robert77 skrev:2647089har hört det ska finnas nån lista som försäkringsbolagen går efter
så de kan göra en bedömning hur mkt som ska betalas ut för ärr, skador, invaliditet osv.
behöver få reda på om det spelar roll var ärret sitter
robert77 skrev:2648539Det e så att jag har fått ersättning men eftersom det sitter i huvudet o inte i ansiktet, att jag skulle få mindre för det. jag har ju varit mer eller mindre rakad sen 98. så försöker se om de försöker komma billigt undan för att "håret kan dölja skit snack"
ktmjacke skrev:2647137Jag blev bjuden på 46 stygn i ansiktet -94.För det fick jag ut 156000kr via brottsofferfonden.Gärningsmannen betalar åter till dom via månatliga betalningar.
robert77 skrev:2648539Det e så att jag har fått ersättning men eftersom det sitter i huvudet o inte i ansiktet, att jag skulle få mindre för det. jag har ju varit mer eller mindre rakad sen 98. så försöker se om de försöker komma billigt undan för att "håret kan dölja skit snack"
jag fick inget alls när jag fick kortsidan på ett rör instansat runt höger öga sommarn 2005.Mavve skrev:2647103Det spelar roll var ärret sitter - men man får inte mycket alls, ens om det sitter i ansiktet.
wdac skrev:2650662jag fick inget alls när jag fick kortsidan på ett rör instansat runt höger öga sommarn 2005.
EDIT: och inget när jag vart hundbiten i skallen häller dock syns de ärren bara när jag rakar mig på sommarn.
Fetvadd skrev:2650760...... och här snackar vi om varför försäkringspremierna ser ut som dom gör...
inget mot trådskaparen.. men stora ersättningar för ärr
R1 racer skrev:2656964Någon som har nån hum om eller fått ersättning för ärr på fot/ankel,summa?
Ca 9 cm långt ärr i "mysig culör"...not! och som nog inte blir mycket tjusigare.
Klintan skrev:2657037Jag har 2 ärr på vänster fot. Ett på varje sida om fotknölen ca: 8 cm långa.
Fick 6000:- för ärren och 72000:- från 2 olika bolag i inavlidetsersättning.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|