Eran stora chans - SE mig på vägarna med kläder / Cyckel som NI förslagit!

xanlar

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
98, Yamaha, YZF750sp
Du får nog ta och spara lite mer pengar först.
Jag fattar jag inte hur man kan handla mc-kläder på nätet. själv provade jag en 10 olika skinnställ innan jag hittade rätt, med skydden på rätt ställen osv. Och speciellt hjälm! Visst kan det vara en jävligt bra hjälm du får men om den inte passar din huvudform tror jag att en billigare hjälm som du provar ut här i sverige skyddar bättre.

så börja ränka här:

skydd: 20 000
skatt och försäkring: 10 000
då har du 10 000 kvar till hoj, och ska ha råd med soppa oxå, samt möjligtvis service och nya däck.
Visst kan du komma ner i pris på skydd men då tycker jag det är bättre att handla begagnat som du kan prova än att köpa på nätet.
lycka till!

Jontep

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2007
Hoj
Ingen just nu...till vår/sommar!
Verkar inte som om alla vänliga själar här läser innan dom svarar!!!

Tackar personen som gav mig tips på hjälm och ryggskydd från fc-moto.

@xanlar: Jag har sagtatt skatt och försäkring inte räknas med, till att börja med.

Sedan har jag frågat flertalet gånger efter ställen att TESTA på i stockholms området, för att SEDAN köpa det på internett. Pissigt? Tillgång och efterfrågan.

Skydd kommer jag, som jag sagt, se till fungerar bra och jag räknar med att köpa förra årets modeller, samt Bra- beg saker till ett värde av CA 10 000. Har då runt 30 000 för hoj.

Ev. att utrustningen kommer kosta lite mer än så. Men detta skall nog gå an.

MVH!

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag fattar jag inte hur man kan handla mc-kläder på nätet. själv provade jag en 10 olika skinnställ innan jag hittade rätt, med skydden på rätt ställen osv. Och speciellt hjälm! Visst kan det vara en jävligt bra hjälm du får men om den inte passar din huvudform tror jag att en billigare hjälm som du provar ut här i sverige skyddar bättre.

så börja ränka här:

då har du 10 000 kvar till hoj, och ska ha råd med soppa oxå, samt möjligtvis service och nya däck.
Visst kan du komma ner i pris på skydd men då tycker jag det är bättre att handla begagnat som du kan prova än att köpa på nätet.
lycka till!

Vad är det för fel att handla på nätet? Det är samma grejjer som finns i affärerna i Sverige fast betydligt billigare. Själv tycker jag det är bättre att köpa nya grejjer på nätet än begagnat, tycker inte du det?

Om du läser första inlägget så består budgeten av utrustning och hoj. Skatten på 180 kr / år tror jag han har råd med och försäkringen kan man faktiskt betala månadsvis. Soppa, service och däck brukar man ta när det kommer och inte när man sätter upp en budget för inköp av hoj.

Jontep

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2007
Hoj
Ingen just nu...till vår/sommar!
Har räknat med en del saker på FC-moto.de och fått det till:

CA: 10 200 kronor, inkl ALLT.

Sedan om jag köper något begagnat eller dyl, så kan jag nog få ned det en del. Kommer däremot inte köpa något kasst begagnat.

Tack för all hjälp! Verkligen!

Tips på ställe att prova saker i stockholm (mkt alpinestar!!)

Grave_digger

Ingen rök utan en Burnis
Gick med
4 Dec 2004
Hoj
Hornet 900a -03 (blå)
Har räknat med en del saker på FC-moto.de och fått det till:

CA: 10 200 kronor, inkl ALLT.

Sedan om jag köper något begagnat eller dyl, så kan jag nog få ned det en del. Kommer däremot inte köpa något kasst begagnat.

Tack för all hjälp! Verkligen!

Snabbt svar bara. Borde det inte funka att t ex googla efter butiker i Sthlm som har Alpinestar. (inte testat själv) sen Ang Hjälm Jag köpte en shoei xr 1000 på rea gav 3990:- Var lite tajt i början. men nu sitter den som en smäck. Grymt skön hjälm. Inte provat den i några högr hastigheter dock.. men det kommer när det blir väder för det :)

Sen köpte jag ett begagnat ställ av en polare (knappt användt) Samt stövlar. Handskar på Bike i Trollhättan ( Halvarsson) Allt går i typ svart. Som du kan se . :) Lycka till med dina val :)

ställ.JPG

Har även bytt ut visiret nu..
Hjälm.JPG

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Man provar grejorna där man köper dom .

Inte nog med att du har tänkt näthandla, det kan väl vara OK om man vet vad man vill ha, du har tänkt kräva service av dom svenska butikerna du inte har tänkt handla hos.

Lägre än Glocalnet.

Sharkie

Medlem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
XT660R unt kromsläde

så börja ränka här:

lycka till!
Men om vi ändrar siffrorna lite till:

Skydd: 10000
Skatt&Försäkring: Beroende på hoj men mellan 5-10000/år

Tada, nu har han 20-25k att handla hoj för, förslagsvis typ FZR600, CBR600F eller varför inte en 2-taktsracer t.ex. RD350?

10000kr är inga problem för en KOMPLETT utrustning på fc-moto.de

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Man provar grejorna där man köper dom .

Inte nog med att du har tänkt näthandla, det kan väl vara OK om man vet vad man vill ha, du har tänkt kräva service av dom svenska butikerna du inte har tänkt handla hos.

Lägre än Glocalnet.

Håller med dig till 100%

Så JÄVLA dålig stil.:mad:

xanlar

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
98, Yamaha, YZF750sp
Vad är det för fel att handla på nätet? Det är samma grejjer som finns i affärerna i Sverige fast betydligt billigare. Själv tycker jag det är bättre att köpa nya grejjer på nätet än begagnat, tycker inte du det?

Om du läser första inlägget så består budgeten av utrustning och hoj. Skatten på 180 kr / år tror jag han har råd med och försäkringen kan man faktiskt betala månadsvis. Soppa, service och däck brukar man ta när det kommer och inte när man sätter upp en budget för inköp av hoj.

Självklart går det ifall det finns att prova i sverige vilket inte är allt för ofta.
Men dålig stil faktiskt.

och skatten är faktiskt HÖJD till fasliga 400:D typ.

o visst, vill man tänka kortsiktigt så har man ju råd med mer men hur smart är det.

Tänkte bara upplysa grabben om att det tillkommer mer kostnader än man tror.

Verkar som folk är lite griniga här! För länge sen du körde hoj kanske?

SNAFU

Vaffanculo
Gick med
16 Jan 2007
Hoj
Monster
Hmmmm... eventuellt ryggskydd...instämmer med tidigare. Se till att ha skydd först, sen kan du kolla vad du har kvar o köpa hoj för.
Det kostar attt ligga på topp.

Eller bli en statistikåkare

Ryu

If only my brother would chose this path
Gick med
14 Oct 2006
Hoj
#85 ..Preparing, preparing!
Bara min uttrustning går på ca 26 lakan, men då är det också de bättre grejorna.. Enligt mig är ryggskydd inget kanske, get one! (Självfallet ingen garanti vid olycka, men det kan ju lika gärna vara avgörande med!).
Beroende på hur "ny" hoj du vill ha så varierar ju självklart priset..
Finns ju feta 80/90-talshojar för 20-30 papp.. Glöm inte bort att försäkringen kommer gå på en slant med ;)

Ryu

Gick med
14 Oct 2006
Hoj
Håller med dig till 100%

Så JÄVLA dålig stil.:mad:

Det får vara hur dålig stil som helst men då jag fick både mitt A-stars ryggskydd & mina A-stars handskar + frakt från tyskland för mindre peng än vad enbart handskarna kostar i sverige så skiter jag till 100% fullständigt i det! ;) Prova hemma, köp där det är billigast! :arsele Lågt? hmm... :va Njae..
Snarare smart! ..Mer cash till hoj!

Butiksförsäljare här hemma är ju inte direkt för roliga heller, "Har du de här fast vita?" frågar jag snubben när jag testade ett par svarta Supertech-stovlar.. "Äh, nej men jag skulle köpa de där svarta som du provar nu, om jag vore du" En sec paus senare, "Vill du ha dem?" :huvet :huvet :huvet

IronMike

Guest
Räkna enkelt ...sätt kläder ca 15 - hoj 35. eller hitta billigare prylar, köp hoj för 40, kanske du kan hitta en R6a för runt 40 å sen lite beg prylar. Försök inte göra som de flesta andra "vara värst direkt", köp en nybörjarhoj, lär dig åka...tro mig, spela roll om man har ett gammalt åbäke eller inte. Kan man köra cykel, så åker man ifrån 99% av resten, oavsett vad dom åker. Så hoj eller färgsättning, skitsamma egentligen.

För min del går tankarna åt motsatt håll, dvs, kanske vore det roligare att köpa så billig hoj som möjligt, bara för att jag vet att jag åker skjortan av 98% av de som har ny K6a med en cbr-f 600 97a på bogan eller bulten.

Trots fina posörbilder som många har, så är det en bråkdel som kan åka. Så, skit i alla andra, ta istället tid på dig att lära dig åka. För det är nog flest olyckor som drabbar de som vill klättra för fort i näringskedjan/ haka på de tuffa killarna som åkt länge.

:tummenupp

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Butiksförsäljare här hemma är ju inte direkt för roliga heller, "Har du de här fast vita?" frågar jag snubben när jag testade ett par svarta Supertech-stovlar.. "Äh, nej men jag skulle köpa de där svarta som du provar nu, om jag vore du" En sec paus senare, "Vill du ha dem?" :huvet :huvet :huvet

Anledningen till att han inte hade hemma dom vita kanske var för att alla jävlar ska prova (och skita ner) butikens ex för att sedan åka hem och beställa på nätet?

Om alla svenskar som hade beställt vita supertech-stövlar på nätet istället hade köpt dom i den butiken så skulle han garanterat ligga hemma med dom.
(eller ta hem dom illa kvickt)

Meen visst, köp för fan era grejor utomlands, men uppta inte butikspersonalens tid genom att åka till butiken och prova.

Sen kan ni ju gnälla på SH om att alla handlare runt omkring er stänger ner, så att ni får åka 10 mil för att köpa olja och filter, som handlaren måste slå på extra mycket på för att ÖHT överleva, eftersom olja och filter är det enda folk inte beställer på nätet...

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Sen kan ni ju gnälla på SH om att alla handlare runt omkring er stänger ner, så att ni får åka 10 mil för att köpa olja och filter, som handlaren måste slå på extra mycket på för att ÖHT överleva, eftersom olja och filter är det enda folk inte beställer på nätet...

Säker på det dära sista :D

//Näthandlarn

Ryu

Gick med
14 Oct 2006
Hoj
Anledningen till att han inte hade hemma dom vita kanske var för att alla jävlar ska prova (och skita ner) butikens ex för att sedan åka hem och beställa på nätet?

Om alla svenskar som hade beställt vita supertech-stövlar på nätet istället hade köpt dom i den butiken så skulle han garanterat ligga hemma med dom.
(eller ta hem dom illa kvickt)

Meen visst, köp för fan era grejor utomlands, men uppta inte butikspersonalens tid genom att åka till butiken och prova.
Du verkade missa poängen! Om en kund är ute efter nåt särskilt & VET vad han vill ha så ska man fan inte försöka pracka på denne något tvärt emot som säljare när man är medveten om vad kunden är ute efter.. DET är äckligt FULT!

Han kunde ju ta hem de vita, DOCK för 150 spänn extra.. Tjenahejsan!
Då tar jag hem dem själv 500-700 spänn billigare inklu frakt.. Är det så fult?
Eller ska jag åka ner till tyskland och prova storlek där nästa gång? :va :huvet

Ska man ha en butik så får man fan se till & hålla kunden nöjd, lyckas man inte med det, ja då är det väl ingen idé att syssla med den branchen!

lema

BiH
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
2008 zx6r
Ja, trådnamnet säger väl det mesta.

Jag kommer till vår/sommar ta mitt begränsade A kort.

Jag har en budget på runda slängar 40 000, vill inte pressa mycket över det då jag har lätt att bli hagalen och gå upp i pris något extremt.

Till detta gäller då:

Skinnställ, Skor, Handskar, Hjälm, Sporthoj! :yoparty samt eventuellt ryggskydd.

Jag funderar på en 600CC, och den bör ju då vara strypt eller "strypt".

Jag vill inte heller dundersnåla på utrustningen, det är ju jag som får betala igen det när jag ramlar och blir invalid för dom där 1000 kronorna jag kunde betalat extra.

Kan tänka mig att använda begagnade saker, verkligen. Men jag vill ha en genomgående färg. Te.x som detta: (Edit: Det svarta!!)

http://shop.strato.de/WebRoot/Store6/Shops/10207048/Products/34311-1065397/32133.jpg

http://shop.strato.de/WebRoot/Store6/Shops/10207048/Products/34311-2955712/34311-2955712.jpg

http://shop.strato.de/WebRoot/Store...A3/5BA1/96F8/C0A8/2871/80FC/34311-3115704.jpg

Vill inte se ut som en färgmix helst, genomgående enkla färger.

Jag ser fram emot era tips så innerligt! Gärna andra tips och annat med...

MVH!

har ett par alpinestars handskar gp plus om du är intresserad.du kan få<de för 800kr.http://www.sporthoj.com/annonser/?id=45385

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Eller ska jag åka ner till tyskland och prova storlek där nästa gång? :va :huvet

Ja det vore ju lämpligt, om du ändå har tänkt handla där.

Du har aldrig tänkt på att firman i sverige måste betala lokalkostnader och personalkostnader med sitt påslag, dessutom har dom sämre inköpsrabatter, och ska betala högre skatter med den marginal dom lägger på.

Det är inte så att svenska affärsmän inom alla brancher är ena jävla girigbukar som snor åt sig mera är snubbarna i tyskland.

Men jag hävdar fortfarande att näthandel kan vara OK, men man ska inte prova kläder i butik i sverige.

Det är lite som att serva bilen på märkesverkstad, sticka utan att betala och sedan pröjsa hos Olle i gropen för att han tar en hundring utan kvitto för jobbet.
Det är ju liksom inte han som har gjort jobbet.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept