Att det ingår i avtalet och betalas för fäster du ingen vikt vid?
Men ta upp det med din försäkringskontakt och se om du kan förhandla bort det, kanske sparar du på köpet någon hundralapp om året.
Bara du inte gnäller om dina tänder slås av vid någon olycka, för att leva på soppa och gröt resterande liv ger ju snarare minskade utgifter.
Livskvalité och sådant bjäfs sätts ju i dina ögon ingen ekonomisk kvalité på.
Nu börjar argumentationen spåra ur lite här tycker jag. Dels läser jag att du i ditt inlägg börjar gå på mig som person och inte diskuterar ämnet, och samtidigt börjar du jämföra äpplen och päron.
Som jag sa i mitt tidigare inlägg så kan vissa ärr verkligen vara vanprydande, tex i ansiktet och då tycker jag det är på sin plats med en ersättning. Och att det därmed finns med i försäkringsskyddet tycker jag är rätt. Diskussionen ligger snarare i VILKA ärr som är vanprydande.
Ditt exempel med tänderna är en helt annan diskussion, det är en väldig skillnad att leva med bestående men i form av smärta och/eller funktionsnedsättning i jämförelse med ett ärr som enligt mig inte har någon som helst inverkan på det dagliga livet.
Märk väl att jag pratar om denna frågeställning i allmänna drag och inget direkt riktat mot TS som person, utan dennes ärr är enbart använt som exempel.