ERF team

Starta ERF Team?


  • Antal röstningar
    0

Dr.Bike

Guest
Kamikaze kid skrev:
Åkej! :tummenupp

Men Lindén är rädd för den! :tungan

Men det HÖR man ju på namnet... bird-blade...lite: Baby-blade....

Annat hade det varit om den döptes till: Firebird.....

Eller: Black blade!!

DÅ hade nackhåren stått rakt ut!

Min blir för slö. Han som grejar kammar kommer svarva och slipa en helt NY kam ur ett ämne, så det lär ta sin tid om jag känner honom...
Han har väl sin fritid tio ggr mer intecknad än en annan.

Kollade in firebladens kamtider och lyft i går kväll... de är ju LÖJLIGA! Varför gör honda på detta viset!!
Släng med ett par riktiga kammar då när hojen säljs så får folk välja.
Kanaler ser bra ut från början i stort sett men kammarna.... de är ju runda.
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Har kanske fixat åkdon alldeles nästan gratis!

Jag har ju ett rullande Fireblade chassie, nya kraschkåpor, tank, elsystem och fulleffekts boxen....
Köpte en -95ans fireblade motor med ett skuret vevlager av Fireblade Peter för en tusing.
Det finns FCR 39or till salu men dom saknar en trottel.

Men summan av kardemumman kan ju bli en rätt ok hoj.

Vad som skulle behövas är 17 tums framfälgar...
Bak har jag ett gäng!
Fotpinnar och annat småplock saknas...

Vad tycks?

Vi har även fått tillökning i gänget av "Triggerhappy".
Kan ju vara bra med en kille som har lite tempo när vi andra halkar runt i halvfart! :lol
 
Last edited:

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Vänge
Hoj
Aprilia Mille 2K
Kamikaze kid skrev:
Har kanske fixat åkdon alldeles nästan gratis!


Vad tycks?

Vi har även fått tillökning i gänget av "Triggerhappy".
Kan ju vara bra med en kille som har lite tempo när vi andra halkar runt i halvfart! :lol
Låter skitbra, jag har letat banhoj för slitage men inte hittat något jag är nöjd med hittils, det här låter kanon framfälg kan väl inte vara något problem, ska det vara 16 eller 17? :Bugar Välkommen Triggerhappy vi behöver nog någon som triggar lite happy tempo :tummenupp , själv har jag varit på träningsläger i 2 dagar inför säsongen.
 

Dawan

Medlem
Gick med
11 Feb 2004
Ort
Örebro, Närkes Kil
Hoj
Yamaha R6 -01
Kamikaze kid skrev:
Har kanske fixat åkdon alldeles nästan gratis!

Jag har ju ett rullande Fireblade chassie, nya kraschkåpor, tank, elsystem och fulleffekts boxen....
Köpte en -95ans fireblade motor med ett skuret vevlager av Fireblade Peter för en tusing.
Det finns FCR 39or till salu men dom saknar en trottel.

Men summan av kardemumman kan ju bli en rätt ok hoj.

Vad som skulle behövas är 17 tums framfälgar...
Bak har jag ett gäng!
Fotpinnar och annat småplock saknas...

Vad tycks?

Vi har även fått tillökning i gänget av "Triggerhappy".
Kan ju vara bra med en kille som har lite tempo när vi andra halkar runt i halvfart! :lol



KOmmer ni att köra blade jag har en krashkåpa över (det enda som inte brann upp). För rätt peng blir den er.

/B2
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Pertan skrev:
Låter skitbra, jag har letat banhoj för slitage men inte hittat något jag är nöjd med hittils, det här låter kanon framfälg kan väl inte vara något problem, ska det vara 16 eller 17? :Bugar Välkommen Triggerhappy vi behöver nog någon som triggar lite happy tempo :tummenupp , själv har jag varit på träningsläger i 2 dagar inför säsongen.

Sjutton.

Dawan skrev:
KOmmer ni att köra blade jag har en krashkåpa över (det enda som inte brann upp). För rätt peng blir den er.

/B2

Klart intressant...
Vad är rätt peng?
 

Dr.Bike

Guest
Som sagt...just nu jagas motorkit>: Kolvsats Big Bore, och så har jag tillverkning av kammar på G! Förknasare i form av FCR kan nog skambjudas hem på oxå..
Sen "lånar" vi väl Öhlinsgaffeln samt dito bak + ISR-kitet från din gathoj ;)

Ur askan reser sig fågel fenix! :)
 

Dr.Bike

Guest
Kamikaze kid skrev:
Ho ho ho...
Det tror du? :rolleyes:
Förvisso tar det väl en kvart att gänga över.
Och Öhlinarn i bak likaså!

Du har ändå inte tid att köra på gata i år, och de där grejerna är ju gjorda för rajjsinng!
De ska ju bara transporteras runt lite försiktigt på en bana av ett gäng farbröder...jag lovar, inget ont kommer att hända... *muahahahaa*
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Dr.Bike skrev:
Du har ändå inte tid att köra på gata i år, och de där grejerna är ju gjorda för rajjsinng!
De ska ju bara transporteras runt lite försiktigt på en bana av ett gäng farbröder...jag lovar, inget ont kommer att hända... *muahahahaa*

Ja du är rolig du! :rofl
Problemet är väl att farbröderna kan närsomhelst göra halt på ett alldeles för abrupt sätt som kanske grejjorna inte är avpassade för! :hihi

Jag håller ju redan med hjul och fjädring av god kvalité!
 

Dr.Bike

Guest
Kamikaze kid skrev:
Ja du är rolig du! :rofl
Problemet är väl att farbröderna kan närsomhelst göra halt på ett alldeles för abrupt sätt som kanske grejjorna inte är avpassade för! :hihi

Jag håller ju redan med hjul och fjädring av god kvalité!

Låt oss säga att cykelpumpen bak sitter rätt bra skyddad... ;) Själv håller jag med ett glatt humör och måttot: Friskt trimmat hälften brunnet!

Ska på kampojken idag tänkte jag, samtidigt som jag hört att det finns shims som by default är typ 0.2o tjockare och sedan har samma justerintervall som original. Det innebär att man kan slopa om originalkammarna till raceprofil = lätt.

Schneiders kommer få en fråga om detta i em.
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Dr.Bike skrev:
Låt oss säga att cykelpumpen bak sitter rätt bra skyddad... ;) Själv håller jag med ett glatt humör och måttot: Friskt trimmat hälften brunnet!

Ska på kampojken idag tänkte jag, samtidigt som jag hört att det finns shims som by default är typ 0.2o tjockare och sedan har samma justerintervall som original. Det innebär att man kan slopa om originalkammarna till raceprofil = lätt.

Schneiders kommer få en fråga om detta i em.

Sådana shims finns ja.
"steg ett" kammarna till BB motorn krävde sådana mickelmojjer!
Har lite sånt liggande tror jag!
 

Dr.Bike

Guest
Kamikaze kid skrev:
Sådana shims finns ja.
"steg ett" kammarna till BB motorn krävde sådana mickelmojjer!
Har lite sånt liggande tror jag!

Å fäen! hur mycket extra tjocklek har de som default?

Finns det NÅT du INTE har? :lol
 

Dr.Bike

Guest
Kamikaze kid skrev:
Kommer ej ihåg men dom var redit feta!
Ska kika om jag kan spåra upp dom i röran!

Japp...

Pengar! :lol

Har varit hos pojkarna i Järfälla, och de lät meddela att det finns shims emellan 1,2 upp till 2,8 mm i inkrement om 0,0025 mm (liiiite övernogrannt anm.)

Han sa f.ö att: Honda...de byter man aldrig på oavsett hur långt de har gått. De sätter sig EN gång sen är det bra.
Kawa och vissa andra däremot, får man kolla då sätena sjunker på vissa modeller... ;)

Hondakvalite´!!
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Så ja...

Nu får vi allt rycka upp oss...
Jag har haft en liten diskution med Aktuell Rapport.
Dom vill ev göra en reportage serie om vårat lågbuget rejsingteam.

Vad sägs om det?
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
Kamikaze kid skrev:
Så ja...alles på g

Blir detta den nordiska varianten av "OCC" ? :lol

Mediakändis... nu blire fett me brewdar! (om man ska dra vissa slutsatser av alla dokusåpor!) haha!

Aja...kul att du får tillét hela tiden - detta blir ju en baggis att ragga sponsorer efter detta! :tummenupp

Haja Ten Kate-trimmad snurra, varsitt glänsande motorhome, och hur vi byter kepsar på löpande band under alla presskonferenser för att blidka alla storsponsorer... *tading - vaknade med ett ryck och dreggel i mungipan*
Sikta på stjärnorna och landa i grantopparna var det ja.
(känsliga varnas - ovanstående är ironi, för den som inte fösrstod det) ;)
 
Last edited:

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Vänge
Hoj
Aprilia Mille 2K
Kamikaze kid skrev:
Så ja...

Nu får vi allt rycka upp oss...
Jag har haft en liten diskution med ......
Dom vill ev göra en reportage serie om vårat lågbuget rejsingteam.

Vad sägs om det?
Vi måste få till ett möte snarast, Bestäm några datum så får vi se vilket som passar bäst och flest, repotage serie låter kanon.
 
Last edited:

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Dr.Bike skrev:
Blir detta den nordiska varianten av "OCC" ? :lol

Mediakändis... nu blire fett me brewdar! (om man ska dra vissa slutsatser av alla dokusåpor!) haha!

Aja...kul att du får tillét hela tiden - detta blir ju en baggis att ragga sponsorer efter detta! :tummenupp

Haja Ten Kate-trimmad snurra, varsitt glänsande motorhome, och hur vi byter kepsar på löpande band under alla presskonferenser för att blidka alla storsponsorer... *tading - vaknade med ett ryck och dreggel i mungipan*
Sikta på stjärnorna och landa i grantopparna var det ja.
(känsliga varnas - ovanstående är ironi, för den som inte fösrstod det) ;)

Typ OCC på grusplansnivå! :hihi

Men nån typ av reportage ska det nog bli!
Hur man åker ERF för skoj skull på budget budget nivå! :tummenupp

Pertan skrev:
Vi måste få till ett möte snarast, Bestäm några datum så får vi se vilket som passar bäst och flest, repotage serie låter kanon.

Japp....

Möte Onsdagen den 5/4 hos mig kl 18:00.

Vilka kan?
 

Dr.Bike

Guest
Kamikaze kid skrev:
Möte Onsdagen den 5/4 hos mig kl 18:00.

Vilka kan?

5/4 är ok för mig såvitt jag kan se nu. 18 är NOG ok. Men varför vänta så länge? vARFÖR INTE NU PÅ oNSDAG SOM KOMMER?
 
Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Top