Era tankar: bil vs mc

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Ska u ha SUV för att du vill ha en SUV eller är 4x4 tvång för att du ska ut o köra i terräng?SUV för SUVandets skulle skulle jag nästan satsa på en XC90 så har du råd med en hoj också ska du ha SUV för att ta dig över stock o sten i jönköping(?!) skulle jag välja en Land Cruiser eller annan rejäl jeep och ändå har råd med en fin hoj.

Måste ha 4x4, bor inte i jkpg, en bra bit utanför. Fick för mej att Q7 skulle vara mkt större invändigt än XC90.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Du vet väl vad man säger om Audi? Fyra nollor i grillen och en bakom ratten! :D

Den var bra! Jag ska komma ihåg det när jag i morgon hämtar min nya för mig nya bil - en Audi :D

Jag håller med dig om att det kan vara bra med förhöjd markfrigång uppåt landet ibland. Familjen har faktiskt ett sommarställe i Norrland och jag besökte det på våren för många år sedan. Snön låg fortfarande kvar längst vägen ner till huset. På vinst och förlust valde jag att koppla in fyrhjulsdriften i vår Nissan KingCab från slutet på 80 talet och köra hela vägen ner till huset. Det gick hur bra som helst. Kunde även ta mig hela vägen upp till vägen igen. Man ska dock vara medveten om att bilen inte har några diffspärrar. Lyckades med samma bil bli helt ståendes på en svagt sluttande slänt där ena hjulet inte var i backen. Kom ingenstans. Bakom låg ett brant ner mot älven. En person fick helt enkelt trycka ner bilen i backen genom att lägga sig över huven. Först då gick det att ta sig framåt. Det är i ett sådant ögonblick man önskade att man körde en Defender istället oavsett årgång.

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Hoj
Kawasaki VN 900 Bobber Edition, Kawasaki Zx6-R -08, KTM Duke II 640 "Limited edition" -06
goldwing...

Släpp bilen och köp två goldwing med släpvagn och sidovagn :tummenupp

En till dig och en till damen:D

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Hoj
Ducati 1198S Corse
Varför inte en Q5? En sån med en 2.0 TDI 170 hk, räcker ganska långt. Q7 är för stor..

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Har du flyttat? Senast jag var hemma hos dig var det i beboeliga trakter med plogade vägar...

Vart har ni flyttat?

/ Jens

Samma vägar plogas fortfarande. 4x4 är för 1: kör mkt med kärra, även vintertid 2: behagligt med 4x4 i jobbet, speciellt när man ska upp till norrland alt norge.

axelsson_vpg

Guest
och med den här tråden ville du?...

du kmr ju ändå göra som du vill och inte lyssna på någon här, så jag undrar varför startade du ens tråden? skryta om q7 ?

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Köpen en 4x4 diesel pick-up. Finnsa massor med sådan med dubbelhytt.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
och med den här tråden ville du?...

du kmr ju ändå göra som du vill och inte lyssna på någon här, så jag undrar varför startade du ens tråden? skryta om q7 ?

Audi är väl knappast en bil man skryter om.

Eller så tar jag till mej vad vissa säger och stirrar mej inte blindt på en viss bil. Tack för att du delar med dej av dina tankar. :tummenupp

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Köp!!! det du vill ha .

Skit i vad folk tycker, det är inte de som ska köra den. och om det är så att det stör dem när de står sidan om och glor , be dem glo åt ett annat håll!!

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
700 000 för en bil??? då borde du kunna spotta fram pengar till en hoj,, eller är det överprishoj som gäller också?

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Q7:n är nice men Range Rover sport är 10ggr snyggare, enligt min smak. XC90 känns lite tråkig.

Synd att det blir så dyrt om man vill ha en suv med bra omkörningstryck.

Tror att du blir lyckligare av att ha en lite billigare bil plus en mc.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO