Era bästa fotografier [modemdöd]

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
chrtur skrev:
Bilder från förra veckan, synd att man inte kan länka bättre högupplösta bilder. Tagna med Canon A70 på 3600 m och 4800 m höjd

/C
hmm jag dunkade in en 5mpix bild och det fungerade :va
 

Hellbilly

Medlem
Gick med
18 Jun 2004
Ort
Boden
Hoj
Bandit 1200s -97
Willmar skrev:
Rotade lite
Orkade ej leta fram bättre, slänger upp nåra små bilder.
Bilderna är ifrån ca 2001 uppe i norr, kamera :va panasonic nått.

Om någon vet vart det är så får ni ett stort + i kanten :D


Vill bara kvittera ut mitt stora + i kanten :D svängde in vid dom vägskyltarna förra hösten då jag var och köpte en snöskoter...
PS. det ligger en bit utanför Vilhelmina :)
 

chrtur

Ducati, Telisar, MTB och Stegjärn!
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Italien
Hoj
Ducati Monster
DwD skrev:
hmm jag dunkade in en 5mpix bild och det fungerade :va

Jag är en amatör på digitalbildredigering än så länge och vad jag menade var storleken av bilden som jag modifierat i Photoshop för att få ned filstorleken och använt en högre komprimering. Enligt min orginal bild som är på 2 mb så är dessa betydligt bättre om jag jämför dem. Jag kan nog ha använt ordet upplösning på ett felaktigt sätt som lätt blir då man inte är en expert.

Länkar jag bilden som jag inte kan från ett annat ställe så behöver jag inte göra några större modifieringar som många har gjort i tråden.

/C
 

Hoke

Medlem
Gick med
13 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Geggmoppe
Lite bilder på skojjhojjar :D

Edit: Nu med större bilder (kommer ju från analogfilm)...
 

Bifogat

  • SH1.jpg
    SH1.jpg
    140.6 KB · Visningar: 195
  • SH2.jpg
    SH2.jpg
    84.1 KB · Visningar: 268
  • SH3.jpg
    SH3.jpg
    61.6 KB · Visningar: 173
Last edited:

#78#

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2004
Ort
Blekinge
Hoj
Blade
Kommer med ett litet bidrag
 

Bifogat

  • A5 034s.JPG
    A5 034s.JPG
    113.2 KB · Visningar: 256
  • A5 035s.JPG
    A5 035s.JPG
    80.7 KB · Visningar: 128

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
MikkE skrev:
hur menar du? så att man ser dem i orginalformat på en gång eller?


ne, så man kan få upp bilder större än 140kb eller va det är... måste man lägga dom på nån server eller nåt då?
 

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
Hellbilly skrev:
Vill bara kvittera ut mitt stora + i kanten :D svängde in vid dom vägskyltarna förra hösten då jag var och köpte en snöskoter...
PS. det ligger en bit utanför Vilhelmina :)
:D Fan där ser man. :pannkyss :Bugar :tummenupp :yoparty
jepp det ligger en liten bit från Vilhelmina.
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Jag har scannat in bilden med en gammal gammal scanner och sen skurit ner bilden i paint däär jag även konverterat den till jpg.
Resultatet är riktigt uselt, originalet är bra.

Ingen märkvärdig kamera, EOS 300. :)
 

Bifogat

  • 1_jpg.JPG
    1_jpg.JPG
    79.2 KB · Visningar: 295

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Jidetoft skrev:
Ingen märkvärdig kamera, EOS 300. :)

Det där utalandet vet jag inte riktigt om jag gillar, har liksom hört det några gånger för mycket. Ingenting personligt mot dig Jide eller någon annan heller för den delen. Även jag vräker det ur mig ibland tyvärr.
Vet inte riktigt om det har med jantelagen att göra eller vad det nu kan vara? Jag hör det lite ofta bara.

Grejen är att det är inte kameran som gör bilden utan apan som trycker på knappen. Kameran är enbart till för att ha nogot att sätta filmen i, inget annat.
Så att komma med någon sorts ursäktande kommentar passar sig liksom inte, en bra bild är en bra bild, oavsett vad den är tagen med för kamera.


Sedan kan man möjligen diskutera om en kamera passar till vissa motiv eller inte då t.ex. press har andra krav är reklam osv. Men detta gäller då enbart en teknisk diskution som knappast hör hemma bland ickeproffs.

Som ett exempel så kan jag nämna att jag det ligger en 14megapixel Kodak SLR/n brevid mig här som jag ska ut och leka lite med nu. Den är en helt fantasktisk kamera till studiofoto, porträtt och annat som inte är så pressat på tid utan man kan stå och pilla med ljussättning en längre stund.
Ska du däremot plåta sport i en dåligt belyst handbollshall så suger den riktigt rejält och då är en Nikon D2H att föredra.

Olika kameror är bra på olika grejer eftersom tillverkaren har inriktat tekniken i dom på olika saker.
En D2H passar inget vidare som studiokamera.

Några av det bästa bilderna jag har tagit är gjorda med en hemmabyggd kamera som tillverkades av en mjölkartong och lite tejp.
 

chrtur

Ducati, Telisar, MTB och Stegjärn!
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Italien
Hoj
Ducati Monster
Mookie skrev:
Det där utalandet vet jag inte riktigt om jag gillar, har liksom hört det några gånger för mycket. .........

Men man måste ju ha något att skylla på som amatörer när man inte är säker om kortet är bra ;)

/C
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Mookie skrev:
Det där utalandet vet jag inte riktigt om jag gillar, har liksom hört det några gånger för mycket. Ingenting personligt mot dig Jide eller någon annan heller för den delen. Även jag vräker det ur mig ibland tyvärr.
Vet inte riktigt om det har med jantelagen att göra eller vad det nu kan vara? Jag hör det lite ofta bara.

Menade inte på något sätt att kameran är dålig. Jag tycker den är skitbra!
Men fan, här sitter ju folk med hus för 15-20 papp, och min EOS 300 måste väl va världens vanligaste systemkamera... ;)

Sen håller jag med till 100% om den där med apan.... :hihi
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
för att få in stora bilder så måste man länka dom,det finns en liten ikon med ett landskap på "insert image" och där så länkar du bilderna från en websever, typ http://www.porr.se/tuttar.jpg :D ps det kan vara din egen webserver åxå, om nu inte porr.se är din egen =) :D
 

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Bromma
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Fluxir skrev:
men var kan man lägga upp stora bilder?

på din egna srver eller på den servern du hyr plats på. Sporthoj har ingen plats för stora bilder om jag har fått det rätt om bakfoten :brinnerup
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top