Erfarenheter från AVA-mc

Johan31

Medlem
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Suzuki RGV 250 VJ23, Honda RC45, Suzuki GSX-R 750, Suzuki GSX-R 50, Kawasaki Ninja 400, Suzuki RMZ 450
Ett uttalande räcker.....GUNNAR BLOMGREN...suck,suck,suck..."pojken" som gav mindervärdeskomplex ett ansikte...:1pajas :1pajas :1pajas :1pajas :1pajas(5 av 5 möjliga) ....synd att han/hon har skadat AVA:as rykte...(Janne "Räven" är kanon!!!!)har handlat många motorcyklar där,men aldrig mer(sen många år tillbaka)där pga. honom/henne...:dummer :dummer :dummer :dummer :dummer

HÅKAN BRÅKAN

NU MED LUFFARTURBO
Gick med
29 May 2006
Hoj
Honda xr650r, zx10r niiinja
Beror på hur god förhandlare du är.
Beror också på om du köper nytt eller begagnat

Föredrar grabbarna på reservdelar före säljarna ute i mc-hallen.
För ett par år sedan var jag sugen på en ny Aprilia Falco men det blev inte en sådan pga säljarens oförmåga att övertyga mig. Tyckte att han var rätt dryg :huvet

/Bagarn (som fortfarande trånar efter en Aprilia men i såfall en RSV)

Ps Lycka till med köpet och ha en grym sommar Ds

säljarna i butiken är helt värdelösa, det enda dom vill är att lura på dig en hoj till överpris, dom gångerna jag har frågat vad man kan få för pris på cykeln har dom pekat på prislappen (det står där!) kul! sen ringer man till oves motor eller Claessons i bromölla T ex, där kan man göra ett pris på telefon , dom är skittrevliga. Nä AVA mc suger, Gick in på reservdelar idag ,tog en nummerlapp och när det vart min tur gick jag fram till tjockisen vid disken, han tittade inte ens upp eller sa hej när jag kom fram. vilken dyngservice. Synd att dom är ensamma i Stockholm med kawa.

HÅKAN BRÅKAN

NU MED LUFFARTURBO
Gick med
29 May 2006
Hoj
Honda xr650r, zx10r niiinja
Det stämmer faktiskt! Det finns ju några som är bra: Svante på reservdelar t ex och nån tjej på klädesbutiken, sen tycker jag mekarna verkar mycket bra och trevliga , dom mappade och monterade min pcIII. spara dom och byt ut resten av grinskallarna så kommer det att bli betydligt fler kunder!!

Johan31

Medlem
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Suzuki RGV 250 VJ23, Honda RC45, Suzuki GSX-R 750, Suzuki GSX-R 50, Kawasaki Ninja 400, Suzuki RMZ 450
Tyvärr så har AVA mc ett stort problem och det är att de är väldigt ojämna i sin kundservice!

Vissa mc-säljare är helt värdelösa och man får ett intryck av att man kommer och stör dom när man vill köpa en mc för 100.000 spänn! Andra är mkt. tillmötesgående och kan diskutera både pris och eventuella tillbehör.
När det gäller kläd och -tillbehörsbutiken så är det lika ojämt där, vissa butiksbiträden orkar inte engagera sig mer än högst 5 min, andra kan lägga ner sin själ på att hjälpa en att hitta rätt stl. etc.
En av säljarna ibland kläder borde inte få jobba inom ett serviceyrke över huvudtaget, man borde sätta honom i ett hörn på lagret eller nåt...
När det gäller reservdelar och verkstad har jag alltid fått bra och kunnig hjälp, vet man inte så tar man reda på saker!
Har även haft ett par hojar inne för försäkringsskador och där har det alltid flutit på utan problem:tummenupp

Så summa summarum: AVA mc borde rensa lite bland sin personal för att bli en riktigt bra hoj-butik, de har ju annars goda förutsättningar för att bli det och det märks ändå en klar förbättring under det senaste året.

Börja med GUNNAR BLOMGREN(du hör ju bara "GUNNAR"=TÖNT:D )....han tillför INGET BRA OCH TREVLIGT bemötande!!!!

fattaliano

gasar tills det rasar
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
R1
brukar dom inte anställa ganska snygga brudar där förresten?
tycker alltid att man ser någon kalas :tuttar :D

Nickrider

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Hoj
Hoj lös
Måste försvara Ava.Köpte hoj där för 2år sedan av en säljare som heter Stefan.Jag hade strul med mitt larm o han ställde upp till max.:tummenupp :tummenupp
Även Svante på reservdelar är kanon.:tummenupp

Måste också säga att Kenta o Tobbe på Mc hörnan i Södertälje är helt suveräna att ha att göra med:)

Last edited:

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Det stämmer faktiskt! Det finns ju några som är bra: Svante på reservdelar t ex och nån tjej på klädesbutiken, sen tycker jag mekarna verkar mycket bra och trevliga , dom mappade och monterade min pcIII. spara dom och byt ut resten av grinskallarna så kommer det att bli betydligt fler kunder!!

Svante var väldigt hjälpsam när det gällde lite tillbehör till min hoj, inget snack om att "kränga", hans råd kändes ärliga, inte sälja det dyraste, när det gällde vissa grejer snarare tvärtom. Och visst finns det en och annan :tuttar med fördelaktigt utseende...

Toxicity

Snart i ett dike nära dig
Gick med
22 Mar 2006
Hoj
ÄrrSecks nollnoll
Tack vare dom "kunniga" brewdarna på tillbehörsavdelningen på AVA, så fick jag 1000 spänn rabatt på mina stövlar.
Svårt att se skillnad på A-star SMX 3 och SMX R tydligen...

..men det gör inget :hihi

Ryu

If only my brother would chose this path
Gick med
14 Oct 2006
Hoj
#85 ..Preparing, preparing!
Tjejerna är trevliga! :tuttar :D (Även om det tog dem 3 besök av mig att komma på att de hade rätt strl på lager rörande en dojja som jag ville prova!)
Fast de hör ju desvärre till på klädavdelningen så jag hjälpte nog inte så mycket gällande din fråga! :va

..No hard feelings om nån från AVA gluttar här, men har ni funderat på köpa nya trosskydd? (gäller EJ tjejerna på klädavdelningen!) :D

Tack vare dom "kunniga" brewdarna på tillbehörsavdelningen på AVA, så fick jag 1000 spänn rabatt på mina stövlar.
Svårt att se skillnad på A-star SMX 3 och SMX R tydligen...

..men det gör inget :hihi

AHAHAHAHA..
Eller alla andra dojjor med för den delen med! :D

Äefan nu börjar jag känna mig elak! :D

Last edited:

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Hallå alla glada,
Jag undrar om någon här har erfarenhet av att handla mc hos AVA Mc i skärholmen?
Jag ska nämnligen dit imorgon och köpa en hoj, men jag undrar om ni har fått med extra tillbehör när ni handlat?
Hur pass stenhårda är säljarna på sånt?

Må väl

Mvh
Niclas

Du kommer alltid hitta folk som snackar skit om butiker hit och butiker dit. Folk som blir sura för att de inte lyckas pruta. Folk blir griniga för att en säljare är av annan åsikt mm.

Istället för att skapa dig en uppfattning om hur en handlare är så åk dit och skaffa dig en egen uppfattning.

Själv får jag alltid kanonservice av alla där. De kommer fram och hälsar. Tar i hand mm när jag kommer in i butiken. Trots att jag enbart köpt en beggad hoj hos dem. Visst har det hänt att jag fått fel delar. Men det har inte varit personalen på avas fel.´Utan dess leverantörer som tabbat sig.

Men Svante på Reservdelar är en stor skurk.. han kan man absolut inte lita på... (Nu får jag ättika i mitt kaffe i helgen ):tummenupp

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Jag skulle inte rekomendera någon o åka till AVA..oavsett anledning.. Ett under att att företaget existerar. Hur många nya kunder finns det o blåsa??

Last edited:

niclas_idag

Glajdarn
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
Kawasaki ER6n
Jo, jag vet att det alltid är personer som är missnöjda med nästan allt som kan tänkas.
Men som man säger, 1 miljard kineser kan inte ha fel, ät ris...

Så om många tycker att det är taskig service på butiken så kanske man ska tänka en extra gång innan man skriver alla papper.

Dock så bildar jag mig en egen uppfattning först, jag var där för en vecka sedan och tyckte att tjejen var mycket trevlig, men i grund och botten så vill ju jag inte betala överpris. En bra affär uppnås bara genom att båda parter är nöjda.

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Hoj
Ducati 1198S Corse
Alla ni som tycker att mc-butiker i Sthlm är så dyra och att det inte går att pruta på samma sätt som ute på landet. Har ni tänkt på vad hyran är på t ex Avas lokaler är? Som enligt mig är den fräschaste Mc-butiken i Sverige. Sen kan jag tillägga att marginalen på en ny Kawa eller vad det nu är för hoj, är ca 14%, så det är förståligt att de inte kan ge några stora rabbater på nya hojar. 14% på en hoj för 100 000 är 14 000, som ska täcka räntor, hyra, löner mm mm. Blir inte så mycket kvar i slutändan...

Jag vet ingen som prutar på kläder, vilket känns mer legitimt då marginalen i klädbranchen bruker vara runt 80% (rätta mig om jag har fel). Så alla ni som blir "sura" när ni inte får rabbater på hojar och tillbehör: Lägg ner! Varför ska ni få rabbat överhuvudtaget? Priset är det som står på prislappen, precis som mjölkpriset i Ica-butiken eller priset på tröjan på NK.

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Okej, vill tacka för alla svar.
Tycker då inte att AVA låter som ett ställe där jag vill köpa hojen, så om jag inte får med slip-on och ruta så går jag någonannanstans.
Någon här som har tips på vart man kan hitta en ny ER6 från återföräljare med bra renume?

Kolla söderut..paralell imp ligger cirka 5-10 000 under... O det e garanterat lättare o få me tillbehör av dom en av AVA.

Ryu

If only my brother would chose this path
Gick med
14 Oct 2006
Hoj
#85 ..Preparing, preparing!
Alla ni som tycker att mc-butiker i Sthlm är så dyra och att det inte går att pruta på samma sätt som ute på landet. Har ni tänkt på vad hyran är på t ex Avas lokaler är? Som enligt mig är den fräschaste Mc-butiken i Sverige. Sen kan jag tillägga att marginalen på en ny Kawa eller vad det nu är för hoj, är ca 14%, så det är förståligt att de inte kan ge några stora rabbater på nya hojar. 14% på en hoj för 100 000 är 14 000, som ska täcka räntor, hyra, löner mm mm. Blir inte så mycket kvar i slutändan...

Jag vet ingen som prutar på kläder, vilket känns mer legitimt då marginalen i klädbranchen bruker vara runt 80% (rätta mig om jag har fel). Så alla ni som blir "sura" när ni inte får rabbater på hojar och tillbehör: Lägg ner! Varför ska ni få rabbat överhuvudtaget? Priset är det som står på prislappen, precis som mjölkpriset i Ica-butiken eller priset på tröjan på NK.

Det går att pruta på ICA & NK med! :D ;)
Äsch, det viktigaste ever någonsin om man ska ha en butik av något slag är att hålla kunderna nöööjda! Eller iaf få dem att känna sig nöjda, det är en konst få säljare verkar ha i dagens samhälle..

Hur som helst till den som jobbar som säljare, (har gjort det själv & fan vad jag var bra på det!), LE förihelvete var GLAD spela GLAD upp med hakorna!
Vem fan vill handla av en mens-försäljare!?!

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki

Låter som du har fått dina siffror av Janne på AvA.. till mej sa han att han hade 5% i påslag.. Räkna själv.. om han bara har dom påslagen o ta det med antal sålda hojar i svedala.. Då skulle dom kursat för länge sen..Hur mycket dom än blåser kunder på verkstaden o butiken..

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring