 är samma modell. Ingen skillnad på hojarna förutom lite färger det ändrar på från år till år.
 

flyers90

Medlem
Gick med
17 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Tiger 900 Rally Pro -20
Hej! Någon mer som tycker man ser kass bakåt? Har en er6f -2015. Finns det några bättre backspeglar än orginal utan att det blir fulare?

Jag har då inte upplevt att det är svårt att se bakåt...
Har sett vissa som kör med styrändsspeglar, om man nu tycker det är snyggt? Har dock ingen egen erfarenhet om hur man ser bakåt i dem.
 

Dalener6

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2015
Ort
Solna
Hoj
2007, Kawasaki, er6n
Hej! Någon mer som tycker man ser kass bakåt? Har en er6f -2015. Finns det några bättre backspeglar än orginal utan att det blir fulare?

Du kan köpa spegelförlängare på ebay på 160kr eller på svenska sidor för en 500kr ungefär!

Någon som vill göra sig av med sin vindruta till er6n?
 

easyrider80

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2016
Ort
Västra götaland
Hoj
2015 Kawasaki Er6f
Nä, på n-modellen ser man nog bra men på f-modellen sitter backspeglarna nere på kåpan vilket gör att jag bara ser mina axlar typ... Hade gärna sett trafiken bakom med. Styrändbackspeglar tycker jag personligen ser jättekonstigt ut... Jaja vänjer mig kanske. Bara kört 20 mil ännu men på min förra såg man trafiken bakom bra. Annars hittils nöjd med hojen, ej inkörd ännu så inte provat den riktigt
 

flyers90

Medlem
Gick med
17 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Tiger 900 Rally Pro -20
Nä, på n-modellen ser man nog bra men på f-modellen sitter backspeglarna nere på kåpan vilket gör att jag bara ser mina axlar typ... Hade gärna sett trafiken bakom med. Styrändbackspeglar tycker jag personligen ser jättekonstigt ut... Jaja vänjer mig kanske. Bara kört 20 mil ännu men på min förra såg man trafiken bakom bra. Annars hittils nöjd med hojen, ej inkörd ännu så inte provat den riktigt

Oj, missa att du skrev F och inte N!

Men ja, som Dalener6 säger så finns det förlängare.
tex dessa:
http://www.ebay.com/itm/Fit-Kawasak...ash=item1eae55d0df:g:p4YAAOSwWBJXBWWd&vxp=mtr

Andra som haft samma probelm som dej verkar tycka att dessa funkar hur bra som helst.
 

bergmanman

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2015
Ort
Kungsbacka
Hoj
2012, Honda CB1000R
Hallå hallå!

Håller på och leta ett billigt slipon till tjejens ER6-F (2007) och kikade lite på eBay och hittade Dominator GP2 (eBay-länk).

Undrar nu om det är någon här på forumet som har ett och eventuellt skulle kunna lägga upp en bild på hur det ser ut monterat?

MvH
 

flyers90

Medlem
Gick med
17 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Tiger 900 Rally Pro -20
Hallå hallå!

Håller på och leta ett billigt slipon till tjejens ER6-F (2007) och kikade lite på eBay och hittade Dominator GP2 (eBay-länk).

Undrar nu om det är någon här på forumet som har ett och eventuellt skulle kunna lägga upp en bild på hur det ser ut monterat?

MvH


2d37705b6cb3623150899df196a0cc35.jpg


Där hitta jag en bild med den monterad på en ER6N i alla fall, om det kan hjälpa dej något!
 

Knug

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2016
Ort
Tibro
Hoj
Kawasaki Er6-n, 09´
Hej ska köpa en Er6n nu till sommaren tänkte jag, :banana men vad ska jag tänka på när jag letar efter ett bra exemplar? Hur långt ska dom ha gått som längst, modellår mm.
Tack på förhand :)
 

owaysis

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2016
Ort
Växjö
Hoj
Kawasaki Z750R -12
Tjena! Jag är 197cm lång.

Hur tror ni att jag sitter på en ER6? Är jag för lång för den hojen eller går det?

Tack!
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Tjena! Jag är 197cm lång.

Hur tror ni att jag sitter på en ER6? Är jag för lång för den hojen eller går det?

Tack!
Jag är 195isch och jag sitter bra på Er-6.

Skickat från min A0001 via Tapatalk
 

Emil_hstd

Ny medlem
Gick med
29 May 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Kawasaki er6n -14
Hej på er,

Skulle behöva lite hjälp, det är så att jag är på jakt efter en framskärm till min er6n abs 2014. Saken är att jag vill ha den i samma pearlgröna färg som jag har på tanken.
Köpte en hugger från Ermax i den gröna pearlfärgen, men dom har ju inga framskärmar tyvärr och jag har googlat som en tok men hittar inget vettigt.
Alternativet är väl att ta min nuvarande svarta och dra till en lackeringsfirma om jag inte hittar nån.

Tacksam för alla svar och tips jag kan få.

Mvh Emil
 

flyers90

Medlem
Gick med
17 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Tiger 900 Rally Pro -20
Fick hem ett paket idag som man längtat efter ett bra tag! Mitt nya G.P.R GPE Poppy! :banana

(Hade beställt ett Mivv suono black steel via Ebay först, men efter diverse strul från säljaren så avbeställde jag det och beställde detta via Sliponbutiken istället)

DSC_0140.JPG

Här kan ni se några före och efterbilder. Måste säga att jag är grymt nöjd med resultatet, både utseende mässigt och hur det låter om hojen nu.
Jag jobbar på att få bort de flesta silvriga detaljerna på hojen och byta ut de mot svarta/gröna, därav valet av en svart/kolfiber burk.
Det här systemet kostar 7 695:- från Sliponbutiken, ganska safftigt pris. Man kan kanske hitta det billigare någon annan stans om man vill. Jag tycker dock att det var värt pengarna!
Det var ingen db-killer med när jag köpte detta (som i många andra fall kan ingå när man köper helsystem), men vid första test så känns det inte som om det är något man kommer behöva.
Tiden får nog avgöra lite sen om det är någon man bör köpa till sen i efterhand. :tungan

DSC_0141.JPG
DSC_0142.JPG
DSC_0143.JPG
DSC_0144.jpg
DSC_0146.jpg
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
Image1462219039.463506.jpg
broms och kopplings grepp och tidytail check! Fått pris på 100 mila service 3000 spänn är det verkligen normalpris?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
det lönar sig att ringa runt ava mc där jag köpt hojjen ska ha 3000 för 100 mila örby mc ska ha 1600 nästan 50%


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top