Era bästa fotografier [modemdöd]

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Kamera: kamera
Glugg: ja det satt på
Photoshop: go figure

-HDR är för teknikfixerade amatörer-

Visar klart att du är tuffast här på SH! :arsele (viss ironi) :)

-Om HDR är för "amatörer" vad är då inte imagehack, sämsta bildhosten ever...-
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Eftersom min bild kom med i nya Fotosidan Magasin så tycker jag att den förtjänar en plats här också. :)

dsc_0148_17208776.jpg


.


HDR?

FuskHDR i så fall, annars så har du en väldigt snabb kamera! ;)

Kan man inte bara fota en bild i raw och göra dubletter av den med olika exponering och sen göra en HDR av dem?
 
Last edited:

Conseal

På avstånd är allt vackert
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Med min familj
Hoj
Honda VFR800 -02
I ovädrets gränsland .. rätt nöjd .. den stora bilden är kraftigt förminskad den med .. ...

 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Kan man inte bara fota en bild i raw och göra dubletter av den med olika exponering och sen göra en HDR av dem?

Det kan du absolut, hela idén med hdr tycker jag är att försiktigt plocka fram detaljer och maska bort, kanske med högst ett halvt stegs exponering bara. Men bara för att det är enkelt att plåta hdr, och teknikfixerade nötter sparkar på kanske upp till två steg i varje riktning och får ett resultat som ser, ja skit ut så. Man ska ju inte se på en bild att det är hdr. Då är det en bra bild. Om inte tanken med bilden är att visa att man kan photoshop vill säja. Enligt min mening, men hey! konstnärliga friheten är jag för!
 
Last edited:

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Det kan du absolut, hela idén med hdr tycker jag är att försiktigt plocka fram detaljer och maska bort, kanske med högst ett halvt stegs exponering bara. Men bara för att det är enkelt att plåta hdr, och teknikfixerade nötter sparkar på kanske upp till två steg i varje riktning och får ett resultat som ser, ja skit ut så. Man ska ju inte se på en bild att det är hdr. Då är det en bra bild. Om inte tanken med bilden är att visa att man kan photoshop vill säja. Enligt min mening, men hey! konstnärliga friheten är jag för!

Du snackar rätt mycket skit... så du anser att din bild med en hoj i ett fattigt garage, roterad horisont med lite "häftiga" ljussättningar i photoshop samt svartvit bakgrund är mycket svårare?

Idén med HDR är ju att skapa något helt annorlunda, sen om man vil göra det så "tecknat" som möjligt elller så verkligt som möjligt är helt upp till personen, alla kan inte gilla HDR men du ska ju inte kalla oss som uppskattar det för "teknikfixerade nötter".

Har du ingen bra bild som du har fotat så ska du ju knappast uttala dig om andras bilder, specielllt när det verkar som att du tror du är "guden" själv över fotografering.
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Du snackar rätt mycket skit... så du anser att din bild med en hoj i ett fattigt garage, roterad horisont med lite "häftiga" ljussättningar i photoshop samt svartvit bakgrund är mycket svårare?

Idén med HDR är ju att skapa något helt annorlunda, sen om man vil göra det så "tecknat" som möjligt elller så verkligt som möjligt är helt upp till personen, alla kan inte gilla HDR men du ska ju inte kalla oss som uppskattar det för "teknikfixerade nötter".

Har du ingen bra bild som du har fotat så ska du ju knappast uttala dig om andras bilder, specielllt när det verkar som att du tror du är "guden" själv över fotografering.

Nej jag säjer inte att min bild är så "bäst", och nej det är inte svårare. Och nej jag är inte religös av något slag. Och nej jag uttalar mej inte om andras bilder. Jag pratar om hdr enligt min uppfattning i generella termer. Diggar du hdr kör hårt, du verkade inte fatta.
 
Last edited:

Bula76

115hk och 107Nm på hjulet räcker till
Gick med
17 May 2007
Ort
Hemma
Hoj
XJR 1300 -99
Skulle vilja att det var i det vilda men får väl vara så ärlig å skriva att det är från Skånes Djurpark sommaren 2007
Fotat med en lånad Nikon D50, själv har jag en D40:rolleyes: (Men imorgon köper jag en D80) :)
Är väldigt nöjd med den bilden. den andra är en bonus hihi

brännvidd: 300
bländare: 5,6
slutartid: 1/250
 

Bifogat

  • Skånes Djurpark 070813 050.jpg
    Skånes Djurpark 070813 050.jpg
    149 KB · Visningar: 165
  • Skånes Djurpark 070813 037.jpg
    Skånes Djurpark 070813 037.jpg
    172.1 KB · Visningar: 161
Last edited:

Holtis

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XT660X -08
Mayhemfestivalen i Åre
f04563aa7cff2fcd6858e0868d260a41.jpg


414b5a15a8148330df4009a7ac9601a9.jpg


Eller... va fasiken... kanske var "hojbilder" ..
 
Last edited:

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Näråå,,alla motiv är gångbara ,,helst cheyer föståsss :p
 

Holtis

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XT660X -08
Ah--- var det på "sejjer" också... (sorry för spammandet...men lite kul kan vi väl ha...) Liten privat fotosession med "Slitztjejerna" förra året...:tuttar
arrangor.jpg
 

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Ah--- var det på "sejjer" också... (sorry för spammandet...men lite kul kan vi väl ha...) Liten privat fotosession med "Slitztjejerna" förra året...:tuttar
arrangor.jpg

Var dom gravida vid fototillfället? :rolleyes:

Vad har du gjort med bilden, ser jävligt skum ut med alla färger, raw antar jag men sen?

Fint o stå emellan dom dock! :tummenupp
 

cEf

Den som bäddar får ligga!
Gick med
14 Jun 2005
Ort
Södertälje
Hoj
Delvis gul å en StorTwin
Ah--- var det på "sejjer" också... (sorry för spammandet...men lite kul kan vi väl ha...) Liten privat fotosession med "Slitztjejerna" förra året...:tuttar
QUOTE]


Oiiiiiiiiii

Jag kan följa med på nästa session, kan springa med kaffe, fixa bullar, hålla ölen kall, gömma deras värmefilt :D :D
 

Holtis

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XT660X -08
Var dom gravida vid fototillfället? :rolleyes:

Vad har du gjort med bilden, ser jävligt skum ut med alla färger, raw antar jag men sen?

Fint o stå emellan dom dock! :tummenupp

Justerade sk högdager osv. för att den skulle passa in i en speciell miljö i en "blaska" :tungan

Ah--- var det på "sejjer" också... (sorry för spammandet...men lite kul kan vi väl ha...) Liten privat fotosession med "Slitztjejerna" förra året...:tuttar
QUOTE]


Oiiiiiiiiii

Jag kan följa med på nästa session, kan springa med kaffe, fixa bullar, hålla ölen kall, gömma deras värmefilt :D :D

Skall ha en höstfotosession på bogesundslandet om några veckor... Då är det dags för en session med hojtema... samt tre modeller ;-)
:tungan Kanske behöver statister med "plastraketer"... Har ju bara motarder och "nakna" hojar själv... :tummenupp

Ah--- var det på "sejjer" också... (sorry för spammandet...men lite kul kan vi väl ha...) Liten privat fotosession med "Slitztjejerna" förra året...:tuttar
QUOTE]


Oiiiiiiiiii

Jag kan följa med på nästa session, kan springa med kaffe, fixa bullar, hålla ölen kall, gömma deras värmefilt :D :D

Skall ha en höstfotosession på bogesundslandet om några veckor... Då är det dags för en session med hojtema... samt tre modeller ;-)
:tungan Kanske behöver statister med "plastraketer"... Har ju bara motarder och "nakna" hojar själv... :tummenupp
 
Last edited:

cEf

Den som bäddar får ligga!
Gick med
14 Jun 2005
Ort
Södertälje
Hoj
Delvis gul å en StorTwin
Justerade sk högdager osv. för att den skulle passa in i en speciell miljö i en "blaska" :tungan

Skall ha en höstfotosession på bogesundslandet om några veckor... Då är det dags för en session med hojtema... samt tre modeller ;-)
:tungan Kanske behöver statister med "plastraketer"... Har ju bara motarder och "nakna" hojar själv... :tummenupp

Skall ha en höstfotosession på bogesundslandet om några veckor... Då är det dags för en session med hojtema... samt tre modeller ;-)
:tungan Kanske behöver statister med "plastraketer"... Har ju bara motarder och "nakna" hojar själv... :tummenupp

:huvet fan också har bara en gul Suzuki från -82 och ett HD.
Räcker det med en rulle gladpack för att räknas som plastraket

:D
 

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
Last edited:
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top