VBK
Mas.
Vissa straffar Gud direkt...
Nä bara dom skenheliga.
Vissa straffar Gud direkt...
Nångång i höstas blev jag sugen på att köra hoj på vintern. Inte i Sverige dock, här är ju så kallt. Så jag letade reda på en norsk arrangör som anordnade bandagar i Spanien. 4 dagar på Jerez i mitten av Januari föll mig i smaken och jag bokade.
Efter lååånga höstmånader så var det äntligen dags.
15 januari går flyget från Moss till Malaga. Vi landar på eftermiddagen och åker hyrbil dom dryga 2 timmarna till Jerez. Vi kommer fram till banan och packar upp våra hojar snyggt och fint i depån. Allt är redo inför morgondagen!
Den 16 Januari är det så äntligen dags! Det har regnat under natten och morgonen. Klockan är runt 10, det har slutat regna och banan har börjat torka upp men är fortfarande fuktig.
Nu är det dags för mig att ge mig ut och panga! Men jag tänker att jag ska ta det lugnt. Det är ju ett par månader sen jag körde hoj, banan är fuktig/blöt och nya däck kan vara hala. Så för att vara på den säkra sidan tog jag och sandpapprade däcken.
Glider sakta genom depån och högerkurvan som leder ut på banan, det går i kanske 60-70. Kommer ut på banan och nu har visst hornen växt ut. Jag sätter mig i attackposition och vrider aggressivt på högerhandtaget...
Bakhjulet spinner, hojen ställer sig på tvären och jag flyger av och landar i gruset. En man kommer fram och frågar hur det gick och om jag behöver en läkare. -Nej det ska nog gå bra svarar jag. Adrenalin är en häftig grej. Jag vänder mig om och kollar på hojen, som verkar ha klarat sig ganska bra. Känner efter lite mer hur jag igentligen mår, något känns inte helt hundra i axelregionen. Så jag öppnar skinstället och känner efter, en stor bula där nyckelbenet brukar sitta...hmm. Jag stegar fram till mannen som frågat om läkare tidigare och konstaterar att "-Yes, I think i need a doctor."
I sjukstugan på banan, -i princip ett helkaklat rum med diverse medicinsk utrustning, konstateras att jag har brutit nyckelbenet. Så det blir blinktaxi till ett sjukhus i Cadiz en dryg halvtimme bort.
Vurpan hände på torsdag, jag opereras fredag kväll, och åker tillbaka till hotelet i Jerez på söndag kväll.
Måndag morgon (02.00) är det hyrbil till Malaga för att hinna med flyget tillbaka till Moss. Vi var tre på den hyrbilen så jag slapp iaf köra.
Den 23 Mars får jag börja jobba igen.
View attachment 400250
har aldrig haft så mycket leca i hjälmen innan
View attachment 400252
Typ denna? Första augusti 2012. Har man video så slipper man skriva
Har du bromsen på vänstersidan...?
View attachment 400255"Aaaaaah va snyyyyyyggt.........
Tredje dagen med körkort. Tänkte ta den mysiga lilla vägen mellan Nyköping och Flen. I Vrena kom jag på att jag ville ta en liten tur på grusvägen runt sjön och sladda lite. Klarade mig nästan hela vägen runt och förberedde mig på att åka vidare. Åkte i ynka 50 när jag fick syn på en kvinna som joggade i sidan av vägen. Hon vinkade åt mig till en början. Men när jag kom närmare så viftade hon med armarna över huvudet. Jag bestämde mig för att stanna lugnt och säkert efter henne för att höra vad hon ville. När jag var 2 meter framför henne så satte hon sitt ben mitt i vägen. Hänger mig på bromsarna av ren reaktion och låser framhjulet. Jag landade med tankkåpan på knäskålen, och grusvägen var som sandpapper. Jag satte mig upp med söndertrasade jeans och kände ifall knät var trasigt. Det kändes okey och jag kunde stå upp. Dock så känner jag nu i efterhand att något gick sönder i knäskålen... Kvinnan klarade sig. Det räckte med att jag gjorde illa mig. Men när jag satte mig upp så önskade jag faktiskt att hon låg i sidan av vägen med benet i tu... Kraschen var ganska mild. Men på vägen hem i 110 så fick jag ett redigt stenskott rakt in i såret på knäskålen. Jag grät i hjälmen av ren smärta resten av turen.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|