Erfarenheter av Koso RX2N kopior

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Är det nån som har några erfarenheter av Koso RX2N kopiorna som säljs för runt en femhundring på tex eBay?

Jag har en RX2 N liggandes i garaget som går till 10000 rpm men Hondan rödvarvar just över 10000 och originalvarvräknaren går till 12000 rpm, det finns en plusmodell som går till 20000 rpm men det känns lite onödig stor skala som inte kommer att användas, sen finns RX2 NR-GP som går till 16000 men då får man ju bara en varvräknare och tempmätare.

Kinesmätarna har ju lämpligt vartalsområde med 15000 rpm, och övriga funktionermed hastighetsmätare, och lampor men frågan är ju hur dom funkar eller om det har är rackel och elände med dom?

Är det bara rackel och elände får man väl sätta pre shitflight, vid 9000 och shift light vid 10000 och sen skita i des sista varven på RX2N mätaren.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Intressant.
Jag har installerat några olika varianter på mina mopedbyggen, men bara använt Kosos mätare, så ingen erfarenhet av dom så kallade kopiorna.
Det finns en Koso som jag är sugen på att testa som nästa variant, den heter "DL-04 Unlimited".
Har darrat med fingret ovanför "köp-knappen" ett antal gånger, men har tyvärr inte kommit till skott ännu.
Men kika på den om du inte har gjort det, om den inte känns för "modern"?

Koso_1.png
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Den där är alldeles för modern, du vet PV, 60:a Cadillac 😉

Just RX2N modellen med vit tavla är den som är intressant då den ser ut någorlunda okej och innehåller allt i ett, är turbo Hondan.

Annars skulle ju typ kunna byta mätartavlan på original varvräknaren till en vit med typ 10000 rpm rakt upp och köra med separat panel till lamporna, alternativt göra en panel även med symbolerna för till lamporna och försöka få in små lysdioder i mätartavlan på varvräknaren.
 
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top