Det var nog här ungefär, som baken helt plötsligt steg ut en bra bit.
Jag klängde mig fast och höll konstant gas i elegant speedwaystil, alltmedan hojen "juckade" sig fram. En bit upp i backen fäste det, och på fjädringsreturen skickades jag av, ÅT HÖGER. Under mina förvånansvärt lindriga kullerbyttor såg jag att när väl hojen slapp mitt improduktiva stretande så vände den upp och styrde rakt fram mot krönet. När jag fick luft igen, och signalerat ok till posteringen, så gick jag och letade efter hojen. Den hade helt odramatiskt lagt sig tillrätta i halvmeterhögt, mjukt gräs en bit från banans HÖGRA SIDA.
Jag reser den och kollar vad som är trasigt, men hittar inget! Startar och kör in i depå.
Vi missade att bromsvätskebehållaren bak var borta. Vår käre vän från Roadracingens Finrum noterade detta en stund senare, när frambromsen inte var pumpad efter hjulbyte.
Efter åren med Love Bajkers är han van vid att köra utan bakbroms. Vi besiktigade ju in Jorpes missil utan sån på Knudan...funkade bra då utan och funkade även bra i år. Bakbroms är för posers Men jag kan hålla med om att det är ju rätt skönt när det tar där fram.