2fast4Hjo
"Dude I almost hade U"
Last edited:
Är inte espresso kaffe? Jag skulle nog se det som att jämföra Wild Turkey med Ardbeg![]()
Är inte espresso kaffe? Jag skulle nog se det som att jämföra Wild Turkey med Ardbeg![]()
Ja, du säger det ju själv.Det är en jävla skillnad mellan vanligt phulkaffe och en välgjord espresso, natt-dag.
För övrigt är dessa färdigförpackade patron-apparaterna en styggelse, miljösvineri och resursslöseri något sanslöst, en vanlig maskin är inte dyr om man inte prylnördar, och att köpa en liten påse på lösvikt är heller inte dyrt, och bra kaffe får man.
Med lite övning är det rätt enkelt med att få till en fin espresso med mjuk crema, men det skall vara nymalet, får det stå för länge tappar man all arom, och espresson smakar bara bränt, slarva ICKE med råvaran...
Har en pod-maskin (ej kapsel) som blivit ståendes oanvänd hos päronen i Vallentuna. La Piccola Bat Classic heter den och ska kosta runt 4 släng. Är någon sugen på den så kan man få den för dryga halva pengen (2500) men då slängs det med 300 pods också. Gul är den. http://www.lapiccola.it/data/lapiccola_brochure.pdf
Hehe du joinade tråden för sent.. Kan ju va nån annan som vill ha iofs!
En vanlig maskin är inte dyr, jag har haft en.
Var inte mjölksångpipen igensatt så var det kaffeskit i hela trycksystemet. Krävde ju för faan mer arbete än vad hojen gör för att gå som den ska.
Nespressosystemet är enkelt, smidigt och till insatsen, gott!
/ Jens
Nu har jag fått min expresso maskin, grymt nöjd!
Tack för alla tips!
Du måste nog ha haft en djäkla otur.
Jag har en Krups 8000 helautomatisk aspressomaskin.
Den har inte strulat en enda gång under det år jag haft den.
När vattenbehållaren börjar bli tom så säger den att jag ska fylla på den.
Lite då och då så påminner den mig om att jag ska tömma sumpbehållaren.
Efter ett visst antal koppar/en viss tid så talar den om att det är dags att stoppa i en rengöringstablett och köra rengöringsprogrammet. Tar några minuter och det enda jag behöver göra är att ställa dit en bägare under utloppet så den har någonstans att göra av vattnet..
Allt är helt automatiskt och dom få grejor jag behöver göra talar den om att det är dags för.
Stopp och liknande har jag aldrig varit med om. Kan i så fall tänka mig att du har kalkhaltigt vatten och inte avkalkar den eller kör med filter.
Till er som är kräsna...Jag har denna hemma och går inte att jämföra med nespresso varken när det gäller kaffet eller den skummade mjölken
http://www.monteriva.com/Product.aspx?pc=33&pos=3&pid=5948
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |