Kamera: kamera
Glugg: ja det satt på
Photoshop: go figure
-HDR är för teknikfixerade amatörer-
Visar klart att du är tuffast här på SH! (viss ironi)
-Om HDR är för "amatörer" vad är då inte imagehack, sämsta bildhosten ever...-
Kamera: kamera
Glugg: ja det satt på
Photoshop: go figure
-HDR är för teknikfixerade amatörer-
HDR?
FuskHDR i så fall, annars så har du en väldigt snabb kamera!
Kan man inte bara fota en bild i raw och göra dubletter av den med olika exponering och sen göra en HDR av dem?
Det kan du absolut, hela idén med hdr tycker jag är att försiktigt plocka fram detaljer och maska bort, kanske med högst ett halvt stegs exponering bara. Men bara för att det är enkelt att plåta hdr, och teknikfixerade nötter sparkar på kanske upp till två steg i varje riktning och får ett resultat som ser, ja skit ut så. Man ska ju inte se på en bild att det är hdr. Då är det en bra bild. Om inte tanken med bilden är att visa att man kan photoshop vill säja. Enligt min mening, men hey! konstnärliga friheten är jag för!
Du snackar rätt mycket skit... så du anser att din bild med en hoj i ett fattigt garage, roterad horisont med lite "häftiga" ljussättningar i photoshop samt svartvit bakgrund är mycket svårare?
Idén med HDR är ju att skapa något helt annorlunda, sen om man vil göra det så "tecknat" som möjligt elller så verkligt som möjligt är helt upp till personen, alla kan inte gilla HDR men du ska ju inte kalla oss som uppskattar det för "teknikfixerade nötter".
Har du ingen bra bild som du har fotat så ska du ju knappast uttala dig om andras bilder, specielllt när det verkar som att du tror du är "guden" själv över fotografering.
Vart är popcornsmajlyn när man behöver den
Mayhemfestivalen i Åre
Eller... va fasiken... kanske var "hojbilder" ..
Ah--- var det på "sejjer" också... (sorry för spammandet...men lite kul kan vi väl ha...) Liten privat fotosession med "Slitztjejerna" förra året...
Ah--- var det på "sejjer" också... (sorry för spammandet...men lite kul kan vi väl ha...) Liten privat fotosession med "Slitztjejerna" förra året...
QUOTE]
Oiiiiiiiiii
Jag kan följa med på nästa session, kan springa med kaffe, fixa bullar, hålla ölen kall, gömma deras värmefilt
Var dom gravida vid fototillfället?
Vad har du gjort med bilden, ser jävligt skum ut med alla färger, raw antar jag men sen?
Fint o stå emellan dom dock!
QUOTE]
Oiiiiiiiiii
Jag kan följa med på nästa session, kan springa med kaffe, fixa bullar, hålla ölen kall, gömma deras värmefilt
Skall ha en höstfotosession på bogesundslandet om några veckor... Då är det dags för en session med hojtema... samt tre modeller ;-)
Kanske behöver statister med "plastraketer"... Har ju bara motarder och "nakna" hojar själv...
QUOTE]
Oiiiiiiiiii
Skall ha en höstfotosession på bogesundslandet om några veckor... Då är det dags för en session med hojtema... samt tre modeller ;-)
Kanske behöver statister med "plastraketer"... Har ju bara motarder och "nakna" hojar själv...
Justerade sk högdager osv. för att den skulle passa in i en speciell miljö i en "blaska"
fan också har bara en gul Suzuki från -82 och ett HD.
Räcker det med en rulle gladpack för att räknas som plastraket
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari