ERF2 Falken, bilder och skvaller LIVE

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
En till på Alicia

Bifogat

• alic.JPG
    alic.JPG
    63.2 KB · Visningar: 56

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4

BjörnE gick i depån lite tidigt på andra pass, fick ni åxå svartflagg :hihi

nja jag gör som jag blir tillsagd från bandepå vi håller på att drilla ihopp ett skit bra rec team med paraply flickor, snygga badpojkar ja hela kittet. när jag gick av första stinten låg vi på en fin fin 8:de sen sjabblade vi (jag mest) till det vi brukar vara bästa på, stoppen!! det tog tid och vi fick helt rätt svartflagg med. vi rasade ner till en 23 (?) då blev jag sur och resten av teamet tog sitt ansvar. vi började avancera och med lite fin lir lyckades vi bärja en 13:de.
björn

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Tråkigt! Hur gick det för skönheten?

Det gick bra för mig tack.. :) :D

Hojen klarade sid oxå bra.

Kutsen är skadad och får plastas lite.
Nytt kåpglas får köpas då jag skallade sönder det med hjälmen..

fotpinnar, styrändar, broms/kopplgrepp m.m. klarade sig..

Lyckades men min akrobatiska förmåga, ståendes på händerna baxa ut hojen till sanden för en mjuk landning...

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
nja jag gör som jag blir tillsagd från bandepå vi håller på att drilla ihopp ett skit bra rec team med paraply flickor, snygga badpojkar ja hela kittet. när jag gick av första stinten låg vi på en fin fin 8:de sen sjabblade vi (jag mest) till det vi brukar vara bästa på, stoppen!! det tog tid och vi fick helt rätt svartflagg med. vi rasade ner till en 23 (?) då blev jag sur och resten av teamet tog sitt ansvar. vi började avancera och med lite fin lir lyckades vi bärja en 13:de.
björn

Det var lika mycket mitt fel. Topp 10 hade varit fint, men är man klantig så är man. Mitt 100 m löp gick på rekordfart genom depån i alla fall. Skulle nog ha tagit fastlane för det var inte gångfart där inte. :D

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....
typeiskt att micke som vanligt är partisk fotograf.stannade ändå en stund uppe i snabbhögern för att du skulle hinna med:tummenupp

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Det var nog här ungefär, som baken helt plötsligt steg ut en bra bit.
Jag klängde mig fast och höll konstant gas i elegant speedwaystil, alltmedan hojen "juckade" sig fram. En bit upp i backen fäste det, och på fjädringsreturen skickades jag av, ÅT HÖGER. Under mina förvånansvärt lindriga kullerbyttor såg jag att när väl hojen slapp mitt improduktiva stretande så vände den upp och styrde rakt fram mot krönet. När jag fick luft igen, och signalerat ok till posteringen, så gick jag och letade efter hojen. Den hade helt odramatiskt lagt sig tillrätta i halvmeterhögt, mjukt gräs en bit från banans HÖGRA SIDA.
Jag reser den och kollar vad som är trasigt, men hittar inget! Startar och kör in i depå.
Vi missade att bromsvätskebehållaren bak var borta. Vår käre vän från Roadracingens Finrum noterade detta en stund senare, när frambromsen inte var pumpad efter hjulbyte.

Härligt!! Den skulle du haft på film! Måste ha varit ett låååååååååååångt släpp! :tummenupp

MC Doktorn

Guest
björn

Det va kul att rejsa mot dig :)
Man lär sig av misstag
Jag gjorde det man inte skulle göra jag vinkade glatt till min sambo vid bandepån för att jag hade så kul när jag rejsade :huvet alla trodde jag skulle komma in Teamet var måttligt road av att stå i skinnställ och dräkter i hettan.

Jag svartflaggades vid omkörning på gult vilket jag förståss aldrig ha gjort :rolleyes:

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
björn

Jag hörde att du och Johan (flugan) satt och räknade på om jag skulle hinna ikapp er och sno er plats :D . Men det gick ju inte :huvet

Två bilder blev det:tummenupp

Super!!

Last edited:

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Jag hörde att du och Johan (flugan) satt och räknade på om jag skulle hinna ikapp er och sno er plats :D . Men det gick ju inte :huvet

jo det räknades febrilt där ett tag. jag hade väll i praktiken kört slut på det sista av däcken när kobbe fick den otaksamma uppgiften att försvara vår placering. du tog ca 4-5 sek per varv men det höll, det var väll på håret men de höll :D

björn

Tsunami

Radical Riders
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
WS 1600 GSXR 600
Madicken är ute och kör vilserundor, notera däckmärket på tanken, Tussilago har nu 100% vurpstatestik på samtliga träningar & tävlingar :tummenupp :D

Ha där har gubben fel:mad:
Jag klarde en hel dags körning på A-torp utan att vurpa :yoparty
Nytt personbästa på banan noterades med, vid det tillfället:tuttar

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Är det en vit puck så kan det vara den jag fick av en funkis!

Nä detta va en svart o jag lämna över den till en tjej. Tror hon sa de skulle va Tsunamis. Sen va väl inte du med på a-torp när sydskanes körde där, tror de va då han mena iaf annars har han en till :)

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Nä detta va en svart o jag lämna över den till en tjej. Tror hon sa de skulle va Tsunamis. Sen va väl inte du med på a-torp när sydskanes körde där, tror de va då han mena iaf annars har han en till :)

OK! Trodde det var ERF 2 på Falken vi diskuterade i denna tråden:)

Tsunami

Radical Riders
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
WS 1600 GSXR 600
Är det en vit puck så kan det vara den jag fick av en funkis!

Jag tappade därimot en svart i hårnålen vid min vurpa i kvalet:huvet
Sprojlans ny och oskrapad (om den nu klarade vurpan utan skrap):gnissla

Om någon hittat den så kan den behållas som minne, signering av "vurp kungen" går att ombesörja:tummenupp

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring