cusenheute
Ny medlem
Inga, antagligen? Eller vad menar du?
/perris
Jo, jag menar just det. Mc-körning borde ju vara en faktor till att folk som oss finner glädje i tillvaron och tycker att livet är värt att leva => mindre självmord!!!
Detta anser jag faktiskt vara ett utomordentligt bra argument. Som sagts tidigare på detta forum så var ju "att köra mc" det mest populära svaret i Svenska kyrkans enkätundersökning på ämnet "Vad är meningen med livet?". Inte "familjen", "Gud", "knulla", "tjejer", "kriminella anabola-killar", "mina barn", "jobba". Nej, "köra mc" var det folk tyckte var meningen med livet. Jag är helt övertygad om att motorcyklar även räddar liv.
DESSUTOM...
kollar man noga på statistiken ser man att vi mc-förare kör mindre än 10 kilometer i timmen snabbare än bilar i alla hastigheter. Är det verkligen en sådan jävla grej...? Jag tror att vi återigen har fått en svår släng av den svenska avundsjukan: Får inte jag köra hoj för min fru som har haft kronisk huvudvärk i 23 år varför hon inte släppt till en gång, jag kör en lila Volvo 940 från -94, det mest spännade jag gjort sedan Tjernobyl var att vara ute och supa med grabbarna när frugan låg på sjukhus pga blindtarmsinflammation, DÅ SKA INGEN JÄVEL FÅ KÖRA HOJ!
Men det är min högst personliga teori...
visdomsord raktigenom
Last edited: