ER6-tråden

flyers90

Medlem
Gick med
17 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Tiger 900 Rally Pro -20
Någon här som har skaffat sej ett Mivv Suono Black Steel avgasrör till sin ER6a? Jag har i alla fall kikat en del på det och det verkar vara ganska intressant att skaffa till hojen.
Eller har ni skaffat något annat roligt som ni kan rekomendera?

spd_20141115175659_b.JPG
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!

flyers90

Medlem
Gick med
17 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Tiger 900 Rally Pro -20
Monterade en sån på damens hoj. Låter lagom mkt. Rekommenderas.

Hur är kvaliten på dem? har läst lite om att de trillat isär lite vid anlutning mellan själva röret och slutröret, i skarven där. dock monterad på annan typ av hoj då som inte haft upphängning som sitter mitt på röret.
Vart köpte ni ifrån?
 

easyrider80

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2016
Ort
Västra götaland
Hoj
2015 Kawasaki Er6f
Hej på er!

Nybliven ägare till en sprillans ny vit Er6F och kan knappt bärga mig efter våren och första provturen.
En liten fråga om bakpartiet som är i mitt tycke fruktansvärt fult (mopedvarning). Nåt tips på ny skylthållare med blinkers? Och rökfärgad framkåpa? Även fälgstripes är ja ute efter, grön då fjädern är grön. Men finns det fälgstripes i den mörkare gröna färgen som är på fjädern?
 

Dmgohl

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2014
Ort
Växjö
Hoj
Kawasaki er6-n 2006
Hej på er!

Nybliven ägare till en sprillans ny vit Er6F och kan knappt bärga mig efter våren och första provturen.
En liten fråga om bakpartiet som är i mitt tycke fruktansvärt fult (mopedvarning). Nåt tips på ny skylthållare med blinkers? Och rökfärgad framkåpa? Även fälgstripes är ja ute efter, grön då fjädern är grön. Men finns det fälgstripes i den mörkare gröna färgen som är på fjädern?
Upp med en bild då!! ;-)
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Hur är kvaliten på dem? har läst lite om att de trillat isär lite vid anlutning mellan själva röret och slutröret, i skarven där. dock monterad på annan typ av hoj då som inte haft upphängning som sitter mitt på röret.
Vart köpte ni ifrån?
Inget har skramlat itu änsålänge. Köptes hos Sliponbutiken om jag inte minns fel.
 

flyers90

Medlem
Gick med
17 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Tiger 900 Rally Pro -20
Någon som vet var man kan hitta den lime gröna fälgtejpen/stripes till en ER6 -14?
Hittar den på kawas egna sida, men är inte så sugen att pröjsa ca 500kr för dem. Hittar inte riktigt rätt färg via ebay heller.
 

easyrider80

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2016
Ort
Västra götaland
Hoj
2015 Kawasaki Er6f
Mcweb.se (Johans mc)har limegröna kawasaki orginal. 230kr/hjul.
Du kanske får räkna med cirka 500kr om du vill ha orginalfärgen? Finns säkert för ett par hundra nånstans men kanske inte rätt nyans
 

KOCKhej

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2015
Ort
Trollhättan
Hoj
2012, Kawasaki ER-6N
God kväll mina motorvänner! :)

Jag har en fråga som för den kunnige kanske kan låta överflödig men hjälp mig snälla få mina funderingar besvarade!

Jag har en ER-6n 2012a som jag i somras gick omkull, försäkringen täcker inte detta. Allt går fint i motor och låda men ramen är sne baktill och estetiskt tilltufsad på många sätt. :(

Hade tur och kom i kontakt med en trevlig man på en MC-Verkstad som hade köpt två "försäkringsobjekt" ER-6or och plockat ihop komplett cykel till sig själv och har nu en som var till salu som är utan papper.

Denna ER-6a som var till salu utan papper, årsmodell 2014 och gått 140 mil.
Har allt som jag behöver, dvs. oskadad ram, instrumentpanel, kåpor, baklampa sadel med mera utan defekt motor.

Min plan är inom ett par veckor lämna in min till denne MC-Verkstad som sägs kunna knacka in ramnumret från MIN på den nyare ramen och plocka ihop till en helt komplett hoj och så att den blir brukbar i trafik och ombesiktigad.

Är detta möjligt och lagenligt?
Vad skiljer sig från 2012 och 2014, finns det delar/kåpor som inte passar?

Sedan en sista sak:
Vissa påstår att det endast är möjligt att köpa helsystem, att det inte fungerar med slip-on?
Och om man skulle köpa helsystem måste man ha powercommander eller går det att köra utan det och mappa?
 

flyers90

Medlem
Gick med
17 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Tiger 900 Rally Pro -20
Någon som gjort något spännande vinterpyssel med sin kawa?

Själv har jag beställt ett Mivv Suono Black Steel avgassystem till hojen som borde komma hem till dörren vilken dag som helst nu! :yoparty
 

albo

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ER6n 2015
Någon som gjort något spännande vinterpyssel med sin kawa?

Själv har jag beställt ett Mivv Suono Black Steel avgassystem till hojen som borde komma hem till dörren vilken dag som helst nu! :yoparty

Fint ska det va! Har spanat in samma rör, du får berätta hur det blev:yoparty

Jag har beställt broms och kopplingsgrepp, vindruta och styrendsspeglar:hihi
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
Tjena tjena! Hämtade min gråa er6n 2016 ny igår, klarade skrivningen i fredags och bokat uppkörning 17e maj. beställt tail tidy, barend mirrors och grepp så man har lite att pyssla med :smasha
 

albo

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ER6n 2015
Släng gärna upp en bild hur det blev med dina grejer sen!

Det ska jag definitivt göra!

Tjena tjena! Hämtade min gråa er6n 2016 ny igår, klarade skrivningen i fredags och bokat uppkörning 17e maj. beställt tail tidy, barend mirrors och grepp så man har lite att pyssla med :smasha

Härligt att höra! Tog kortet i somras, kan säga att det kliar rejält i fingrarna nu för att komma ut :brinnerup Lycka till med uppkörningen!

Självklart vill vi se bilder på resultatet av hojen :tummenupp
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top