bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Är det nån som har några erfarenheter av Koso RX2N kopiorna som säljs för runt en femhundring på tex eBay?
Jag har en RX2 N liggandes i garaget som går till 10000 rpm men Hondan rödvarvar just över 10000 och originalvarvräknaren går till 12000 rpm, det finns en plusmodell som går till 20000 rpm men det känns lite onödig stor skala som inte kommer att användas, sen finns RX2 NR-GP som går till 16000 men då får man ju bara en varvräknare och tempmätare.
Kinesmätarna har ju lämpligt vartalsområde med 15000 rpm, och övriga funktionermed hastighetsmätare, och lampor men frågan är ju hur dom funkar eller om det har är rackel och elände med dom?
Är det bara rackel och elände får man väl sätta pre shitflight, vid 9000 och shift light vid 10000 och sen skita i des sista varven på RX2N mätaren.
Jag har en RX2 N liggandes i garaget som går till 10000 rpm men Hondan rödvarvar just över 10000 och originalvarvräknaren går till 12000 rpm, det finns en plusmodell som går till 20000 rpm men det känns lite onödig stor skala som inte kommer att användas, sen finns RX2 NR-GP som går till 16000 men då får man ju bara en varvräknare och tempmätare.
Kinesmätarna har ju lämpligt vartalsområde med 15000 rpm, och övriga funktionermed hastighetsmätare, och lampor men frågan är ju hur dom funkar eller om det har är rackel och elände med dom?
Är det bara rackel och elände får man väl sätta pre shitflight, vid 9000 och shift light vid 10000 och sen skita i des sista varven på RX2N mätaren.