Erfarenheter från AVA-mc

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Tycker Boris är märkligt gnällig, om man blir illa behandlad på AVA, hittar en tråd på sporthoj som handlar om att bli dåligt behandlad, och sedan skriver i denna tråd ( alltså inte startar en ny tråd )hyfsat detaljerat om hur man blev illa behandlad..

Har man då inte gjort alla rätt då? Är väl skitsamma om han är nyreggad..

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Tycker Boris är märkligt gnällig, om man blir illa behandlad på AVA, hittar en tråd på sporthoj som handlar om att bli dåligt behandlad, och sedan skriver i denna tråd ( alltså inte startar en ny tråd )hyfsat detaljerat om hur man blev illa behandlad..

Har man då inte gjort alla rätt då? Är väl skitsamma om han är nyreggad..

Jag har kanske lite PMS idag....

Jag är av åsikten att där startas massor av trådar på SH och grävs upp nästan lika många så fort någon person inte är helt nöjd med ett företag. Där finns gott om företag i branchen inkl AVA som förtjänar kritik men kritiken skall fortfarande vara saklig och inte bara vara gnäll. Saklig kritik har ett värde både som konsumentupplysning och för att bolaget skall ha en chans till feedback och förbättring. Inlägget jag svarade på tycker jag inte är saklig kritik utan gnäll och valde denna gång att sätta ner foten.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Kanske kunde han vara mer detaljerad, men din detaljerade tillrättavisning loggade nog ut honom för gott...

Saknar honom redan:gnissla

petrho

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2014
Hoj
MT09 Sport Tracker 2015
Maken till icke påläst och arrogant BMW säljare har jag aldrig skådat. Ringde dit idag och ville ha pris på ny hoj. Trots att jag tydligt påtalade att jag INTE ville köpa säkerhetspaketet så fattar han inte. "Alla köper det. Och handtagsvärmare ingår i paketet!" Jaha det trodde jag är standardutrustning? Nej fy för ava mc. Aldrig någonsin att jag köper nåt där.

Orkar snart inte försvara mig men jag tycker att om man som kund tydligt säger att man vill ha en specifik specifikation och säljaren trots detta säger att jag måste köpa säkerhetspaketet för att alla andra gör det. Och att man dessutom då får handtagsvärmare (som redan ingår i standardspecen). Det tycker jag inte är seriöst. Vad är det du Boris inte tycker är detaljerat? Behöver du tidpunkt och namn på säljaren (vilket jag av hänsyn till personen i fråga undvek att skriva i ett forum)

Over and out...

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Hoj
Triumph Bonneville
Orkar snart inte försvara mig...
Du behöver inte försvara dig. Men det verkar som flera tycker att din reaktion är lite överdriven i relation till det inträffade. Klumpiga säljare är väl snarare regel än undantag, det kan man knappast anföra som en generell negativ kvalitet om en återförsäljare. Det hade varit mer graverande, och lättare att hålla med dig, om de hade ljugit för dig eller brutit ett avtal som ni hade ingått.

On2wheels

Medlem
Gick med
27 Jul 2009
Hoj
Yamaha R1 -07Yamaha R1 - 03 såld, Husaberg 650 motard- 02, R1- 98 såld, Gixxer 750- 94 såld, Rmx 250-99 såld
Snart kommer nog säljarens version oxå, han lär väl vara reggad här skulle jag tro.

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Generellt är det ett storstadsproblem imo som även gäller bilbutiker där jag personligen tror en del av förklaringen ligger i att de här har att göra med så ofantligt många däcksparkar-kunder varje dag som bara vill jiddra utan att köpa något.

Även de flesta bilförsäljarna i Stockholm gäspar slött när man kommer in och funderar på att köpa en bil av dom, för att sätta det hela i lite perspektiv.

Det finns många säljare där ute som inte orkar ha med kunder att göra tyvär.

Tror snarare att det handlar om att dom inte behöver sälja. Då det finns många personer i en storstad så kommer ändå en större aktör klara sig även fast dom skulle vara svin. Finns för många människor som inte ställer krav när man handlar saker. Dom har sitt på det torra skulle jag tro. Bilbranschen är nog steget värre hos en handlare som säljer mycket tjänstebilar.

Martni

Medlem
Gick med
13 Oct 2013
Hoj
Kawasaki ER-6n 2006
Jag köpte min utrustning (alltihopa) där för ett par månader sen. Fick hjälp av en tjej på nedervåningen att i flera timmar prova ut varenda del i flera storlekar och modeller så det blev rätt. Sen fick jag det undanlagt i en vecka medans jag funderade på köpet.

Har inte varit där så mycket och har väl ingen speciell erfarenhet från andra ställen men kan absolut inte klaga på det bemötandet jag fick när jag var där.

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Äh..det här ett forum där man skriver om himmel o jord. Klart som fan man ska få kunna skriva av sig lite oavsett vad det gäller. Är trots att läsaren som avgör vad som är intressant eller inte..bara att klicka vidare ifall det är ointressant. Om det bara skulle skrivas om saker som endast du var intresserad av, så skulle säkert 70% här inne aldrig logga in.
Med det sagt..alltid kul att höra smaskigt skitsnack om någon tycker jag ;)

Därför att internet är fullt av missnöjda människor. Att som ny på ett forum skriva sina första inlägg om att ett företag var otrevliga i telefon har tyvärr ett begränsat värde. Skall man kritisera så är det bra om man har lite på benen innan man gör det.

"Jag beställde av XXXX men de har inte levererat på 2 månader och nu svarar de inte på mail"
"Jag lämnade in på service hos XXXX och de höll inte tiderna, räkningen blev högre utan föregående info, och de glömde att spänna bakhjulet"
"Jag ringde YYY och de lät inge trevliga på telefon, fy för dem"

Vilka av ovanstående omdömen hade du tyckt var viktigt när du skulle välja företag att handla ifrån?

Zelnik

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Hoj
Dyr -13
Jag har kanske lite PMS idag....

Jag är av åsikten att där startas massor av trådar på SH och grävs upp nästan lika många så fort någon person inte är helt nöjd med ett företag. Där finns gott om företag i branchen inkl AVA som förtjänar kritik men kritiken skall fortfarande vara saklig och inte bara vara gnäll. Saklig kritik har ett värde både som konsumentupplysning och för att bolaget skall ha en chans till feedback och förbättring. Inlägget jag svarade på tycker jag inte är saklig kritik utan gnäll och valde denna gång att sätta ner foten.

Kan vilken forumuwannabe som helst nuförtiden bli hjärtkirurg? Skriv upp mig med!!

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Hoj
Triumph Bonneville
Kan vilken forumuwannabe som helst nuförtiden bli hjärtkirurg? Skriv upp mig med!!
Vad får dig att tro att det gäller vem som helst? Om det är sant att Boris är (eller är på väg att bli hjärtkirurg) tillhör han en liten grupp människor som har lyckats komma in på och fullfölja läkarutbildningen; därtill lyckats komma in på en ST-plats i kirurgi. Tycker det är trist att förringa andras mödosamt genomförda (sannolikt) prestationer.

Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Håll er till ämnet och var sakliga. Ge gärna ris eller ros till olika företag men respektera att det är en ekonomisk verksamhet med anställda ni skriver om och ta ansvar för ert inlägg och motivera era åsikter ordentligt.

Last edited:

Aramidos

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2013
Hoj
XT660R
Jag skaffar mig alltid en egen uppfattning oavsett vad jag läst om ett företag. Alla får en chans. Har handlat mc delar/utrustning från de flesta firmor i och runt sthlm. Har fått bra service på ava och nästa gång kass service. Men det har ju hänt på alla andra firmor också. Tror få bojkottar utan en egen dålig erfarenhet och kanske inte ens då. Kanske är jag för snäll...

Ese

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2013
Hoj
Fuji Aloha 2.0 (<10kg); H2-72; ZX10R-05; S1000RR-11
Jag måste säga jag har bara goda erfarenheter av AVA - visserligen inte handlad SÅ mycket .. reservdelar och utrustning på butikssidan iom affären ligger närmast till mig. Och alltid har det funkad.
-Ett särskilt bra minne: kollade/justerade ventiler i min Ninja och en av dem behövde shimsas: -Ja frågade ödmjukt om en viss shims, och ja - mot en mindre bytesavgift gick det att byta den gamla shimsen på verkstadsidan till några hundringar tunnare som jag behövde. -Alltså, de exempelvis inte "bad mig att dra åt ..." (iom man inte gjorde jobbet där), eller rekommenderade köpa en hel shimssortiment för X tusen lax.

Last edited:

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
AVA MC
Detta är mina erfarenheter...
Otroligt arroganta och oengagerade säljare, då har jag ändå varit in där några gånger ( Janne är dock skitbra ) vet inte om han jobbar kvar. Jag lämnade ett bud på en ny M-1800R som jag hade fått av 2 andra säljare längre ner i landet. Blev uppringd 3 dagar senare av en säljare och detta är hans exakta ord..."citat" helt omöjligt, det kommer aldrig att hända. Då hade jag ändå fått samma pris från 2 andra svenska återförsäljare. Jävligt otrevliga och okunniga säljare måste jag tillägga. Jag kommer aldrig att köpa en hoj av dom.
Och detta är bara min åsikt :hej

Cawasapien

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Hoj
- 04 zx 10 r Ninja
Jag måste oxå klaga lite på AVA ! De är deras fel liksom !
De började redan för ett ganska många x antal år sedan , jag körde förbi där med bilen . Jag är inte från Stan , inte ens i närheten av Stan och inte känd på AVA . Jag travar in , får syn på en några år beg zx 9 Ninja i nyskick , frågar hur invecklat är de att få testa denna maskin då ? :va
Har du körkort då undrar killen ? Jodå , jag halar fram de och frågar hur långt får jag åka då ? :va
För mig får du åka hur långt du vill men du ska va tibaka om 20 minuter för då stänger vi ! :fakta
Jag hann till Salem å tibaka med god marginal men då tänkte jag - S-TAN I GATAN vilken Bike ! Kan INTE köpa , ni vet tappar kortet och kör ihjäl mig inom nån vecka ! :Bugar
De blev ingen affär den gången med den biken dock lite annat småkrafs .
Några år senare då jag råkade snubbla över en annan Ninja och jag inbillar mig och Hoppas att min högerhand har mognat och en lång rad tillfälligheter trillade på plats så kunde jag inte motstå köpet ! De var inte heller då på AVA jag gjorde affären men de är "deras fel" liksom , lite i alla fall ! :banana

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Jag måste oxå klaga lite på AVA ! De är deras fel liksom !
De började redan för ett ganska många x antal år sedan , jag körde förbi där med bilen . Jag är inte från Stan , inte ens i närheten av Stan och inte känd på AVA . Jag travar in , får syn på en några år beg zx 9 Ninja i nyskick , frågar hur invecklat är de att få testa denna maskin då ? :va
Har du körkort då undrar killen ? Jodå , jag halar fram de och frågar hur långt får jag åka då ? :va
För mig får du åka hur långt du vill men du ska va tibaka om 20 minuter för då stänger vi ! :fakta
Jag hann till Salem å tibaka med god marginal men då tänkte jag - S-TAN I GATAN vilken Bike ! Kan INTE köpa , ni vet tappar kortet och kör ihjäl mig inom nån vecka ! :Bugar
De blev ingen affär den gången med den biken dock lite annat småkrafs .
Några år senare då jag råkade snubbla över en annan Ninja och jag inbillar mig och Hoppas att min högerhand har mognat och en lång rad tillfälligheter trillade på plats så kunde jag inte motstå köpet ! De var inte heller då på AVA jag gjorde affären men de är "deras fel" liksom , lite i alla fall ! :banana

Du kollar på en ZX9, får provköra, hojen går jättebra och därför måste du klaga på Ava, det är Avas fel att hojen går bra. Jösses! :dummer :3freak

On2wheels

Medlem
Gick med
27 Jul 2009
Hoj
Yamaha R1 -07Yamaha R1 - 03 såld, Husaberg 650 motard- 02, R1- 98 såld, Gixxer 750- 94 såld, Rmx 250-99 såld
Förstå ironin i inlägget!

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...