Färre kaffesorter, fulare design, ingen mjölkskummare.
3 fel av 3 möjliga.
/ Jens
Ok då blir det ingen sån iallafall
3 fel av 3 möjliga.
/ Jens
Jag har en Citiz & Milk från Nespresso.
Är jättenöjd, framförallt med funktionen att värma/skumma mjölk på nolltid!
2699, 400 i återbäring om man handlar denna veckan.
Kjööp
/ Jens
3 fel av 3 möjliga.
/ Jens
Har oxå en Citiz och är enormt nöjd.
Har oxå en Citiz och är enormt nöjd. Sitter & dricker en Lungo just nu faktiskt.
Sedan är jag grymt imponerad av Nespressos kundservice. De svarade på mina mailfrågor på självaste julafton till & med. Inget autogenererat svar utan ett personligt utförligt svar.
Desutom ringde de hem i söndags & frågade om jag var nöjd med och om det var något jag saknade på maskinen.
Att beställa kapslar via internet kan ju kännas väldigt begränsat, men det är löjligt enkelt och kan till och med göras via Iphone och deras Nespresso app (om man nu har en Iphone).
KÖP!
Samma här ..
Är man inte enormt anal med sin espresso kan man inte vara annat än nöjd.
Jag får dock känslan att det bygger lite på samma koncept som bläckstråleskrivare - ge bort maskinen och få betalt genom det nödvändiga tillbehöret.
Och snicksnacket om avfall. Jag är enormt tacksam att jag slipper gegga runt kl 6 på morgonen. Stoppa i skiten och tryck på knappen så är det klart och det smakar helt klart tillräckligt bra.
Ghey. Och då menar jag inte gay.
Jaha, och då menar jag jaha.
Finns en stor nackdel med den här typen av maskiner. Ska man bjuda många på expresso blir det väldigt ineffektivt. Ännu värre om folk vill ha Caffe Latte eller Cappucchino.
Finns en stor nackdel med den här typen av maskiner. Ska man bjuda många på expresso blir det väldigt ineffektivt. Ännu värre om folk vill ha Caffe Latte eller Cappucchino.
Till dessa tillfällen är inte en Mokabryggare helt fel.
Kan bara hålla med.Jag har en Citiz & Milk från Nespresso.
Är jättenöjd, framförallt med funktionen att värma/skumma mjölk på nolltid!
Nu måste jag ha missat något. Det finns inget som är just så enkelt som att bara släng i en kapsel och trycka på en knapp och värma mjölken i mjölkskummaren.
Jaghar bara 2 kompisar och vi träffas aldrig samtidigt så det är lugnt hahha
Den perfekta latten
Kan bara hålla med.
Har en exakt likadan och efter lite prövande och testande är jag supernöjd.
Den perfekta latten
Släng i en pod Ristretto och låt ca 4 cl rinna ner i ett uppvärmt 30 cl-glas. Släng i en ny pod Ristretto och häll i ytterligare 4 cl i glaset. Tillsätt socker enligt tycke och smak. Häll röd mjölk i skummaren till strax under den övre markeringen. Använd den stora vispen. När skummaren har slutat gå: håll fast locket och skaka den, då blir mjölken perfekt fluffig rakt igenom istället för med ett tätt lock med skum högst upp med rinnande mjölk under. Häll snabbt fluffmjölken ner i glaset – efter lite övning kan du fixa latte-art-mönster av mjölken.
Pods, vad är det för skit?
Ännu en TOTALT onödig förpackning som förpestar miljön. Svindyrt dessutom. Nej, köp en riktig bryggare och riktigt kaffe....
Helt rätt med miljötänket där
Jag föredrar perkolator med något Arvid Nordquist-kaffe. Kan inte bli mycket godare än så.
Visst är det gott. Men det har inget med Espresso att göra.
Att jämföra äpplen med meloner har ju inte gjort någon gladare... Eller?
/ Jens
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |